구전

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.17703

한자 : 口傳
영어 : word of mouth

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

c03-03 문화/생활 문화/생활

구비 전승 () [ 口碑傳承 ]

특급호텔 서비스를 이용하는 VIP 고객 관점에서의 CRM 관계편익에 관한 연구:일반 고객과의 비교를 중심으로

Does Customer Relationship Management for VIP Customers Affect Repurchase and Positive WOM in Premium Hotels?

한국경영과학회지 | 36 | 4 | 2011 | 경영학

제품 편익과 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 애착, 구전 간의 구조적 관계에 관한 연구

A study on the Structural Relationship between Benefit, Consumer-Brand Relationship and Brand Attachment

경영과 정보연구 | 29 | 1 | 2010 | 경영학

제품 편익과 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 애착, 구전 간의 구조적 관계에 관한 연구

A study on the Structural Relationship between Benefit, Consumer-Brand Relationship and Brand Attachment

경영과 정보연구 | 29 | 1 | 2010 | 경영학

브랜드 사랑, 브랜드 충성도 및 구전이 브랜드 경영에 미치는 영향

The Effect of Brand Love, Brand Management, and Word-of-Mouth on Brand Management

e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학

대만 현지인의 한식 레스토랑에 대한규범적 기대와 예측적 기대

Taiwaneses' should Expectation and will Expectation to Korean Foods Restaurants

관광학연구 | 36 | 4 | 2012 | 관광학

패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계

Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior

한국사회체육학회지 | 40 | 2010 | 체육

패럴림픽 스폰서십에 따른 사회공헌활동, 기업이미지와 소비태도의 구조적 관계

Structural Relationships among Paralympic Games Sponsorship, Social Contribution Activities, Corporate Image, and Consuming Behavior

한국사회체육학회지 | | 40 | 2010 | 체육

스마트폰 구전에 있어서 브랜드-자아 일치성과 동조성의 역할에 관한 연구 : 단말기와 이동통신서비스의 영향력 비교를 중심으로

The Effect of the Self-congruity and Conformity on the WOM of Smartphone

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

관광지 요인, 관광지 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구 - 통영 관광지 중심으로 -

The Relationship among Tourism Destination Factors, Tourism Destination Image, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty - The Case of TongYoung Tourist Destination -

관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반

관광지 요인, 관광지 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구 - 통영 관광지 중심으로 -

The Relationship among Tourism Destination Factors, Tourism Destination Image, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty - The Case of TongYoung Tourist Destination -

관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

SNS상의 콘텐츠품질이 사용자의 수용태도와 구전활동에 미치는 영향

The influence of SNS content quality on users' adoption behavior and WOM

지식경영연구 | 12 | 5 | 2011 | 경영학

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

소비자의 태도 변화에서 추론된 다수의 영향: 인지적 종결욕구의 관점

Influence of Inferred Majority on Consumers' Attitude Change: From the Perspective of Need for Cognitive Closure

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

자아 일치성과 기능적 일치성이 브랜드 마케팅 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -항공 서비스의 전략적 시사점을 중심으로-

The Effect of Self Congruity and Functional Congruity on the Performance of Brand Marketing -Focused on the Strategic Implications of Airline Service-

한국항공경영학회지 | 10 | 1 | 2012 | 경영학

자아 일치성과 기능적 일치성이 브랜드 마케팅 성과에 미치는 영향에 관한 연구 -항공 서비스의 전략적 시사점을 중심으로-

The Effect of Self Congruity and Functional Congruity on the Performance of Brand Marketing -Focused on the Strategic Implications of Airline Service-

한국항공경영학회지 | 10 | 1 | 2012 | 경영학

영화의 주별 흥행성과에 미치는 영향: 온라인 구전을 중심으로

Word of Mouth and Box Office Performance: WOM’s Impact on Weekly Box Office Revenues

한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학

온라인 공연사이트의 활성화 방안에 관한 연구

A Study on Vitalizations of Online Sites for Performance Arts

미디어와 공연예술 연구 | 5 | 1 | 2010 | 기타신문방송학

온라인 공연사이트의 활성화 방안에 관한 연구

A Study on Vitalizations of Online Sites for Performance Arts

미디어와 공연예술 연구 | 5 | 1 | 2010 | 기타신문방송학

물류 컨벤션 행사의 측정요인이 긍정적 감정, 관계품질, 구전 및 추천의도에 미치는영향

The Effect of Measurements on Customer's Positive Emotion, Relationship Quality, Word of Mouth, and Recommendations in Convention Industry

물류학회지 | 21 | 3 | 2011 | 경영학

대학교육서비스품질이 학생만족, 몰입과 구전, 기부의향에 미치는 영향

The Effects of Educational Service at University on Student Satisfaction, Commitment, Word of Mouth, and Fund-Rising Intention

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

대학교육서비스품질이 학생만족, 몰입과 구전, 기부의향에 미치는 영향

The Effects of Educational Service at University on Student Satisfaction, Commitment, Word of Mouth, and Fund-Rising Intention

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

무용공연 이벤트가 만족도 및 행동의도에 미치는 영향

The Effect of Events on Satisfaction and Behavioral Intention of Dance Performance

