읽기

연구분야 : A090000 인문학 > 언어학
B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.9909

한자 :
영어 : reading
독일어 : Lesen

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

시 읽기 [ 詩-- ]

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

끊어 읽기 [reading by punctuating]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

반복 읽기 [ 反復-- ]

hasKind (종류)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

확장형 읽기 [ 擴張的-- ]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

단어 읽기 [ 單語-- ]

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

창조적 읽기 [ 創造的-- ]

hasKind (종류)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

마음 읽기 [mind reading]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

영화 읽기 [ 映畫-- ]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

공감적 읽기 [ 共感的-- ]

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

개념중심 읽기 () [ 槪念中心-- ]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

독서 () [ 讀書 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

국어 사용 능력 () [ 國語使用能力 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

시각적 문해력 () [ 視覺的文解力 ]

isPhenomenonOf (현상의 대상개념)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

쓰기 검사 [ --檢査 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

초등 국어 교육 () [ 初等國語敎育 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

x03-05-01 원인/조건/요소 원인/조건/요소

읽기 동기 [ --動機 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

읽기 전략 () [ --戰略 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

국민학교 국어 () [ 國民學校國語 ]

isSubjectIn (주제분야의 대상)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

읽기 능력 () [ --能力 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

인문 치료 [ 人文治療 ]

isAppliedTo (적용 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / b02-04 변천/과정 변천/과정

언어 습득과정 () [ 言語習得過程 ]

isAppliedTo (적용 대상)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

읽기 속도 [ --速度 ]

R5:물리적

isConnectedTo (연결/부착)

 

b01-02 교육활동 교육활동

말하기 () [speaking]

1950년대 대학생의 인문적 소양과 교양 ‘知’의 형성 -1953~1960년간 <연희춘추/연세춘추>를 중심으로-

The Formation of Humanistic refinement and Cultural knowledge of University Students in 1950s -Focusing on The Yeonhi Chunchu/The Yonsei Chunchu during 1953~1960-

현대문학의 연구 | 42 | 2010 | 한국어와문학

1950년대 대학생의 인문적 소양과 교양 ‘知’의 형성 -1953~1960년간 <연희춘추/연세춘추>를 중심으로-

The Formation of Humanistic refinement and Cultural knowledge of University Students in 1950s -Focusing on The Yeonhi Chunchu/The Yonsei Chunchu during 1953~1960-

현대문학의 연구 | | 42 | 2010 | 한국어와문학

山中圖書館 ‘武屹精舍 藏書閣’의 藏書 性格과 意味

A Study on the Characters and Significance of the Books Housed in Muheuljeongsa Jangseogak, a Mountain Library

영남학 | 20 | 2011 | 기타인문학

인문학(humanitas)의 학적 체계화 시도와 이에 대한 비판에 대해서: ars 개념을 중심으로

Ars and Humanitas in Cicero

서양고전학연구 | 39 | 2010 | 서양고전어와문학

인문학(humanitas)의 학적 체계화 시도와 이에 대한 비판에 대해서: ars 개념을 중심으로

Ars and Humanitas in Cicero

서양고전학연구 | | 39 | 2010 | 서양고전어와문학

최명익 소설의 미적 모더니티 연구 —<비 오는 길>에 나타난 ‘신경증’의 구조분석을 중심으로

A Study on the Aesthetic Modernity of Choi Myung Ik's novel -the analysis of the ‘neurosis’ structure in

반교어문연구 | 32 | 2012 | 한국어와문학

산수화와 산수시조에서 자아와 세계의 갈등구도와 그 형상화 방식

Conflict Structure between Ego and World and its Imaginary Manner in Landscape and Landscape Si-Jo

시조학논총 | 33 | 2010 | 한국어와문학

산수화와 산수시조에서 자아와 세계의 갈등구도와 그 형상화 방식

Conflict Structure between Ego and World and its Imaginary Manner in Landscape and Landscape Si-Jo

시조학논총 | | 33 | 2010 | 한국어와문학

대학교양국어의 개선방안과 수업모형 개발

Development of Improvement Measures and a Class Model for Korean Course in University Liberal Education

한국언어문학 | 80 | 2012 | 한국어와문학

<무성격자>에 나타나는 푼크툼의 실현과 서사적 장치

Realization of Punctum which Appears in The Man with no Personality and Descriptive Politics

우리말글 | 55 | 2012 | 한국어와문학

대학교양국어의 개선방안과 수업모형 개발

Development of Improvement Measures and a Class Model for Korean Course in University Liberal Education

한국언어문학 | 80 | 2012 | 한국어와문학

인터넷 기반 영어 학습이 초등학생의 듣기 및 읽기 능력에 미치는 영향

The effects of internet-based English learning on elementary school students' listening and reading proficiency

국제언어문학 | 25 | 2012 | 기타동양어문학

인터넷 기반 영어 학습이 초등학생의 듣기 및 읽기 능력에 미치는 영향

The effects of internet-based English learning on elementary school students' listening and reading proficiency

국제언어문학 | 25 | 2012 | 기타동양어문학

개정 한문과 교육과정에 따른 중학교 한문1 교과서 읽기영역 분석

Analysis of reading section of Classical Chinese for 7th graders in middle school according to the Revised National Curriculum

한문학논집(漢文學論集) | 30 | 2010 | 한문비평

개정 한문과 교육과정에 따른 중학교 한문1 교과서 읽기영역 분석

Analysis of reading section of Classical Chinese for 7th graders in middle school according to the Revised National Curriculum

한문학논집(漢文學論集) | 30 | | 2010 | 한문비평

개정 한문과 교육과정에 따른 중학교 한문1 교과서 읽기영역 분석

Analysis of reading section of Classical Chinese for 7th graders in middle school according to the Revised National Curriculum

한문학논집(漢文學論集) | 30 | 2010 | 한문비평

개정 한문과 교육과정에 따른 중학교 한문1 교과서 읽기영역 분석

Analysis of reading section of Classical Chinese for 7th graders in middle school according to the Revised National Curriculum

