초등학교 철자부진학생과 일반학생의 철자 특성 비교 연구
Spelling Skills of Students with or without Spelling Difficulties in Korea: Focusing on Spelling Accuracy and Error Patterns
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 철자부진학생과 일반학생의 철자 특성 비교 연구
Spelling Skills of Students with or without Spelling Difficulties in Korea: Focusing on Spelling Accuracy and Error Patterns
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
학령기 ADHD아동의 정보처리 능력 분석을 통한APD 수반가능성에 관한 연구
A Comparison of Auditory Signal ProcessingBetween ADHD and Normal School Age Childrento Suggest APD Risk
언어치료연구 |
19 |
2 |
2010 |
교육학
학령기 ADHD아동의 정보처리 능력 분석을 통한APD 수반가능성에 관한 연구
A Comparison of Auditory Signal ProcessingBetween ADHD and Normal School Age Childrento Suggest APD Risk
언어치료연구 |
19 |
2 |
2010 |
교육학
초기 단계의 읽기 및 음운 능력과 청각 시간처리 능력의 관계
The Relation of Auditory Temporal Processing and Early Reading Ability and Phonological Awareness
한국심리학회지:일반 |
29 |
3 |
2010 |
심리과학
초기 단계의 읽기 및 음운 능력과 청각 시간처리 능력의 관계
The Relation of Auditory Temporal Processing and Early Reading Ability and Phonological Awareness
한국심리학회지:일반 |
29 |
3 |
2010 |
심리과학
명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로
An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육
명명속도 과제에 관한 연구동향 분석: 국내연구를 중심으로
An Analytic Review of the Research Tendency on Methods and Results of RAN on Reading for Korean Children
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육
다문화가정 아동과 일반아동 간 음운처리에 관한 메타언어능력의 비교 분석
The Comparison of Metalinguistic Ability between Children from Multicultural Families and Non-Multicultural Families in Termsof Phonological Processing
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
다문화가정 아동과 일반아동 간 음운처리에 관한 메타언어능력의 비교 분석
The Comparison of Metalinguistic Ability between Children from Multicultural Families and Non-Multicultural Families in Termsof Phonological Processing
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술과 단어읽기, 단어쓰기의 관계에 대한 구조모형 분석
Analysis of Structural Equation Modelling on Relationships among Young Children's Early Literacy Skills, Word Reading, and Word Writing
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술과 단어읽기, 단어쓰기의 관계에 대한 구조모형 분석
Analysis of Structural Equation Modelling on Relationships among Young Children's Early Literacy Skills, Word Reading, and Word Writing
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어읽기에 미치는 영향: 연령 및 가정의 사회경제적 지위별 분석
The Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Reading: Analysis Based on Children's Age and their Family's Socio-Economic Status
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어읽기에 미치는 영향: 연령 및 가정의 사회경제적 지위별 분석
The Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Reading: Analysis Based on Children's Age and their Family's Socio-Economic Status
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어쓰기에 미치는 영향에 대한 연령 및 사회경제적 지위별 분석
Analysis Based on the Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Writing by Children's Age and Their Family's Socio-Economic Status
미래유아교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
교육학
유아의 초기 문해 기술이 단어쓰기에 미치는 영향에 대한 연령 및 사회경제적 지위별 분석
Analysis Based on the Effects of Early Literacy Skills on Young Children's Word Writing by Children's Age and Their Family's Socio-Economic Status
미래유아교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
교육학
연령 및 가정의 사회경제적 지위에 따른 유아의 초기 문해 기술
Differences in early literacy skills relating to age and family socio-economic status
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
이중언어 사용자의 음운처리에 나타나는 두 언어의 병행 활성화
Parallel Activation in Bilingual Phonological Processing
Communication Sciences and Disorders |
17 |
1 |
2012 |
교육학
체화된 언어인지- 이론의 개관과 전망 -
Verkörperte Sprachkognition
독어학 |
24 |
2011 |
독일어와문학
단순언어장애아동의 음운처리 활동 중재
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
단순언어장애아동의 음운처리 활동 중재
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
음운처리의 요인 구조: 음운인식, 음운기억, 빠른 자동 이름대기는 별개의 능력인가?
The Structure of Phonological Processing: Are Phonological Awareness, Phonological Memory, Rapid Automatized Naming Independent Abilities?
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
음운처리의 요인 구조: 음운인식, 음운기억, 빠른 자동 이름대기는 별개의 능력인가?
The Structure of Phonological Processing: Are Phonological Awareness, Phonological Memory, Rapid Automatized Naming Independent Abilities?
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학