확장형 읽기 활동을 적용한 한국어 읽기 교육의 효과 연구
A Study on the Effects of Extensive Reading Activity in Korean Language Education
외국어로서의 한국어교육 |
36 |
2011 |
한국어와문학
PISA와 NAEA에서 나타난 우리나라 학생들의 국어 능력 특성 연구
A Study on the Characteristics of Korean student's language ability by Linking PISA and NAEA
새국어교육 |
89 |
2012 |
국어교육
읽기 발달 연구에서 질적 연구 방법의 의미 -필자가 진행 중인 ‘아동독자의 읽기 발달 연구’를 중심으로
The Meaning of Qualitative Research on the Reading Development Study
국어교육학연구 |
40 |
2011 |
한국어와문학
자기점검 학습전략을 활용한 읽기 훈련이 읽기 능력이 부족한 ADHD 학생의 독해력과 읽기 태도에 미치는 효과
The Effect of the Self-Monitoring Learning Strategy Training on the Reading Comprehension and Reading Attitude of Students with ADHD and Poor Reading Ability
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학
자기조절학습전략을 통한 읽기 중재가 주의력결핍과잉행동장애 아동의 읽기 이해력과 읽기 태도에 미치는 영향
The Effect of Reading Intervention through Self-Regulated Learning Strategy on Reading Comprehension and Reading Attitude of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
정서·행동장애연구 |
27 |
1 |
2011 |
특수교육
이야기구조 학습전략이 읽기학습부진학생의 독해력과 읽기태도에 미치는 효과
The Effects of a Story-Structure Learning Strategy on Comprehension and Reading Attitude of Students of Poor Reading Performance
아시아교육연구 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
사고 구술(think-aloud)을 활용한 읽기 전략과 태도의 발달 양상 탐색
A Study on the Pattern of Development of Reading Strategy and Attitude through Think-Aloud
국어교육학연구 |
37 |
2010 |
한국어와문학
사고 구술(think-aloud)을 활용한 읽기 전략과 태도의 발달 양상 탐색
A Study on the Pattern of Development of Reading Strategy and Attitude through Think-Aloud
국어교육학연구 |
|
37 |
2010 |
한국어와문학
독해점검전략이 초등학생의 비판적 읽기능력, 읽기효능감, 읽기태도에 미치는 효과
The Effects of a Reading Comprehension Monitoring Strategy on Critical Reading, Reading Efficacy, and Reading Attitudes
교과교육학연구 |
16 |
2 |
2012 |
교과교육학
중학생의 읽기 동기와 읽기 태도에 관한 상관성 연구
The Correlation Analysis between Reading Motivation and Attitude Toward Reading of Middle School Students
독서연구 |
23 |
2010 |
한국어와문학
중학생의 읽기 동기와 읽기 태도에 관한 상관성 연구
The Correlation Analysis between Reading Motivation and Attitude Toward Reading of Middle School Students
독서연구 |
|
23 |
2010 |
한국어와문학
유아교육기관-지역의 공공도서관-가정의 순환적 그림책읽기 활동이 유아의 읽기태도와 이야기이해도에 미치는 영향
An Influence of Illustrated-Book Reading Activity at the Local Public Library-Preschool Education Institute-Home on Reading Attitude and Story-Comprehension Level of Infants
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
유아교육기관-지역의 공공도서관-가정의 순환적 그림책읽기 활동이 유아의 읽기태도와 이야기이해도에 미치는 영향
An Influence of Illustrated-Book Reading Activity at the Local Public Library-Preschool Education Institute-Home on Reading Attitude and Story-Comprehension Level of Infants
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
그림책 읽기 후 말놀이 활동이 유아의 어휘력과 읽기태도에 미치는 영향
The Effect of Word Play Activity Following Picture-Book Reading on Children’s Vocabulary Development and Reading Attitude
교육과학연구 |
41 |
2 |
2010 |
교육학
그림책 읽기 후 말놀이 활동이 유아의 어휘력과 읽기태도에 미치는 영향
The Effect of Word Play Activity Following Picture-Book Reading on Children’s Vocabulary Development and Reading Attitude
교육과학연구 |
41 |
2 |
2010 |
교육학
TV 안보기-책읽기 활동이 유아의 읽기 태도와 가정의 읽기환경에 미치는 영향
The Effects of TV Turn-off and Book Reading Activities on Young Children’s Reading Attitude and Reading Environment at Home
미래유아교육학회지 |
17 |
3 |
2010 |
교육학
TV 안보기-책읽기 활동이 유아의 읽기 태도와 가정의 읽기환경에 미치는 영향
The Effects of TV Turn-off and Book Reading Activities on Young Children’s Reading Attitude and Reading Environment at Home
미래유아교육학회지 |
17 |
3 |
2010 |
교육학
초등학생의 읽기 태도에 대한 연구
The Trends of Elementary Students’ Reading Attitude
국어교육 |
134 |
2011 |
한국어와문학