한문학논집(漢文學論集) | 30 | | 2010 | 한문비평

미완의 만보자 —도시의 시선으로「군중의 남자」읽기

The Unfulfilled Journey of a Flâneur: Reading “The Man of the Crowd” through the Eyes of the City

영어영문학 | 56 | 4 | 2010 | 영어와문학

미완의 만보자 —도시의 시선으로「군중의 남자」읽기

The Unfulfilled Journey of a Flâneur: Reading “The Man of the Crowd” through the Eyes of the City

영어영문학 | 56 | 4 | 2010 | 영어와문학

'월든'에 나타난 소로우의 실존적 삶과 자기교육

A Study on Existential Life and Self-Education of Henry David Thoreau Included in Walden

교육사상연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

'월든'에 나타난 소로우의 실존적 삶과 자기교육

A Study on Existential Life and Self-Education of Henry David Thoreau Included in Walden

교육사상연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

미완의 만보자 —도시의 시선으로「군중의 남자」읽기

The Unfulfilled Journey of a Flâneur: Reading “The Man of the Crowd” through the Eyes of the City

영어영문학 | 56 | 4 | 2010 | 영어와문학

미완의 만보자 —도시의 시선으로「군중의 남자」읽기

The Unfulfilled Journey of a Flâneur: Reading “The Man of the Crowd” through the Eyes of the City

영어영문학 | 56 | 4 | 2010 | 영어와문학

문학/미디어 교육과 문학복합체 글쓰기

Literature/Media Education and Making Literature-Complex

문학교육학 | 35 | 2011 | 한국어와문학

A Case Study of a Korean ESL Child's Use of Wordless Picture Books

인문학연구 | 38 | 2 | 2011 | 기타인문학

An Analysis of the Readability of English Translation on Major City Governments' Wesites in Korea

현대영어교육 | 13 | 2 | 2012 | 영어교육

새로운 중국어평가방식(新HSK)도입에 따른 문법교육에 대한 소고(小考) ― 新HSK 필기평가(5급)을 중심으로

『浅谈“新HSK”与对外汉语语法教学之间的关系』

중국과 중국학 | 17 | 2012 | 지역학일반

The Effects of Ellis & Short-Term Memory-based Reading Program for Down's Syndrome Children

다운증후군 아동에 대한 단기기억 맞춤 프로그램의 읽기학습 효과

사고개발 | 6 | 2 | 2010 | 교육심리학

The Effects of Ellis & Short-Term Memory-based Reading Program for Down's Syndrome Children

다운증후군 아동에 대한 단기기억 맞춤 프로그램의 읽기학습 효과

사고개발 | 6 | 2 | 2010 | 교육심리학

An Analysis of the Readability of English Translation on Major City Governments' Wesites in Korea

현대영어교육 | 13 | 2 | 2012 | 영어교육

음성인식 읽기 프로그램을 통한 학습자의 영어 발음오류 교정

The correction of learner’s English pronunciation errors through speech recognition reading program.

멀티미디어 언어교육 | 14 | 3 | 2011 | 영어와문학

改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究

A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究

A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

EFL 학습자의 정의적 요인과 영어 성취도와의 관계: 자아 개념과 오답노트 분석을 중심으로

The Relationship between Affective Factors and English Achievement of EFL College Students - Focusing on Self-concept and Learners' Error log

외국학연구 | 14 | 1 | 2010 | 기타인문학

EFL 학습자의 정의적 요인과 영어 성취도와의 관계: 자아 개념과 오답노트 분석을 중심으로

The Relationship between Affective Factors and English Achievement of EFL College Students - Focusing on Self-concept and Learners' Error log

외국학연구 | 14 | 1 | 2010 | 기타인문학

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | 2010 | 국어교육

‘독서와 문법’ 교과서 단원 구성 방향

Direction of unite Construction of ‘Reading and Grammar’ textbook

한어문교육 | 23 | | 2010 | 국어교육

문학교육과 영어교육, 양자택일의 문제인가? ―‘읽기’와 ‘비판적 리터러시’ 그리고 아동청소년문학

Is It a Matter of Choosing either Literary Education or English Education? - ‘Reading’, ‘Critical Literacy’ and Children’s and Young Adult Literature

새한영어영문학 | 52 | 2 | 2010 | 영어와문학

문학교육과 영어교육, 양자택일의 문제인가? ―‘읽기’와 ‘비판적 리터러시’ 그리고 아동청소년문학

Is It a Matter of Choosing either Literary Education or English Education? - ‘Reading’, ‘Critical Literacy’ and Children’s and Young Adult Literature

새한영어영문학 | 52 | 2 | 2010 | 영어와문학

A Case Study of a Korean ESL Child's Use of Wordless Picture Books

인문학연구 | 38 | 2 | 2011 | 기타인문학

<화두>의 자전적 글쓰기와 ‘책-자아’의 존재 방식

Hwadu's Autobiographical Writing and The Mode of Existence of 'Book-Ego'

한국문학이론과 비평 | 16 | 2 | 2012 | 한국어와문학

태블릿(아이패드)과 종이 매체간의 지적장애 학생의 읽기 수행 비교

Tablet (iPad) vs. Paper : Comparing Reading Performance of Students with Intellectual Disability

지적장애연구 | 13 | 1 | 2011 | 사회과학일반

EFL 학습자의 정의적 요인과 영어 성취도와의 관계: 자아 개념과 오답노트 분석을 중심으로

The Relationship between Affective Factors and English Achievement of EFL College Students - Focusing on Self-concept and Learners' Error log

외국학연구 | 14 | 1 | 2010 | 기타인문학

EFL 학습자의 정의적 요인과 영어 성취도와의 관계: 자아 개념과 오답노트 분석을 중심으로

The Relationship between Affective Factors and English Achievement of EFL College Students - Focusing on Self-concept and Learners' Error log

외국학연구 | 14 | 1 | 2010 | 기타인문학

改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究

A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究

A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'

漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육

스마트폰에서의 App1) 활용을 통한 English Reading 교육에 대한 연구: 의사소통능력(Communicative Competence)을 중심으로