무용역사기록학 | 21 | 0 | 2011 | 무용

도시관광 만족이 재방문 및 구전에 미치는 영향

The Effect of Urban Tourism Satisfaction on Revisit and Word-of-Mouth

호텔관광연구 | 13 | 1 | 2011 | 호텔/외식산업경영

소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산

Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion

아시아마케팅저널 | 14 | 2 | 2012 | 경영학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

소비자 혼란이 분노를 통해 구전, 신뢰에 미치는 영향 : 소비자의 부정적 감정 성향과 불확실성 인내력 부족의 조절역할을 중심으로

Effect of Consumer Confusion on Word of Mouth and Trust Through Anger : Focusing on The Moderation Effect of Consumer’s Negative Affectivity and Intolerance of Uncertainty

아시아마케팅저널 | 13 | 1 | 2011 | 경영학

감정반응(PAD) 요인이 문화예술 웹사이트 서비스에서의 만족과 구전을 통해 충성도에 미치는 영향

An Empirical Study Applying the PAD Factors to Loyalty of Culture and Arts Website Service

Information Systems Review | 14 | 1 | 2012 | 경영학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

펜션웹사이트 품질이 펜션선택과 이용 만족도 및 추천의사에 미치는 영향: 방문객 구전과 기대․지각 차이의 조절효과를 중심으로

The Effect of Pension Web-site Quality on The Pension Selection, Satisfaction and Recommendation Intention: Focused on Moderating Effect of Visitors' WOM and Expectation-Perception Discrepancy

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

네트워크에 기반한 구전효과와 충성도: 시뮬레이션 기법의 활용

Network-Based WOM Effects and Loyalty: Use of Simulation Methods

e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학

소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산

Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion

아시아마케팅저널 | 14 | 2 | 2012 | 경영학

니트 제품 소비자의 독특성 욕구와 점포 속성에 관한 연구

A Study on consumers' need for uniqueness and Store Attributes of Knit Fashion Product

패션과 니트 | 9 | 2 | 2011 | 패션디자인

사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로

The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

사용후기의 양과 품질이 구전수용 및 구전의도에 미치는 영향: 지식과 관여도의 조절효과를 중심으로

The Influence of Quantity of Reviews on WOM Acceptance and WOM Intention: Focused on Moderate Effect of Knowledge and Involvement

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향

Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

기업 블로그 정보품질이 재방문/구전에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on The Interrelationships among Information Quality of Corporate Blog, Organization-public Relationship, and Online Loyalty

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

사회적 네트워크 구조특성과 제품구전의 확산: 사회문화적 접근

Structural Properties of Social Network and Diffusion of Product WOM : A Sociocultural Approach

유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학

SNS에 대한 인지요인이 구전효과에 미치는 영향

Effects of Perceived Factors on the Word-of-Mouth of SNS

한국IT서비스학회지 | 11 | 3 | 2012 | 경영학

서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향

Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

문화콘텐츠 확산에 관한 비교 문화적 연구: 한국과 영국의 온라인게임 콘텐츠를 중심으로

A Cross-Cultural Study on Diffusion of Culture-Contents: Focusing on Online Game Contents in Korea and the UK

경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학

문화콘텐츠 확산에 관한 비교 문화적 연구: 한국과 영국의 온라인게임 콘텐츠를 중심으로

A Cross-Cultural Study on Diffusion of Culture-Contents: Focusing on Online Game Contents in Korea and the UK

경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학

친분 없는 구전의 영향력에 대한 소비자의 과도한 조정 효과에 관한 연구

Consumers' Overcorrection to the Influence of Word of Mouth with No-Friendship

마케팅연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학

사회연결망이 구전과 고객 추천가치에 미치는 영향

The Influence of Social Network on Word-of-Mouth and Customer Referral Value

소비자학연구 | 22 | 4 | 2011 | 경제학

의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구

A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase

병원경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 기타경영학

의료서비스 구매시 구전마케팅 영향요인에 관한 연구

A Study on the Effects of Word-of-Mouth’s Marketing Factors and Medical-Care Service Purchase

병원경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 기타경영학

구전정보 발신자와 수신자의 전문성이 구전정보에 대한 태도에 미치는 영향: 유대강도의 조절역할

The Effect of Sender's and Receiver's Expertise On the Receiver's Attitude about Word-of-Mouth : The Moderating Role of Tie Strength

마케팅관리연구 | 16 | 2 | 2011 | 경영학

Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure

소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure

소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

구전과 도시이미지가 도시방문의도에미치는 영향

The Effects of WOM and City Image on Intention to Visit

경영교육연구 | 27 | 4 | 2012 | 경영학

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

스마트폰 구전에 있어서 브랜드-자아 일치성과 동조성의 역할에 관한 연구 : 단말기와 이동통신서비스의 영향력 비교를 중심으로

The Effect of the Self-congruity and Conformity on the WOM of Smartphone

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

구전의 정보원천이 교육서비스 판매에 미치는 영향

An Influence of the Source Information of Word Mouthon the Sales of Educational Service

유통과학연구 | 9 | 2 | 2011 | 산업/서비스경제

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -

The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학