학교 인권 교육

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반
B121205 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 사회교육학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.171099

STNet ID : 9001489

한자 : 學校人權敎育
영어 : school human rights education

b01-02 교육활동

행위대상(자)

학습자 (學習者)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

인권 교육 () [ 人權敎育 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

 

비제도권 인권교육

비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계

Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education

사회과교육연구 | 17 | 3 | 2010 | 사회교육학

비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계

Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education

사회과교육연구 | 17 | 3 | 2010 | 사회교육학

기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -

A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -

사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학

기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -

A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -

사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학

인권교육 연구학교 운영에 나타난 ‘인권교육’의 실천적 특성과 한계

A Study on the Practices and Limitations of Human-Rights Education in Research Schools

사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학

인권교육 연구학교 운영에 나타난 ‘인권교육’의 실천적 특성과 한계

A Study on the Practices and Limitations of Human-Rights Education in Research Schools

사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학