비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계
Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education
사회과교육연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회교육학
비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계
Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education
사회과교육연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회교육학
기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -
A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -
A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
인권교육 연구학교 운영에 나타난 ‘인권교육’의 실천적 특성과 한계
A Study on the Practices and Limitations of Human-Rights Education in Research Schools
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
인권교육 연구학교 운영에 나타난 ‘인권교육’의 실천적 특성과 한계
A Study on the Practices and Limitations of Human-Rights Education in Research Schools
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학