A Study of English Reading Education through the Smart-Phone App practical use: Focusing on Communicative Competence

인문언어 | 13 | 2 | 2011 | 기타인문학

매체에 의한 어휘의미의 변용과 국어교육적 수용방안

A Study on the Word-Meaning Change according to the Mass Media and Acceptance way of Korean Education

한국언어문학 | 75 | 2010 | 한국어와문학

매체에 의한 어휘의미의 변용과 국어교육적 수용방안

A Study on the Word-Meaning Change according to the Mass Media and Acceptance way of Korean Education

한국언어문학 | | 75 | 2010 | 한국어와문학

Improvisational Teaching for Early Literacy Development: The Case of a Korean kindergartner

영어 조기 문식력 개발을 위한 즉흥적 수업의 사례 연구

영어영문학 | 16 | 2 | 2011 | 영어와문학

국가 수준 학업 성취도 평가 개선을 위한 ‘읽기’ 평가의 비판적 검토

Critical Reviews on Reading Skills of Achievement Standards-Tests

국어교육 | 134 | 2011 | 한국어와문학

카세트테이프 시대의 책 읽기 : 『책 읽어주는 여자』와 『책 읽어주는 남자』

La Lecture à l'heure des livres-cassettes : La Lectrice de Raymond Jean et Die Vorleser de Bernhard Schlink

세계문학비교연구 | 34 | 2011 | 문학

문학/미디어 교육과 문학복합체 글쓰기

Literature/Media Education and Making Literature-Complex

문학교육학 | 35 | 2011 | 한국어와문학

읽기 교육의 쟁점과 읽기의 중핵 성취기준 개발

Issues and Developing core standards of reading

국어교육 | 133 | 2010 | 한국어와문학

읽기 교육의 쟁점과 읽기의 중핵 성취기준 개발

Issues and Developing core standards of reading

국어교육 | | 133 | 2010 | 한국어와문학

전래동화 多讀 훈련이 한국어 읽기능력에 미치는 영향

Effects of Korean Folk Tales Extensive Reading Activities into Korean Reading Class

동방학 | 18 | 2010 | 기타인문학

전래동화 多讀 훈련이 한국어 읽기능력에 미치는 영향

Effects of Korean Folk Tales Extensive Reading Activities into Korean Reading Class

동방학 | | 18 | 2010 | 기타인문학

통번역 교육방식과 교양영어 교과과정

A Study on Interpretation and Translation Pedagogy in Liberal Arts Curriculum

통번역교육연구 | 8 | 1 | 2010 | 통역번역

통번역 교육방식과 교양영어 교과과정

A Study on Interpretation and Translation Pedagogy in Liberal Arts Curriculum

통번역교육연구 | 8 | 1 | 2010 | 통역번역

대학 글쓰기 교육에 대한 비판적 고찰

A Critical Study on Writing Education at the University

범한철학 | 62 | 3 | 2011 | 철학

웹 활용 독서지도 프로그램이 발달장애학생의 읽기와 어휘력 및 학습흥미에 미치는 효과

The Effect of Web-Based Reading Guidance Program on the Reading, Vocabulary and Learning Interest of Students with Developmental Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

웹 활용 독서지도 프로그램이 발달장애학생의 읽기와 어휘력 및 학습흥미에 미치는 효과

The Effect of Web-Based Reading Guidance Program on the Reading, Vocabulary and Learning Interest of Students with Developmental Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

세벌식 활자꼴이 유아읽기습득에 미치는 영향

Effects of Se-beol font on children's reading acquisition

기초조형학연구 | 12 | 5 | 2011 | 예술일반

인공와우이식 학생과 건청 학생의 음운기억 특성 및 음운기억, 언어, 읽기의 관련성 비교 연구

Comparison of phonological memory characteristics and relationships of phonological memory, language, and reading between students with cochlear implants and normal hearing students

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

19세기 散文의 美學的 特徵 -學術과 文藝를 중심으로-

The Aesthetic Characteristics of 19th‐century Prose ‐-Focusing on science and literature-

동방한문학 | 50 | 2012 | 한국어와문학

설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로

A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로

A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

읽기 교육의 쟁점과 읽기의 중핵 성취기준 개발

Issues and Developing core standards of reading

국어교육 | 133 | 2010 | 한국어와문학

읽기 교육의 쟁점과 읽기의 중핵 성취기준 개발

Issues and Developing core standards of reading

국어교육 | | 133 | 2010 | 한국어와문학

영성형성의 실천적 방법으로써 렉시오 디비나(lectio divina)

Lectio Divina as a Practical Way of Spiritual Formation

복음과 실천신학 | 21 | 2010 | 실천신학

영성형성의 실천적 방법으로써 렉시오 디비나(lectio divina)

Lectio Divina as a Practical Way of Spiritual Formation

복음과 실천신학 | 21 | | 2010 | 실천신학

대학 글쓰기 교육에 대한 비판적 고찰

A Critical Study on Writing Education at the University

범한철학 | 62 | 3 | 2011 | 철학

영성형성의 실천적 방법으로써 렉시오 디비나(lectio divina)

Lectio Divina as a Practical Way of Spiritual Formation

복음과 실천신학 | 21 | 2010 | 실천신학

영성형성의 실천적 방법으로써 렉시오 디비나(lectio divina)

Lectio Divina as a Practical Way of Spiritual Formation

복음과 실천신학 | 21 | | 2010 | 실천신학

인문교양교육과 독서토론

A Liberal Arts Education of Humanities and Reading Discussion

교양교육연구 | 5 | 1 | 2011 | 학제간연구

숙의적(deliberative) 인터넷 토론 모델의 검증: 비판적 읽기와 수렴적 쓰기를 중심으로

An Analysis of Deliberative Internet Discussion Model: Focus on Critical Reading and Convergent Writing

사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반

설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로

A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로

A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

How Do Students Borrow Texts? Textual Borrowing as Transferable Content in L2 Writing Instruction

언어연구 | 27 | 1 | 2010 | 언어학

How Do Students Borrow Texts? Textual Borrowing as Transferable Content in L2 Writing Instruction

