인격교육과 인권교육의 영역 확장을 통한 홀리스틱 융합
Enlarging Domain of Character Education & Human-Right Education and Their Holistic Amalgamation
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
인격교육과 인권교육의 영역 확장을 통한 홀리스틱 융합
Enlarging Domain of Character Education & Human-Right Education and Their Holistic Amalgamation
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
인권판단력의 발달에 관한 연구
An Essay on the Development of the Ability for Judgement of Human Rights
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
인권판단력의 발달에 관한 연구
An Essay on the Development of the Ability for Judgement of Human Rights
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
학교폭력 해결을 위한 사회과 교사의 역할과 전문성 신장 : 법과 인권교육의 관점에서
A Study on the Role and the Enhancement of the Expertise of Social Studies Teachers for Prevention of School Violence
법과인권교육연구 |
5 |
2 |
2012 |
사회과학일반
中国特色社会主义视域中的宗教教育与人权保护
Religious Education and Protection of Human Rights from the Perspective of Socialism with Chinese Characteristics
종교교육학연구 |
39 |
2012 |
종교학
인권 교육의 방향 탐색 —부모의 양육태도와 고등학생 인권의식 관계분석—
The Direction of Improvement in Human Rights Education —Relationship between Rearing Attitude of Parents and High School Students' Awareness of Human Rights—
미국헌법연구 |
22 |
3 |
2011 |
헌법
학생인권조례의 현황과 공법적 쟁점
The Current Status & Public Legal Issues on Students Human Rights Ordinance
교육법학연구 |
23 |
2 |
2011 |
교육학
사회과에서의 다문화 인권 교육 연구
A Study on the Multicultural Human-rights Education in Social Studies Education
시민교육연구 |
43 |
3 |
2011 |
교육학
인권조례 제정 동향과 향후 과제
Movement on the Enactment of Human Rights Ordinance and Issues to be Solved
법학논총 |
18 |
2 |
2011 |
비교법학
초등학교 사회과 교과서의 인권교육 관련 내용 분석 : 1·2·3 세대 인권의 관점에서
The analysis of human rights education contents in elementary school social study textbooks. : Focusing on the three generations of human rights
사회과교육연구 |
18 |
2 |
2011 |
사회교육학
한국법원의 인권규정의 적용과 발전방향 : 국제인권조약을 중심으로
A Study on Current Situation and Developmental of Human Rights Instruments in Korean Courts : Focus on International Human Rights Treaties
형사정책연구 |
22 |
2 |
2011 |
법학
예비 초등교사의 소수자 및 적극적 조치에 대한 인식과 함의
The Analysis of Acceptance by Pre-service Elementary Teachers on the Minority and Affirmative Action
시민교육연구 |
44 |
1 |
2012 |
교육학
법교육지원법에 관한 비교법적 고찰
The Comparative Analysis of Law-Related Education Act focus on South Korea and U.S.A
사회과교육 |
50 |
4 |
2011 |
교육학
비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계
Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education
사회과교육연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회교육학
비제도권 인권교육 현황분석을 통한 학교인권교육의 가능성과 한계
Analysis of the State of Noninstitutional Human Rights Education and the Possibility and Limitations of Institutional School Human Rights Education
사회과교육연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회교육학
청소년 인권의식의 형성 및 유형화에 관한 연구
A Study on the Formation and Typology of Youth's Human Rights Consciousness
법교육연구 |
6 |
2 |
2011 |
기타교육학
인권교육의 국내외적 현황과 지향 과제
Current State and Tasks in home and abroad Human Rights Education
교육법학연구 |
23 |
1 |
2011 |
교육학
평생학습도시에서의 인권교육 현황과 연계 활성화 방안
A Study on the Strategies of Human Right Education in 'Lifelong Learning City'
평생교육학연구 |
16 |
4 |
2010 |
교육학
평생학습도시에서의 인권교육 현황과 연계 활성화 방안
A Study on the Strategies of Human Right Education in 'Lifelong Learning City'
평생교육학연구 |
16 |
4 |
2010 |
교육학
사회과 법교육에서 인권교육내용에 관한 연구 -한ㆍ미 법교육 교재 분석을 중심으로-
A Study on Contents of Human Rights Education in Law-Related Education - Focused on the Analysis of Korean and American Law-Related Education Textbook -
법교육연구 |
6 |
2 |
2011 |
기타교육학
초등 도덕교과에서의 가정 연계 인권교육
Human Rights Education Linked with Family in the Elementary Moral Subject
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
초등 도덕교과에서의 가정 연계 인권교육
Human Rights Education Linked with Family in the Elementary Moral Subject
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
공무원 인권교육의 현황과 과제 - 교육법학의 관점에서 -
Bestandsaufnahme und Aufgaben der Menschenrechtserziehung gegenüber Beamten
동아법학 |
54 |
2012 |
법학
로스쿨에서의 인권교육 현황과 과제 - 유엔 세계인권교육 프로그램의 관점에서 -
Present and Perspective of Human Rights Education in the Law School - Forced on the UN World Programme for Human Rights Education -
동아법학 |
52 |
2011 |
법학
기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -
A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
기본권분류체계로 본 사회과교육과정 및 교과서상의 인권교육 관련내용 분석 - 제 6·7차 교육과정상의 초등학교 5·6학년을 중심으로 -
A Study On analysis of Content Related to Human Rights Education on the Basis of Fundamental Rights Classification System - The Focus on 5th and 6th Grade in Elementary School as the 6th and 7th Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학