장애 유아

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.21315

한자 : 障碍幼兒

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

장애영유아 [ 障礙嬰乳兒 ]

상호작용 매개자(agent)로서 장애유아의 또래 상호작용 특징 이해

Understanding of the Characteristics of Peer Interaction as Interaction Agents of Children with Special Needs

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

상호작용 매개자(agent)로서 장애유아의 또래 상호작용 특징 이해

Understanding of the Characteristics of Peer Interaction as Interaction Agents of Children with Special Needs

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

자녀의 통합교육 경험여부에 따른 어머니의 인식차이 연구

A Study on Differences in the Perception of Mother According to Children's Experience of Integrated Education

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

자녀의 통합교육 경험여부에 따른 어머니의 인식차이 연구

A Study on Differences in the Perception of Mother According to Children's Experience of Integrated Education

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

유치원 일과와 활동에 삽입된 『장애 이해 및 통합교육 활동』이 일반유아와 장애 유아의 사회적 수용도 및 사회적 참여에 미치는 영향

The Effects of 『Disability Awareness and Inclusion Activities for Preschool Classrooms』Embedded in Preschool Routine/Activities on Social Acceptance and Social Engagement of Children with and without Disabilities

유아특수교육연구 | 11 | 2 | 2011 | 교육학

통합교육 환경에서 구조화된 미술활동이 장애유아의 또래상호작용에 미치는 효과

The Effects of Structured Art Activity in Inclusive Classroom on Peer Interaction of Young Children with Disabilities

발달장애연구 | 16 | 2 | 2012 | 특수교육

통합경험 여부에 따른 일반유아가 인식한 장애유아에 대한 이미지

The image of young children with disabilities recognized by general young children with or without integrated experience

유아교육·보육복지연구 | 15 | 1 | 2011 | 사회과학교육

학급 차원의 사회적 통합 증진 활동이 장애 유아와 또래 간 개별 사회적 행동에 미치는 영향

The Effects of the Class-Wide Activities for Social Inclusion the Individual Social Behavior between Children with and without Disabilities

특수교육학연구 | 46 | 1 | 2011 | 교육학

동극을 통한 다문화적 반편견 교육활동이 유아의 편견과 장애유아에 대한 태도에 미치는 영향

The Effect of Multicultural Anti-Biased Program through Drama Activities on Young Children's Bias and Attitudes towards Young Children with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

동극을 통한 다문화적 반편견 교육활동이 유아의 편견과 장애유아에 대한 태도에 미치는 영향

The Effect of Multicultural Anti-Biased Program through Drama Activities on Young Children's Bias and Attitudes towards Young Children with Disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

장애유아 통합교육의 효과적인 운영 방안: 독일 아이텐스하임 유치원 현장 중심으로

Effective Management Methods for Disabled Preschooler Integrated Education: Eitenshkeim Kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

장애유아 통합교육의 효과적인 운영 방안: 독일 아이텐스하임 유치원 현장 중심으로

Effective Management Methods for Disabled Preschooler Integrated Education: Eitenshkeim Kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

통합교육환경에서 장애유아와 일반유아 간의 관계 증진을 위한 중재 동향 분석 : 국내 실험연구 중심으로

An Analysis of Research Trend for Intervention to Promote Relationships of Young Children with Disabilities and without Disabilities in Inclusive Educational Environments : Focusing on Experimental Studies in Korea

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 2 | 2011 | 교육학

장점중심중재가 장애유아의 활동참여 발생률에 미치는 효과

Effects of Strength-Oriented Intervention on Activity Engagement of a Young Child with Disability

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학

장점중심중재가 장애유아의 활동참여 발생률에 미치는 효과

Effects of Strength-Oriented Intervention on Activity Engagement of a Young Child with Disability

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학

장애유아의 초등학교 전이과정에 대한 부모 인식 조사

A Survey on the Perception of Parents with Young Children with Disabilities about Transition from Early Childhood Institutions to Elementary Schools

시각장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

장애유아의 초등학교 전이과정에 대한 부모 인식 조사

A Survey on the Perception of Parents with Young Children with Disabilities about Transition from Early Childhood Institutions to Elementary Schools

시각장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

장애유아의 숲유치원 경험에 대한 어머니의 인식과 요구 탐구

Exploration of Perceptions and Demands for Forest Kindergarten among Mothers of Young Children with Disabilities

생태유아교육연구 | 11 | 3 | 2012 | 유아교육

통합된 유아교육 환경에 적용된 교수 삽입 전략 연구의 동향 및 향후 과제 고찰

Trends and Future Directions in Research on the Embedded Instruction in Inclusive Early Childhood Educational Setting : A Literature Review

유아특수교육연구 | 11 | 3 | 2011 | 교육학

Social Interaction Skills and Strategies for Supporting Families to Apply Sibling-Implemented Intervention

장애유아의 사회성 발달을 위한 형제ㆍ자매 참여 중재: 사용자를 위한 중재 적용

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 1 | 2011 | 교육학

장애 유아의 언어치료서비스에 대한 부모 만족도

A Study on the Satisfaction of Parents with Speech Therapy for Disabled Preschoolers