언어연구 | 27 | 1 | 2010 | 언어학

日本語の読解における問題点に関する一考察 -翻訳物における単語を中心に-

A study on the problems in the Japan language reading comprehension

일어일문학 | 50 | 2011 | 일본어와문학

통번역 교육방식과 교양영어 교과과정

A Study on Interpretation and Translation Pedagogy in Liberal Arts Curriculum

통번역교육연구 | 8 | 1 | 2010 | 통역번역

통번역 교육방식과 교양영어 교과과정

A Study on Interpretation and Translation Pedagogy in Liberal Arts Curriculum

통번역교육연구 | 8 | 1 | 2010 | 통역번역

한국어 명사 어절의 처리 과정

Processing of Korean Noun Eojeols

한국심리학회지: 인지 및 생물 | 22 | 4 | 2010 | 심리과학

한국어 명사 어절의 처리 과정

Processing of Korean Noun Eojeols

한국심리학회지: 인지 및 생물 | 22 | 4 | 2010 | 심리과학

인공와우이식 학생과 건청 학생의 음운기억 특성 및 음운기억, 언어, 읽기의 관련성 비교 연구

Comparison of phonological memory characteristics and relationships of phonological memory, language, and reading between students with cochlear implants and normal hearing students

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

매체에 의한 어휘의미의 변용과 국어교육적 수용방안

A Study on the Word-Meaning Change according to the Mass Media and Acceptance way of Korean Education

한국언어문학 | 75 | 2010 | 한국어와문학

매체에 의한 어휘의미의 변용과 국어교육적 수용방안

A Study on the Word-Meaning Change according to the Mass Media and Acceptance way of Korean Education

한국언어문학 | | 75 | 2010 | 한국어와문학

숙의적(deliberative) 인터넷 토론 모델의 검증: 비판적 읽기와 수렴적 쓰기를 중심으로

An Analysis of Deliberative Internet Discussion Model: Focus on Critical Reading and Convergent Writing

사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반

독해점검전략이 초등학생의 비판적 읽기능력, 읽기효능감, 읽기태도에 미치는 효과

The Effects of a Reading Comprehension Monitoring Strategy on Critical Reading, Reading Efficacy, and Reading Attitudes

교과교육학연구 | 16 | 2 | 2012 | 교과교육학

류드밀라 울리쯔까야의 『소네치까』 고찰 -주인공 ‘소네치까’의 형상을 중심으로-

The Study on the 『Sonechika』of L.Ulitskaja

노어노문학 | 22 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

류드밀라 울리쯔까야의 『소네치까』 고찰 -주인공 ‘소네치까’의 형상을 중심으로-

The Study on the 『Sonechika』of L.Ulitskaja

노어노문학 | 22 | 1 | 2010 | 러시아어와문학

리터러시와 상상: 도스또옙스끼의 『악령』연구

Literacy and imagination: a study on the novel 『The Possessed』 of F. M. Dostoevsky

러시아어문학연구논집 | 36 | 2011 | 러시아어와문학

평생 학습의 장으로서 도서관 프로그램 고찰

Study of Reading Program of Library as Life Time Learning Field

독서연구 | 23 | 2010 | 한국어와문학

평생 학습의 장으로서 도서관 프로그램 고찰

Study of Reading Program of Library as Life Time Learning Field

독서연구 | | 23 | 2010 | 한국어와문학

초등학교 특수학급의 국어과 교육에 대한 실태 및 특수교사의 요구 분석

A Current Status and Special Teacher's Demand Analysis Study of Korean Subject Education at Elementary School Special Class

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

초등학교 특수학급의 국어과 교육에 대한 실태 및 특수교사의 요구 분석

A Current Status and Special Teacher's Demand Analysis Study of Korean Subject Education at Elementary School Special Class

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색

An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색

An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

영어 듣기능력 향상을 위한 딕토글로스(dictogloss)

A Study on Improving English Listening Skills through Dictogloss Practice

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학

한국어 이해 교육의 연구 경향 분석

A Trend Analysis of Theses and Dissertations Published between 2006 and 2011 on Teaching the Receptive Skills in Korean as a Second/Foreign Language

이중언어학 | 47 | 2011 | 언어학

1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색

An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색

An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

학습부진아동의 문식성 연구

A Study on the literacy of underachievers

특수아동교육연구 | 14 | 2 | 2012 | 교육학

부모 학력과 독서 효능감이고등학생의 독서에 미치는 영향 ― 부르디외의 문화자본을 중심으로

The Influence of Parents' Academic Attainment and a Highschool Student's Reading Efficacy on Book Reading Behavior - Focusing on Bourdieu's Concept of Cultural Capital

한국출판학연구 | 36 | 2 | 2010 | 신문방송학

부모 학력과 독서 효능감이고등학생의 독서에 미치는 영향 ― 부르디외의 문화자본을 중심으로

The Influence of Parents' Academic Attainment and a Highschool Student's Reading Efficacy on Book Reading Behavior - Focusing on Bourdieu's Concept of Cultural Capital

한국출판학연구 | 36 | 2 | 2010 | 신문방송학

초등영어교과와 통합한 TPRS 활용이 초등학생의 영어 리터러시 발달에 미치는 영향

The Effects if TPRS(Teaching Proficiency through Reading and Story telling) on Elementary School Students’ English Literacy Ability

교과교육학연구 | 16 | 3 | 2012 | 교과교육학

학습부진아동의 문식성 연구

A Study on the literacy of underachievers

특수아동교육연구 | 14 | 2 | 2012 | 교육학

유아기 효교육 과정에 관한 연구

A Study on the Curriculum for Preschool Hyo Education

효학연구 | 14 | 2011 | 기타인문학

균형적 문해 프로그램이 중등도 지적장애학생의 생태적 어휘 읽기능력에 미치는 효과

The Effects of Balanced Literacy Program on Ecological Vocabulary Reading of students with moderate intellectual disability

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 2 | 2011 | 교육학

장애학생의 읽기를 위한 타이포그래피 연구 개관

A study on Typography for Improving the Reading Achievement of Students with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

