문식성 발달에 대한 인지심리학적 접근
Cognitive Psychological Approachto Literacy Development
한국초등국어교육 |
42 |
2010 |
국어교육
문식성 발달에 대한 인지심리학적 접근
Cognitive Psychological Approachto Literacy Development
한국초등국어교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
학습부진아동의 문식성 연구
A Study on the literacy of underachievers
특수아동교육연구 |
14 |
2 |
2012 |
교육학
단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성
Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities
지적장애연구 |
12 |
3 |
2010 |
사회과학일반
단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성
Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities
지적장애연구 |
12 |
3 |
2010 |
사회과학일반
초등학교 저학년 읽기부진아동의 읽기능력 및 읽기관련변인에 대한 종단연구
Relationships among Word Recognition, Reading Comprehension, Phonological Awareness, Working Memory, Listening Comprehension, and Inferential Skills: A Two-Year Longitudinal Study of Second and Third Graders
언어치료연구 |
20 |
1 |
2011 |
교육학
읽기 학습 부진아에 대한 초등 영어 멘토링 사례연구
A Case Study of the Effects of Mentoring Elementary School Students with Limited English Reading Abilities
언어학 연구 |
21 |
2011 |
기타언어학
음운인식, 빠른 자동 이름대기, 자모지식, 단기기억, 작동기억과 한글 단어인지 능력 간의 관련성에 관한 연구: 읽기장애 조기선별을 위한 기초연구
The Relationship of Phonological Awareness, Rapid Naming, Letter Knowledge, Short-term Memory, and Working Memory to Hangul Word Recognition Abilities
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
음운인식, 빠른 자동 이름대기, 자모지식, 단기기억, 작동기억과 한글 단어인지 능력 간의 관련성에 관한 연구: 읽기장애 조기선별을 위한 기초연구
The Relationship of Phonological Awareness, Rapid Naming, Letter Knowledge, Short-term Memory, and Working Memory to Hangul Word Recognition Abilities
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어
Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
초등 저학년 다문화가정 아동의 읽기와 언어
Language Based Reading Abilities of Korean School-Aged Children with Multicultural Backgrounds
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
도시와 농촌 아동의 인지 언어적 기술과 문식성 · 수학 능력과의 관계
The relations of cognitive-linguistic skills with literacy and mathematics skills among children living in urban and rural communities
유아교육연구 |
32 |
3 |
2012 |
교육학
이중결함가설에 근거한 취학 전 단순언어장애아동의 읽기장애 요인
Factors Related to Reading Disabilities in Preschool Children with Specific Language Impairment Based on Double-Deficit Hypothesis
언어치료연구 |
21 |
2 |
2012 |
교육학
조기 문식성 검사의 개발 및 표준화 연구
Development and Standardization Study of an Early Literacy Test
Communication Sciences and Disorders |
16 |
4 |
2011 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 음운인식과 유창성검사 간의 기울기 타당화 연구 - 잠재성장모형을 중심으로 -
An Examination of Validating the Growth Rates for Phonological Awareness and Fluency within an Response to Intervention: An Application of Latent Growth Modeling
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 음운인식과 유창성검사 간의 기울기 타당화 연구 - 잠재성장모형을 중심으로 -
An Examination of Validating the Growth Rates for Phonological Awareness and Fluency within an Response to Intervention: An Application of Latent Growth Modeling
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
힙합(Hip Hop)을 활용한 유아영어지도가 음운인식과 흥미도에 미치는 효과
The Effects of Hip Hop Based Kindergarten English Instruction on Kindergarteners' Phonological Awareness and Interests
영어교과교육 |
10 |
1 |
2011 |
영어교육
블렌디드러닝 기반 음운 인식 활동을 통한 초기 영어 읽기 능력 향상 방안
Reading improvement program for early EFL readers: A case study of blended learning in phonological awareness instruction.
Foreign Languages Education |
19 |
3 |
2012 |
언어학
음운처리의 요인 구조: 음운인식, 음운기억, 빠른 자동 이름대기는 별개의 능력인가?
The Structure of Phonological Processing: Are Phonological Awareness, Phonological Memory, Rapid Automatized Naming Independent Abilities?
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
음운처리의 요인 구조: 음운인식, 음운기억, 빠른 자동 이름대기는 별개의 능력인가?
The Structure of Phonological Processing: Are Phonological Awareness, Phonological Memory, Rapid Automatized Naming Independent Abilities?
