예비교사와 중학생의 독서노트 교환 활동의 효과
The Effects of Exchanging Reading log
독서연구 |
23 |
2010 |
한국어와문학
예비교사와 중학생의 독서노트 교환 활동의 효과
The Effects of Exchanging Reading log
독서연구 |
|
23 |
2010 |
한국어와문학
웹 활용 독서지도 프로그램이 발달장애학생의 읽기와 어휘력 및 학습흥미에 미치는 효과
The Effect of Web-Based Reading Guidance Program on the Reading, Vocabulary and Learning Interest of Students with Developmental Disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
웹 활용 독서지도 프로그램이 발달장애학생의 읽기와 어휘력 및 학습흥미에 미치는 효과
The Effect of Web-Based Reading Guidance Program on the Reading, Vocabulary and Learning Interest of Students with Developmental Disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
동시를 활용한 독서지도가 학습부진아의 자기 표현력과 사회성에 미치는 효과
Effects of Reading Guidance by Using Children's Poems on Self-Expression and Sociality of Underachievers
발달장애연구 |
14 |
2 |
2010 |
특수교육
동시를 활용한 독서지도가 학습부진아의 자기 표현력과 사회성에 미치는 효과
Effects of Reading Guidance by Using Children's Poems on Self-Expression and Sociality of Underachievers
발달장애연구 |
14 |
2 |
2010 |
특수교육
유아기 부모의 독서지도 인식 및 실태
Perception and Realities of Reading Guidance of Parents with Early Childhood
어린이문학교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
중등학교 학생과 교사의 독서 지도에 대한 인식 양상
The Korean secondary schooler's and teacher's perception in reading instruction
새국어교육 |
86 |
2010 |
국어교육
중등학교 학생과 교사의 독서 지도에 대한 인식 양상
The Korean secondary schooler's and teacher's perception in reading instruction
새국어교육 |
|
86 |
2010 |
국어교육