장애학생의 읽기를 위한 타이포그래피 연구 개관

A study on Typography for Improving the Reading Achievement of Students with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

주자의 독서론: 격물치지공부로서의 독서

'Reading' as 'Gewuzhizhigongfu' in Zhu xi's Philosophy of Gongfu

교육철학연구 | 47 | 2010 | 교육학

주자의 독서론: 격물치지공부로서의 독서

'Reading' as 'Gewuzhizhigongfu' in Zhu xi's Philosophy of Gongfu

교육철학연구 | | 47 | 2010 | 교육학

명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로

An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로

An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

온라인 게시판 토론에서 읽기, 쓰기, 그리고 의견 다양성의 효과

Effects of Reading, Writing, and Opinion Diversity in Online Discussion

한국언론학보 | 54 | 2 | 2010 | 신문방송학

온라인 게시판 토론에서 읽기, 쓰기, 그리고 의견 다양성의 효과

Effects of Reading, Writing, and Opinion Diversity in Online Discussion

한국언론학보 | 54 | 2 | 2010 | 신문방송학

How to Read Plato: Some Rival Approaches

서양고전학연구 | 42 | 2010 | 서양고전어와문학

How to Read Plato: Some Rival Approaches

서양고전학연구 | | 42 | 2010 | 서양고전어와문학

한국어 이해 교육의 연구 경향 분석

A Trend Analysis of Theses and Dissertations Published between 2006 and 2011 on Teaching the Receptive Skills in Korean as a Second/Foreign Language

이중언어학 | 47 | 2011 | 언어학

끝나지 않는 전쟁의 산하, 끝낼 수 없는 겹쳐 읽기-식민지에서 분단까지, 이병주의 독서편력과 글쓰기

Affiliation of the Never-ending War, Never-ended Over-reading - From Colonial Korea to Divided Korea, Yi Pyŏng-ju’s writings and readings

사이間SAI | 10 | 2011 | 기타국문학

책 읽는 성모, 책 읽는 여성:<수태고지>를 중심으로 살펴본 중세 여성의 책 문화

The Virgin Mary Reading and Women Reading: the Annunciation and Medieval Women's Book Culture

서양중세사연구 | 25 | 2010 | 역사학

책 읽는 성모, 책 읽는 여성:<수태고지>를 중심으로 살펴본 중세 여성의 책 문화

The Virgin Mary Reading and Women Reading: the Annunciation and Medieval Women's Book Culture

서양중세사연구 | | 25 | 2010 | 역사학

국가 수준 학업 성취도 평가 개선을 위한 ‘읽기’ 평가의 비판적 검토

Critical Reviews on Reading Skills of Achievement Standards-Tests

국어교육 | 134 | 2011 | 한국어와문학

책 읽는 여성을 위한 변명: 『샌디튼』에 나타난 독서, 몸, 소비

근대영미소설 | 17 | 3 | 2010 | 영어와문학

책 읽는 여성을 위한 변명: 『샌디튼』에 나타난 독서, 몸, 소비

근대영미소설 | 17 | 3 | 2010 | 영어와문학

영어 듣기능력 향상을 위한 딕토글로스(dictogloss)

A Study on Improving English Listening Skills through Dictogloss Practice

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학

滄溪 林泳의 「日錄」에 나타난 독서 기록의 특징

The Study on the Reading Record in Diary of Changgye(滄溪) Lim Young(林泳)

한문학논집(漢文學論集) | 35 | 2012 | 한문비평

中國 初·中·高校의 古文敎育

Archaic Text Education in China's Elementary, Middle, and High Schools

동방한문학 | 49 | 2011 | 한국어와문학

1931년 『동아일보』의 ≪讀書週間≫ 연구

Study on ≪Book Week≫ of Dong-A Ilbo in 1931

반교어문연구 | 29 | 2010 | 한국어와문학

1931년 『동아일보』의 ≪讀書週間≫ 연구

Study on ≪Book Week≫ of Dong-A Ilbo in 1931

반교어문연구 | | 29 | 2010 | 한국어와문학

책 읽는 성모, 책 읽는 여성:<수태고지>를 중심으로 살펴본 중세 여성의 책 문화

The Virgin Mary Reading and Women Reading: the Annunciation and Medieval Women's Book Culture

서양중세사연구 | 25 | 2010 | 역사학

책 읽는 성모, 책 읽는 여성:<수태고지>를 중심으로 살펴본 중세 여성의 책 문화

The Virgin Mary Reading and Women Reading: the Annunciation and Medieval Women's Book Culture

서양중세사연구 | | 25 | 2010 | 역사학

국가 수준 학업 성취도 평가 개선을 위한 ‘읽기’ 평가의 비판적 검토

Critical Reviews on Reading Skills of Achievement Standards-Tests

국어교육 | 134 | 2011 | 한국어와문학

읽기 학습 전략 훈련을 통한 초등학교 영어 학습 부진아의 초기 읽기 능력 향상 연구

A study of the effect of learning strategy based early reading instruction for underachieving students

영어어문교육 | 18 | 2 | 2012 | 영어와문학

읽기-말[토론]하기-쓰기 능력 향상을 위한 홀리스틱 접근

A Holistic Approach to Improving the Reading, Speaking, and Writing Skills of Pre-School Education Majors

홀리스틱융합교육연구 | 15 | 1 | 2011 | 교육철학/사상

장애학생의 읽기를 위한 타이포그래피 연구 개관

A study on Typography for Improving the Reading Achievement of Students with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

장애학생의 읽기를 위한 타이포그래피 연구 개관

A study on Typography for Improving the Reading Achievement of Students with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

인공와우이식 아동의 읽기 연구에 관한 선행연구 분석 : 읽기 능력과 읽기 관련변인을 중심으로

Analysis of the Reading Research Undertaken with Children with Cochlear Implants : Reading abilities and reading related factors

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

인공와우이식 아동의 읽기 연구에 관한 선행연구 분석 : 읽기 능력과 읽기 관련변인을 중심으로

Analysis of the Reading Research Undertaken with Children with Cochlear Implants : Reading abilities and reading related factors

