독서교육에서 낭독의 의의에 대한 재음미
On the role of recitation in reading education
독서연구 |
24 |
2010 |
한국어와문학
독서교육에서 낭독의 의의에 대한 재음미
On the role of recitation in reading education
독서연구 |
|
24 |
2010 |
한국어와문학
이중결함가설에 근거한 취학 전 단순언어장애아동의 읽기장애 요인
Factors Related to Reading Disabilities in Preschool Children with Specific Language Impairment Based on Double-Deficit Hypothesis
언어치료연구 |
21 |
2 |
2012 |
교육학
초기 단계의 읽기 및 음운 능력과 청각 시간처리 능력의 관계
The Relation of Auditory Temporal Processing and Early Reading Ability and Phonological Awareness
한국심리학회지:일반 |
29 |
3 |
2010 |
심리과학
초기 단계의 읽기 및 음운 능력과 청각 시간처리 능력의 관계
The Relation of Auditory Temporal Processing and Early Reading Ability and Phonological Awareness
한국심리학회지:일반 |
29 |
3 |
2010 |
심리과학
Proportion of Test Items Made and Skills Measured with the Reading Texts in High School English Tests
영어교과교육 |
10 |
1 |
2011 |
영어교육
초등학생의 읽기 동기, 읽기 활동 및 읽기 능력간의 구조적 관계
The Relationship among Reading Motivation, Reading Activities and Reading Abilities
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
초등학생의 읽기 동기, 읽기 활동 및 읽기 능력간의 구조적 관계
The Relationship among Reading Motivation, Reading Activities and Reading Abilities
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
漢字語 指導가 中學生의 讀書能力에 미치는 影響 - 국어교과서의 단원별 한자어를 중심으로
The Effects of Teaching Chinese Letters through the Analysis of Korean-textbooks on Improving Reading Comprehension
漢文古典硏究 |
23 |
1 |
2011 |
한국어와문학
손가락 짚어 읽기가 유아의 영어 읽기능력에 미치는 영향: 음소와 글자인지를 중심으로
Effects of Finger-Point Reading on English-learning Preschoolers' Reading Skill: Focusing on Phoneme and Word Recognition
언어과학 |
17 |
2 |
2010 |
언어학
손가락 짚어 읽기가 유아의 영어 읽기능력에 미치는 영향: 음소와 글자인지를 중심으로
Effects of Finger-Point Reading on English-learning Preschoolers' Reading Skill: Focusing on Phoneme and Word Recognition
언어과학 |
17 |
2 |
2010 |
언어학
내·외재적 읽기 동기, 자기조절 읽기, 읽기 활동과 읽기 능력의 관계
The Relationship among Intrinsic, Extrinsic Reading Motivation, Self-Regulated Reading, Reading Activities and Reading Abilities
중등교육연구 |
59 |
1 |
2011 |
교육학
5세 다문화가정 아동과 일반가정 아동의 언어, 읽기, 음운인식능력에 관한 연구
A Study on Language Abilities, Reading Abilities and Phonological Awareness Abilities for 5 Years Old Children from Multicultural Families and General Families
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
읽기 발달 연구에서 질적 연구 방법의 의미 -필자가 진행 중인 ‘아동독자의 읽기 발달 연구’를 중심으로
The Meaning of Qualitative Research on the Reading Development Study
국어교육학연구 |
40 |
2011 |
한국어와문학
학령기 다문화가정 아동의 읽기 능력 연구
A Study on School-Aged Children's Reading Abilities of Multicultural Families
한국언어문학 |
81 |
2012 |
한국어와문학
The effects of topic familiarity, vocabulary knowledge, and reading ability on L2 lexical inferencing
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
The effects of topic familiarity, vocabulary knowledge, and reading ability on L2 lexical inferencing
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
다문화가정 아동의 언어능력 연구 - 초등학교 1, 2, 3학년을 중심으로
A Study on Children's Language Abilities of Multicultural Families. - focuse on Elementary 1, 2, 3 grade students
새국어교육 |
92 |
2012 |
국어교육
총체적 언어교육 프로그램이 학습장애 학생의 단어재인 능력에 미치는 효과
The Effect of Whole Language Education Program on Reading Ability of Students with Learning Disabilities.
교육연구 |
49 |
2010 |
교과교육학
총체적 언어교육 프로그램이 학습장애 학생의 단어재인 능력에 미치는 효과
The Effect of Whole Language Education Program on Reading Ability of Students with Learning Disabilities.