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어읽기에 미치는 영향: 연령 및 가정의 사회경제적 지위별 분석
The Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Reading: Analysis Based on Children's Age and their Family's Socio-Economic Status
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어읽기에 미치는 영향: 연령 및 가정의 사회경제적 지위별 분석
The Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Reading: Analysis Based on Children's Age and their Family's Socio-Economic Status
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술과 단어읽기, 단어쓰기의 관계에 대한 구조모형 분석
Analysis of Structural Equation Modelling on Relationships among Young Children's Early Literacy Skills, Word Reading, and Word Writing
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술과 단어읽기, 단어쓰기의 관계에 대한 구조모형 분석
Analysis of Structural Equation Modelling on Relationships among Young Children's Early Literacy Skills, Word Reading, and Word Writing
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
단순언어장애아동의 음운처리 활동 중재
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
단순언어장애아동의 음운처리 활동 중재
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
연령 및 가정의 사회경제적 지위에 따른 유아의 초기 문해 기술
Differences in early literacy skills relating to age and family socio-economic status
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
4세-7세 유아들의 낱자 지식과 음운인식능력과의 관계에 관한 연구
A study of relationship among phonological awareness, letter knowledge, letter-sound correspondence and age
학습장애연구 |
8 |
1 |
2011 |
교육학
이중결함가설에 따른 읽기장애 하위유형의 특성과 읽기 하위기술 간 차이
The Characteristics and Difference between Subgroups of Children with Reading Disabilities According to The double-deficit hypothesis
특수아동교육연구 |
14 |
2 |
2012 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어쓰기에 미치는 영향에 대한 연령 및 사회경제적 지위별 분석
Analysis Based on the Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Writing by Children's Age and Their Family's Socio-Economic Status
미래유아교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어쓰기에 미치는 영향에 대한 연령 및 사회경제적 지위별 분석
Analysis Based on the Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Writing by Children's Age and Their Family's Socio-Economic Status
미래유아교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
교육학
수업언어가 제2언어 음운인식과 읽기능력에 미치는 효과
Studies in English Education |
15 |
2 |
2010 |
영어교육
수업언어가 제2언어 음운인식과 읽기능력에 미치는 효과
Studies in English Education |
15 |
2 |
2010 |
영어교육
직접교수가 AAC체계를 사용하는 비구어 뇌성마비 학생들의 음운인식과 단어재인에 미치는 영향
Effects of Direct Instruction on Phonological Awareness and Word Recognition for Students with Nonverbal Cerebral Palsy
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
직접교수가 AAC체계를 사용하는 비구어 뇌성마비 학생들의 음운인식과 단어재인에 미치는 영향
Effects of Direct Instruction on Phonological Awareness and Word Recognition for Students with Nonverbal Cerebral Palsy
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
Alphabetic Principle and Phonological Awareness for Korean Adult EFL Learners as Beginners
현대영미어문학 |
28 |
1 |
2010 |
영어와문학
Alphabetic Principle and Phonological Awareness for Korean Adult EFL Learners as Beginners
현대영미어문학 |
28 |
1 |
2010 |
영어와문학
학령전기 유아의 음운인식능력에 관한 연구 - 낱자지식, 자소-음소 대응지식, 연령과 작업기억과의 관련성 탐색 -
A Study on a Phonological Awareness of Preschoolersin South Korea: Exploring the Effects of Letter Knowledge, Letter-sound Correspondence, Ages, and Working Memory on the Phonological Awareness
언어치료연구 |
21 |
3 |
2012 |
교육학
취학전 및 초등학교 1학년 아동의 음운인식 구조 탐색 연구
An Exploratory Study on the Structure of Phonological Awareness in 5- to 8-year-old Children
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
취학전 및 초등학교 1학년 아동의 음운인식 구조 탐색 연구
An Exploratory Study on the Structure of Phonological Awareness in 5- to 8-year-old Children
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
음운 인식 특성 연구: 음운 인식 단위, 과제 유형, 음절 및 음소 위치 효과를 중심으로
Phonological Awareness of Children in Korea: Effects of Phonological Units, Tasks, Syllable or Phoneme Position
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
학령기 전 아동의 음운인식과 작업기억 구성요소 간의 관련성 분석
A Study of Relationship between Phonological Awareness and Components of Working Memory in Young Children
특수아동교육연구 |
13 |
3 |
2011 |
교육학
4세~7세 유아의 음운인식능력발달 특성에 대한 대(규모) 집단 연구
Development of Phonological Awareness in Korean Children Aged between 4-7 throughout Korea
언어치료연구 |
20 |
3 |
2011 |
교육학