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어

Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어

Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석

Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석

Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

수학 학습부진아동과 일반아동의 읽기능력과 작업기억 특성 비교

Reading Comprehension and Working Memory of Normal Children and Children with Underachievement in Mathematics

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

대학 글쓰기 교과의 변화와 독서교육 - 대구지역 대학 글쓰기 교과의 변화 양상을 중심으로 -

어문연구 | 66 | 2010 | 한국어와문학

대학 글쓰기 교과의 변화와 독서교육 - 대구지역 대학 글쓰기 교과의 변화 양상을 중심으로 -

어문연구 | 66 | | 2010 | 한국어와문학

조기 문식성 검사의 개발 및 표준화 연구

Development and Standardization Study of an Early Literacy Test

Communication Sciences and Disorders | 16 | 4 | 2011 | 교육학

읽기이해부진아동의 어휘판단에서 단어길이 효과

Word Length Effect in the Lexical Decisions of Poor Comprehenders

Communication Sciences and Disorders | 16 | 4 | 2011 | 교육학

정서행동장애 학생의 읽기능력 향상을 위한 연구기반 중재방법에 대한 고찰

Review of evidence-based reading interventions to enhance reading competencies of students with emotional or behavioral disorders

학습장애연구 | 8 | 1 | 2011 | 교육학

峿堂 李象秀의 『史記』 評述에 대하여

The critical assessment on the Records of the Great Historian of Lee Sang-Soo(李象秀)

동양한문학연구 | 31 | 31 | 2010 | 한국어와문학

峿堂 李象秀의 『史記』 評述에 대하여

The critical assessment on the Records of the Great Historian of Lee Sang-Soo(李象秀)

동양한문학연구 | 31 | 31 | 2010 | 한국어와문학

이야기 읽기 중 초등학생의 상호 반응 유형 -초등학교 2학년의 소그룹 사례를 중심으로-

Elementary Students’ Interactive Response Types during Story Reading -focused on 2 Graders’ Small Group Case-

청람어문교육 | 43 | 2011 | 국어교육

문자와 독서의 안티노미 데리다와 드 만의 경우

Antinomy between Letters and Reading Based on the Works of Jacques Derrida and Paul de Man

코기토 | 68 | 2010 | 기타인문학

문자와 독서의 안티노미 데리다와 드 만의 경우

Antinomy between Letters and Reading Based on the Works of Jacques Derrida and Paul de Man

코기토 | 68 | | 2010 | 기타인문학

사진 탁본 기법을 이용한 금석문 판독 - 무위사 선각대사편광탑비를 중심으로 -

Epigraph Reading by Photographic Reading Techniques - Focused on Pyeongwangtapbi Monument of Seonggak Daesa -

문화재 | 44 | 2 | 2011 | 역사학

새로운 패러다임 구축을 위한‘출판’의 재개념화 연구

A Study on Re-conceptualization in ‘Publishing’for Implementing New Paradigm

한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학

새로운 패러다임 구축을 위한‘출판’의 재개념화 연구

A Study on Re-conceptualization in ‘Publishing’for Implementing New Paradigm

한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학

중국어 독해, 작문 통합교수법 시론 - 바꿔 쓰기(paraphrasing)를 중심으로

The ways and types of integrating reading and writing in Chinese teaching

한중언어문화연구 | 23 | 2010 | 중국어와문학

중국어 독해, 작문 통합교수법 시론 - 바꿔 쓰기(paraphrasing)를 중심으로

The ways and types of integrating reading and writing in Chinese teaching

한중언어문화연구 | | 23 | 2010 | 중국어와문학

텍스트 읽기의 열린 가능성과 그 한계 -드 만의 해체 독서와 리쾨르의 미메시스 독서-

Open Possibility of Reading and its Limite: Deconstruction and Reading as Mimesis

해석학연구 | 29 | 2012 | 철학

인공와우이식 아동의 읽기 연구에 관한 선행연구 분석 : 읽기 능력과 읽기 관련변인을 중심으로

Analysis of the Reading Research Undertaken with Children with Cochlear Implants : Reading abilities and reading related factors

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

인공와우이식 아동의 읽기 연구에 관한 선행연구 분석 : 읽기 능력과 읽기 관련변인을 중심으로

Analysis of the Reading Research Undertaken with Children with Cochlear Implants : Reading abilities and reading related factors

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

정서행동장애 학생의 읽기능력 향상을 위한 연구기반 중재방법에 대한 고찰

Review of evidence-based reading interventions to enhance reading competencies of students with emotional or behavioral disorders

학습장애연구 | 8 | 1 | 2011 | 교육학

일제강점기 비제도권 문학교육의 양상 -독서·동인·동인지·멘토·문예강연·현상문예-

Aspects of the Noninstitutional Literary Education in the Period of Japanese Colonial Rule of Korea

문학교육학 | 34 | 2011 | 한국어와문학

수학 학습부진아동과 일반아동의 읽기능력과 작업기억 특성 비교

Reading Comprehension and Working Memory of Normal Children and Children with Underachievement in Mathematics

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석

Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석

Meta-Analysis of Reading Intervention for Evidence-Based Practice in RTI

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

읽기에서의 어휘 시소러스(thesaurus)의 응용

Adapting Thesauruses on Reading

국어교육학연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

조기 문식성 검사의 개발 및 표준화 연구

Development and Standardization Study of an Early Literacy Test

Communication Sciences and Disorders | 16 | 4 | 2011 | 교육학

읽기 교육과정과 교과서 간의 정합성 분석

Alignment between reading curriculum and textbooks

새국어교육 | 88 | 2011 | 국어교육

명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로

An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로

An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

정상 성인 여성의 구문길이에 따른 읽기에서의 호흡그룹 특징

The Breath Group Analysis for Phrasal Length Controled Reading in Healthy Female Speakers

