음운 인식 능력

연구분야 : A090300 인문학 > 언어학 > 음운론(언어학)

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106902

STNet ID : 1004286

한자 : 音韻認識能力

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

음운 인식 [ 音韻認識 ]

RT (관련어)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

언어 장애 () [ 言語障碍 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

표현 어휘력 () [ 表現語彙力 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

읽기 능력 () [ --能力 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

언어 능력 () [ 言語能力 ]

5세 다문화가정 아동과 일반가정 아동의 언어, 읽기, 음운인식능력에 관한 연구

A Study on Language Abilities, Reading Abilities and Phonological Awareness Abilities for 5 Years Old Children from Multicultural Families and General Families

언어치료연구 | 19 | 1 | 2010 | 교육학

다문화가정의 조음음운장애아동 어머니와 일반아동 어머니의 한국어 능력 비교

A Comparison of Korean Language Proficiency in Multicultural Families between Mothers of Children with Articulation and Phonological Disorders and Mothers of Normal Children

Communication Sciences and Disorders | 17 | 3 | 2012 | 교육학

기능적 조음음운장애아동과 일반아동의 음운인식과 읽기능력의 비교 및 상관

A Comparison of Phonological Awareness and Reading Ability between Children with and without Functional Articulatory and Phonological Disorders

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

기능적 조음음운장애아동과 일반아동의 음운인식과 읽기능력의 비교 및 상관

A Comparison of Phonological Awareness and Reading Ability between Children with and without Functional Articulatory and Phonological Disorders

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학