장애 유아 통합교육 교과목을 수강한 예비유아교사들의 통합교육에 대한 인식과 태도의 변화
A Study on Change of Pre-Childhood Educators' Cognition and Attitude about Inclusive Education through Inclusive Early Childhood Educational Program
미래유아교육학회지 |
19 |
3 |
2012 |
교육학
장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화
Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화
Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 장애유아통합교육에 대한 갈등 고찰 - 장애유아통합교육 교과목을 수강한 예비교사를 중심으로 -
A Study on the Pre-childhood educators Conflicts in Inclusive Early Childhood Educational Programs
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 장애유아통합교육에 대한 갈등 고찰 - 장애유아통합교육 교과목을 수강한 예비교사를 중심으로 -
A Study on the Pre-childhood educators Conflicts in Inclusive Early Childhood Educational Programs
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
장애유아통합 교사전문역량에 대한 유아교사의 인식
Early childhood teachers' perception on competencies of teaching young children with disabilities in inclusive settings
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
장애유아통합 교사전문역량에 대한 유아교사의 인식
Early childhood teachers' perception on competencies of teaching young children with disabilities in inclusive settings
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
Q방법론을 이용한 유치원교사의 장애유아 통합교육에 대한 인식 연구
A Study on the Types of Kindergarten Teachers' Perception of the Inclusive Education for Children with Disabilities
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육
Q방법론을 이용한 유치원교사의 장애유아 통합교육에 대한 인식 연구
A Study on the Types of Kindergarten Teachers' Perception of the Inclusive Education for Children with Disabilities
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육