언어치료연구 | 20 | 1 | 2011 | 교육학

초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어

Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어

Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

문단 구분과 읽기의 상관관계 연구

A Study of Relation between Paragraph Division and Reading

국어교육연구 | 25 | 2010 | 국어교육

문단 구분과 읽기의 상관관계 연구

A Study of Relation between Paragraph Division and Reading

국어교육연구 | | 25 | 2010 | 국어교육

읽기이해부진아동의 어휘판단에서 단어길이 효과

Word Length Effect in the Lexical Decisions of Poor Comprehenders

Communication Sciences and Disorders | 16 | 4 | 2011 | 교육학

읽기 교육과정과 교과서 간의 정합성 분석

Alignment between reading curriculum and textbooks

새국어교육 | 88 | 2011 | 국어교육

質問 類型이 읽기 이해에 미치는 影響

A Study on the Effect of the Types of Questions on Reading

어문연구(語文硏究) | 38 | 1 | 2010 | 한국어와문학

質問 類型이 읽기 이해에 미치는 影響

A Study on the Effect of the Types of Questions on Reading

어문연구(語文硏究) | 38 | 1 | 2010 | 한국어와문학

텍스트 읽기의 열린 가능성과 그 한계 -드 만의 해체 독서와 리쾨르의 미메시스 독서-

Open Possibility of Reading and its Limite: Deconstruction and Reading as Mimesis

해석학연구 | 29 | 2012 | 철학

문단 구분과 읽기의 상관관계 연구

A Study of Relation between Paragraph Division and Reading

국어교육연구 | 25 | 2010 | 국어교육

문단 구분과 읽기의 상관관계 연구

A Study of Relation between Paragraph Division and Reading

국어교육연구 | | 25 | 2010 | 국어교육

인지심리학관점에서 외국어 텍스트 읽기와 교수방안 : D. Gaonac'h의 주의전략을 중심으로

Lecture en langue étrangère envisagée à travers des stratégies attentionnelles de D. Gaonac'h

프랑스어문교육 | 37 | 2011 | 프랑스어와문학

읽기에서의 어휘 시소러스(thesaurus)의 응용

Adapting Thesauruses on Reading

국어교육학연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

읽기 학습 전략 훈련을 통한 초등학교 영어 학습 부진아의 초기 읽기 능력 향상 연구

A study of the effect of learning strategy based early reading instruction for underachieving students

영어어문교육 | 18 | 2 | 2012 | 영어와문학

글쓰기의 관점에서 본 ‘읽기․쓰기 통합 교육’의 실제와 향방 - 영남대 사례를 중심으로 -

The Reality and Course of ‘Integrated Reading․Writing Education' Seen from the View Point of Writing - Focusing on Cases of Yeungnam University -

인문연구 | 60 | 2010 | 기타인문학

글쓰기의 관점에서 본 ‘읽기․쓰기 통합 교육’의 실제와 향방 - 영남대 사례를 중심으로 -

The Reality and Course of ‘Integrated Reading․Writing Education' Seen from the View Point of Writing - Focusing on Cases of Yeungnam University -

인문연구 | | 60 | 2010 | 기타인문학

청각장애인의 읽기 능력 향상을 위한 2Bi 접근 모형을 활용한 모바일 학습 시스템의 설계 및 구현

Design and Implementation of a Mobile Learning System for Improving Reading Ability of Hearing-impaired Persons

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

청각장애인의 읽기 능력 향상을 위한 2Bi 접근 모형을 활용한 모바일 학습 시스템의 설계 및 구현

Design and Implementation of a Mobile Learning System for Improving Reading Ability of Hearing-impaired Persons

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

이야기 읽기 중 초등학생의 상호 반응 유형 -초등학교 2학년의 소그룹 사례를 중심으로-

Elementary Students’ Interactive Response Types during Story Reading -focused on 2 Graders’ Small Group Case-

청람어문교육 | 43 | 2011 | 국어교육

영어 읽기 지도를 위한 줌렌즈 모형

A Zoom Lens Model for Teaching English Readin

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

영어 읽기 지도를 위한 줌렌즈 모형

A Zoom Lens Model for Teaching English Readin

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

한국어 읽기 학습자의 태도 및 동기가성취도에 미치는 영향

Effects of Korean Reading Learners’ Attitude and Motivation on their Achievement

언어학 연구 | 21 | 2011 | 기타언어학

읽기의 시학: 가독성에서 난독성으로 ― 시적 현재의 형성과 변이를 중심으로

Reading poetics: from Readability to Desultory reading ― To centered formation and transformation of poetic-present

한국시학연구 | 34 | 2012 | 한국어와문학

독서 수준과 텍스트 수준의 위계화 방안에 대한 비판적 고찰

The Critical Approach about Hierarchy Methods of Reading Ability and Readability Level

국어교육학연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

한국어 읽기 학습자의 태도 및 동기가성취도에 미치는 영향

Effects of Korean Reading Learners’ Attitude and Motivation on their Achievement

언어학 연구 | 21 | 2011 | 기타언어학

‘읽기·토론·쓰기’ 통합 교육의 효율성 제고 - 『명저읽기와 글쓰기』 강좌를 통해서 -

The Plans of Heightening Efficiency of Integrative Education of ‘Reading·Discussion·Writing’

한민족어문학(구 영남어문학) | 59 | 2011 | 한국어와문학

Implementing Metacognitive Strategies in Reading

영미어문학 | 97 | 2010 | 영어와문학

Implementing Metacognitive Strategies in Reading

영미어문학 | | 97 | 2010 | 영어와문학

『朱子語類』 <독서법>에 나타난 新意論

The Shin-ui Theory(新意論) in Reading Method of Juja-eolyu (朱子語類) and Its Significance in a Reading Theory History

인문연구 | 59 | 2010 | 기타인문학

『朱子語類』 <독서법>에 나타난 新意論

The Shin-ui Theory(新意論) in Reading Method of Juja-eolyu (朱子語類) and Its Significance in a Reading Theory History

인문연구 | | 59 | 2010 | 기타인문학

글쓰기의 관점에서 본 ‘읽기․쓰기 통합 교육’의 실제와 향방 - 영남대 사례를 중심으로 -

The Reality and Course of ‘Integrated Reading․Writing Education' Seen from the View Point of Writing - Focusing on Cases of Yeungnam University -