교육연구 |
49 |
|
2010 |
교과교육학
독해능력 향상을 위한 효율적인 학습 적용 방안 - 프랑스어 초급 학습자를 대상으로
Plan d'application de l'étude efficace pour améliorer la compétence de la compréhension écrite - pour les débutants du français
불어불문학연구 |
88 |
2011 |
프랑스어와문학
영어 읽기능력 향상을 위한 우뇌 마인드맵 기법
The Right Brain Mind-Map Techniques to Improve English Reading Skills
외국어교육연구 |
25 |
2 |
2011 |
외국어교육학
기능적 조음음운장애아동과 일반아동의 음운인식과 읽기능력의 비교 및 상관
A Comparison of Phonological Awareness and Reading Ability between Children with and without Functional Articulatory and Phonological Disorders
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
기능적 조음음운장애아동과 일반아동의 음운인식과 읽기능력의 비교 및 상관
A Comparison of Phonological Awareness and Reading Ability between Children with and without Functional Articulatory and Phonological Disorders
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
멀티미디어 활용 일견단어 읽기수업이 초등영어 학습자의 읽기능력 향상에 미치는 영향
The impact of sight words reading using multimedia on the development of elementary school students’ reading ability
외국어교육연구 |
25 |
1 |
2011 |
외국어교육학
초등학생들의 초기 읽기 능력과 구두읽기 유창성의 관계
Relationship between early reading ability and oral reading fluency
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육
초등학생들의 초기 읽기 능력과 구두읽기 유창성의 관계
Relationship between early reading ability and oral reading fluency
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육
한국어 초급 교재에 나타난 읽기 교육의 내용과 방법의 변천 연구
A Study on the Change of the Contents and Methods in Reading Teaching shown on Elementary Text Books of the Korean Language
한국언어문학 |
78 |
2011 |
한국어와문학
독서 수준과 텍스트 수준의 위계화 방안에 대한 비판적 고찰
The Critical Approach about Hierarchy Methods of Reading Ability and Readability Level
국어교육학연구 |
41 |
2011 |
한국어와문학
정신지체학생의 읽기와 쓰기 능력에 대한 연구
Study to Reading and Writing Ability of Students with Mental Retardation
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
초등학교 저학년 읽기부진아동의 읽기능력 및 읽기관련변인에 대한 종단연구
Relationships among Word Recognition, Reading Comprehension, Phonological Awareness, Working Memory, Listening Comprehension, and Inferential Skills: A Two-Year Longitudinal Study of Second and Third Graders
언어치료연구 |
20 |
1 |
2011 |
교육학
읽기장애학생의 언어능력과 읽기능력에 관한 연구
A study on language ability and reading ability of children with reading disability
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
읽기장애학생의 언어능력과 읽기능력에 관한 연구
A study on language ability and reading ability of children with reading disability
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
Writing to read: The impact of English writing tasks on reading comprehension.
응용언어학 |
26 |
3 |
2010 |
언어학
Writing to read: The impact of English writing tasks on reading comprehension.
응용언어학 |
26 |
3 |
2010 |
언어학
그림책을 활용한 의미지도 그리기(Semantic Mapping) 언어활동이 유아의 읽기능력과 그리기 표상능력에 미치는 영향
Meaning-making from early childhood assessment through action research
유아교육연구 |
32 |
1 |
2012 |
교육학
확장형 읽기 활동을 적용한 한국어 읽기 교육의 효과 연구
A Study on the Effects of Extensive Reading Activity in Korean Language Education
외국어로서의 한국어교육 |
36 |
2011 |
한국어와문학
프랑스어 읽기 능력 향상을 위한 효율적 학습 방안
Application d'étude efficace pour améliorer la compétence de lecture du français
불어불문학연구 |
82 |
2010 |
프랑스어와문학
프랑스어 읽기 능력 향상을 위한 효율적 학습 방안
Application d'étude efficace pour améliorer la compétence de lecture du français
불어불문학연구 |
|
82 |
2010 |
프랑스어와문학
효과적인 철학, 논술, 윤리교육을 위한 학습자 중심의 수업 모델 연구(2): 읽기 및 글쓰기 형식의 방법을 중심으로
Eine Studie eines lernerorientierten Unterrichtsmodells für den fruchtbaren Philosophie-, Essay- und Ethikunterricht (2): unter besonderer Berücksichtigung der Methoden der Form von Lesen und Schreiben
철학연구 |
88 |
2010 |
철학
효과적인 철학, 논술, 윤리교육을 위한 학습자 중심의 수업 모델 연구(2): 읽기 및 글쓰기 형식의 방법을 중심으로
Eine Studie eines lernerorientierten Unterrichtsmodells für den fruchtbaren Philosophie-, Essay- und Ethikunterricht (2): unter besonderer Berücksichtigung der Methoden der Form von Lesen und Schreiben
철학연구 |
|
88 |
2010 |
철학
한국과 일본 만 3, 4, 5세 유아의 연령, 성, 소득수준에 따른 읽기, 쓰기 능력
A Study on the Reading and Writing Abilities of Three, Four, and Five-Year-Old Korean and Japanese Children According to Age, Gender, and Family Income
육아지원연구 |
5 |
2 |
2010 |
유아교육
한국과 일본 만 3, 4, 5세 유아의 연령, 성, 소득수준에 따른 읽기, 쓰기 능력
A Study on the Reading and Writing Abilities of Three, Four, and Five-Year-Old Korean and Japanese Children According to Age, Gender, and Family Income
육아지원연구 |
5 |
2 |
2010 |
유아교육