특수아동교육연구 | 14 | 1 | 2012 | 교육학

일반유아의 장애유아 놀이권리 인식에 관한 연구

A Study of the Perception in Young Children without Disabilities on the Rights to Play of Children with Disabilities

유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학

장애유아의 교육적 통합에 대한 일반유치원 교사의 인식 및 실행에 관한 질적 연구

A Qualitative Study on the Perception and Execution of General Kindergarten Teachers for Educational Inclusion

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

장애유아의 교육적 통합에 대한 일반유치원 교사의 인식 및 실행에 관한 질적 연구

A Qualitative Study on the Perception and Execution of General Kindergarten Teachers for Educational Inclusion

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

장애 유아의 초등학교 입학에 필요한 주요기술에 대한 유아교사의 인식

Early Childhood Teachers Perception of the Critical Skills Required Entering the General Elementary School for Infants with Special Needs

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 3 | 2010 | 교육학

장애 유아의 초등학교 입학에 필요한 주요기술에 대한 유아교사의 인식

Early Childhood Teachers Perception of the Critical Skills Required Entering the General Elementary School for Infants with Special Needs

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 3 | 2010 | 교육학

초등학교 전환을 위한 장애유아의 적응기술에 관한 교사의 인식

Teachers' Awareness on the Necessary Adaptive Skills of young Children with Disabilities in their Transition to Elementary Schools

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 3 | 2010 | 교육학

초등학교 전환을 위한 장애유아의 적응기술에 관한 교사의 인식

Teachers' Awareness on the Necessary Adaptive Skills of young Children with Disabilities in their Transition to Elementary Schools

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 3 | 2010 | 교육학

장애유아 통합교육의 실행 과정 속에서 생기는 사립유치원 교사의 고민

Private Kindergarten Teachers' Problems in the Process of Inclusion for Young Children with Special Needs

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

장애유아 통합교육의 실행 과정 속에서 생기는 사립유치원 교사의 고민

Private Kindergarten Teachers' Problems in the Process of Inclusion for Young Children with Special Needs

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

장애유아와 비장애유아의 감각통합기능과 운동기술능력 비교

The comparison study on the abilities of sensory integration and movement skills of young children with and without disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

장애유아와 비장애유아의 감각통합기능과 운동기술능력 비교

The comparison study on the abilities of sensory integration and movement skills of young children with and without disabilities

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

장애유아의 초등전이기술에 대한 부모의 중요도 인식과 요구

Kindergarten Parents' Perception of Importance and Demand for the Skills Required for Infants with Disabilities to Enter the Elementary School

학습장애연구 | 8 | 1 | 2011 | 교육학

Examination of Intervention Strategies to Address the Challenging Behavior of Young Children with Disabilities in the Home

가정에서 부모가 실행할 수 있는 문제행동 중재 전략 고찰

유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학

참여관찰을 통한 예비유아교사의 장애유아 및 장애유아교육에 대한 인식

Early Childhood Pre-service Teachers’ Perception of Young Children with Disabilities and Early Childhood Special Education Trough Participant Observation

아동과 권리 | 15 | 4 | 2011 | 교육학

어머니가 바라본 중도 장애유아와 비장애형제유아의 상호작용

Mothers' Perception on the Interaction between Young Children with Severe Disabilities and Their Siblings in Early Childhood

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

장애유아 어머니의 통합교육 전이과정 경험 및 통합교육에 대한 요구 분석

The Experiences of Transition to Inclusive Kindergarten and Demands on Inclusive Education: Based on the Perception of Mothers of Young Children with Disabilities

특수아동교육연구 | 13 | 2 | 2011 | 교육학

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행에 대한 유아특수교사의 인식: 개별화 교육과정 운영 지원 프로그램 개발을 위한 기초 연구

Early Childhood Special Education Teacher Perceptions on Implementing IEPs Based on General Early Childhood Curriculum : Implications for Developing Individualized Curriculum Support Program

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행요소 타당화

A Validation of Components for Implementing Individualized Educational Programs Based on General Early Childhood Curriculum for Preschoolers with Disabilities

유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학

장애유아 어머니와 일반유아 어머니의 상호작용적 그림책 읽기전략에 대한 중요도 인식수준과 실제 활용도 비교 연구

A Comparison on the Perception of Importance and Implementation between Mothers of General Young Children and Young Children with Disabilities to the Interactive Picture Book Reading Strategy

발달장애연구 | 15 | 4 | 2011 | 특수교육

장애유아 학습공동체에 관한 문화기술 연구

Ethnography on Disabled Children's Learning Community

한국영유아보육학 | 69 | 2011 | 사회복지학

장애유아의 감각통합 기능 특성에 대한 주양육자와 교사의 인식

Recognition of Primary Caregivers and Teachers on Characteristics to Sensory Integration function of Infant with Disability

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

장애유아의 감각통합 기능 특성에 대한 주양육자와 교사의 인식

Recognition of Primary Caregivers and Teachers on Characteristics to Sensory Integration function of Infant with Disability

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학