인문연구 | 60 | 2010 | 기타인문학

글쓰기의 관점에서 본 ‘읽기․쓰기 통합 교육’의 실제와 향방 - 영남대 사례를 중심으로 -

The Reality and Course of ‘Integrated Reading․Writing Education' Seen from the View Point of Writing - Focusing on Cases of Yeungnam University -

인문연구 | | 60 | 2010 | 기타인문학

Reading and Mathematics Achievement Gains of Kindergartners with and without Disabilities: Analyses of the Data from the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten Cohort (ECLS-K)

The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 장애 아동과 비장애 아동의 유치원 시기 성취도 증가 분석

유아특수교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

토론식 학습법을 원용한 소설 텍스트의 읽기 교육 방안 연구 - <벙어리 삼룡이>를 예로

A study on the Method of Reading out Novel Text with Discussion

새국어교육 | 84 | 2010 | 국어교육

토론식 학습법을 원용한 소설 텍스트의 읽기 교육 방안 연구 - <벙어리 삼룡이>를 예로

A study on the Method of Reading out Novel Text with Discussion

새국어교육 | | 84 | 2010 | 국어교육

영어 읽기 지도를 위한 줌렌즈 모형

A Zoom Lens Model for Teaching English Readin

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

영어 읽기 지도를 위한 줌렌즈 모형

A Zoom Lens Model for Teaching English Readin

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

독서 수준과 텍스트 수준의 위계화 방안에 대한 비판적 고찰

The Critical Approach about Hierarchy Methods of Reading Ability and Readability Level

국어교육학연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학

탐구적 과학 글쓰기 활동에서 학생들의 반성적 사고와 읽기틀의 관계에 대한 고찰

Examining the Relation Between Students' Reflective Thinking and the Reading Framework in the Science Writing Heuristic (SWH) Approach

한국과학교육학회지 | 32 | 1 | 2012 | 교육학

읽기의 시학: 가독성에서 난독성으로 ― 시적 현재의 형성과 변이를 중심으로

Reading poetics: from Readability to Desultory reading ― To centered formation and transformation of poetic-present

한국시학연구 | 34 | 2012 | 한국어와문학

북아트를 활용한 독서 교육 사례 연구

A Case Study on Reading Instruction Using Book Arts

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

북아트를 활용한 독서 교육 사례 연구

A Case Study on Reading Instruction Using Book Arts

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

정부 정책을 통해 본 독서 교육의 진단과 방향

The Ministry of Education’s New Reading Education Policy : Analysis and Proposal

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

정부 정책을 통해 본 독서 교육의 진단과 방향

The Ministry of Education’s New Reading Education Policy : Analysis and Proposal

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

읽기 교육에서의 문학 텍스트 활용 탐색

문학교육학 | 31 | 2010 | 한국어와문학

읽기 교육에서의 문학 텍스트 활용 탐색

문학교육학 | | 31 | 2010 | 한국어와문학

한국어 읽기를 위한 어휘의 문화 배경지식 활용

Leveraging Cultural Background to Teach Vocabulary for Korean Reading.

한국어교육 | 22 | 1 | 2011 | 한국어와문학

탐구적 과학 글쓰기 활동에서 학생들의 반성적 사고와 읽기틀의 관계에 대한 고찰

Examining the Relation Between Students' Reflective Thinking and the Reading Framework in the Science Writing Heuristic (SWH) Approach

한국과학교육학회지 | 32 | 1 | 2012 | 교육학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

‘읽기·토론·쓰기’ 통합 교육의 효율성 제고 - 『명저읽기와 글쓰기』 강좌를 통해서 -

The Plans of Heightening Efficiency of Integrative Education of ‘Reading·Discussion·Writing’

한민족어문학(구 영남어문학) | 59 | 2011 | 한국어와문학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

Reading and Mathematics Achievement Gains of Kindergartners with and without Disabilities: Analyses of the Data from the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten Cohort (ECLS-K)

The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 장애 아동과 비장애 아동의 유치원 시기 성취도 증가 분석

유아특수교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

한국어 읽기를 위한 어휘의 문화 배경지식 활용

Leveraging Cultural Background to Teach Vocabulary for Korean Reading.

한국어교육 | 22 | 1 | 2011 | 한국어와문학

토론식 학습법을 원용한 소설 텍스트의 읽기 교육 방안 연구 - <벙어리 삼룡이>를 예로

A study on the Method of Reading out Novel Text with Discussion

새국어교육 | 84 | 2010 | 국어교육

토론식 학습법을 원용한 소설 텍스트의 읽기 교육 방안 연구 - <벙어리 삼룡이>를 예로

A study on the Method of Reading out Novel Text with Discussion

새국어교육 | | 84 | 2010 | 국어교육

크로스 플랫폼에서의 매끄러운 읽기 경험 강화를 위한 디자인 가이드

Design Guide for the Reinforcement of a Seamless Cross-Platform Reading Experience

디자인학연구 | 24 | 4 | 2011 | 디자인

읽기 교육에서의 문학 텍스트 활용 탐색

문학교육학 | 31 | 2010 | 한국어와문학

읽기 교육에서의 문학 텍스트 활용 탐색

문학교육학 | | 31 | 2010 | 한국어와문학

평생학습사회에서 기업의 독서경영

A Study on the Corporate Reading Management in the Life-long Learning Society

독서연구 | 23 | 2010 | 한국어와문학

평생학습사회에서 기업의 독서경영

A Study on the Corporate Reading Management in the Life-long Learning Society

독서연구 | | 23 | 2010 | 한국어와문학

콘텍스트 개념의 변화에 따른 독서 전략

A Reading Strategy According to the Alteration of Conception of Context

독서연구 | 25 | 2011 | 한국어와문학

크로스 플랫폼에서의 매끄러운 읽기 경험 강화를 위한 디자인 가이드

Design Guide for the Reinforcement of a Seamless Cross-Platform Reading Experience

디자인학연구 | 24 | 4 | 2011 | 디자인