역외구매자(Outshopper)의 특성에 관한 연구: 개인적 특성과 심리적 특성을 중심으로
A Study on Outshopper’s Characteristics Focused on Personal Factors and Psychological Factors
소비자학연구 |
21 |
1 |
2010 |
경제학
쇼핑관광객의 관여도에 따른 시장세분화에 관한 연구
Market Segmentation by Involvement of Tourist Shoppers
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
쇼핑관광객의 관여도에 따른 시장세분화에 관한 연구
Market Segmentation by Involvement of Tourist Shoppers
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
인터넷 쇼핑동기에 따른 소비자 감정적 반응의 유형 비교
A Comparison on the Consumer's Emotions as Related to Internet Shopping Motivation
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
인터넷 쇼핑동기에 따른 소비자 감정적 반응의 유형 비교
A Comparison on the Consumer's Emotions as Related to Internet Shopping Motivation
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
제주방문 중국인 관광객 쇼핑동기와 만족
A Study on Shopping Motivation and Satisfaction of Chinese Tourists in Jeju Island
동북아관광연구 |
6 |
1 |
2011 |
기타관광학
패션지향성, 목적지향적/체험적 쇼핑동기, 플로우 경험과 패션제품 구매행동
Fashion Orientation, Goal-directed or Experiential Motivations, Shopping Flow Experience and Purchasing Behavior of Fashion Products
한국의상디자인학회지 |
13 |
2 |
2011 |
의상
인터넷쇼핑동기가 정보탐색의도, 만족도 및 구매의도에 미치는 영향: 중국 북경소비자를 중심으로
The Effects of Internet Shopping Motivation on Information Searching Intention, Customer Satisfaction and Purchase Intention: focusing on Consumers in Beijing
국제지역연구 |
16 |
1 |
2012 |
경제학
쇼핑동기가 소비자의 감정과 점포충성도에 미치는 영향: 온라인 쇼핑과 오프라인쇼핑의 비교
The Effect of Shopping Motives on Consumer's Emotion and Store Loyalty: Comparison with E-Shopping and In-Store Shopping
유통경영학회지 |
15 |
1 |
2012 |
무역학
성별, 쇼핑동기, 플로우 경험이 쇼핑행동에 미치는 영향
Effects of gender, shopping motivation, flow experience on shopping behavior
디지털융복합연구 |
10 |
5 |
2012 |
기타과학기술학
니트제품 소비자의 구매 행동에 관한 연구 -쇼핑동기를 중심으로-
Consumer Purchasing Behavior of Knit Fashion Product -Focusing on Shopping Motivation-
패션과 니트 |
8 |
1 |
2010 |
패션디자인
니트제품 소비자의 구매 행동에 관한 연구 -쇼핑동기를 중심으로-
Consumer Purchasing Behavior of Knit Fashion Product -Focusing on Shopping Motivation-
패션과 니트 |
8 |
1 |
2010 |
패션디자인