제품 유형

연구분야 : B050500 사회과학 > 경영학 > 생산관리

클래스 : 유형/양식/장르

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.30433

한자 : 製品類型

E01 유형/양식/장르

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

a04-01 물품/제품/생산품 물품/제품/생산품

쾌락적 제품 [ 快樂的製品 ]

hasComponent (구성요소)

 

a04-01 물품/제품/생산품 물품/제품/생산품

실용적 제품 [ 實用的製品 ]

광고와 가격촉진 사용량에 대한 소비자 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-

The Effect of Perceived Advertising Spending and Price Promotion on Brand Equity -Moderating Effects of Product Category-

지역과 커뮤니케이션 | 16 | 2 | 2012 | 인터넷신문/방송

제품의 아트 주입이 소비자 평가에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-

Effect of Art Infusion on Consumer Evaluation: Focusing on Product Types

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

제품의 아트 주입이 소비자 평가에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-

Effect of Art Infusion on Consumer Evaluation: Focusing on Product Types

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

아트광고 효과연구 제품-작품 적합성, 작품 친숙성 및 제품 유형을 중심으로

A Study about the Effect of the Ad with Art Image

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

아트광고 효과연구 제품-작품 적합성, 작품 친숙성 및 제품 유형을 중심으로

A Study about the Effect of the Ad with Art Image

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

심적 시뮬레이션이 선(先)포인트 프로그램에 대한 태도 및 이용의도에 미치는 영향: 제품유형의 조절효과를 중심으로

The Effect of Mental Simulation on Front-Loaded Point Program: Moderating Role of Product Type

기업경영연구 | 19 | 3 | 2012 | 경영학

광고효과에 대한 자기해석과 광고비주얼 표현의 일치성 여부의 영향 : 제품유형의 조절

The impact of congruence between self-construal and advertisement visual on advertising effects : The moderating role of product type

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

가격할인 시 할인 기간이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : 시간적 거리의 조절역할을 중심으로

The Effect of Discount Period on Consumers' Purchase Intention under Price Discount :Focusing on the Moderation Effect of Temporal Distance

마케팅관리연구 | 16 | 3 | 2011 | 경영학

중국시장 광고 효과의 영향 요인에 관한 연구: 광고 모델 유형 및 제품원산지, 제품 유형의 상호작용 효과를 중심으로

Influencing Factors on Attitudes toward Advertising in the Chinese Market: The Interaction Effect of Endorser Ethnicity, Product Type, and Country of Origin

국제경영리뷰 | 16 | 3 | 2012 | 경영학

제품유형별 광고소구내용에 의한 소비비전의 형성과 제품 평가효과

The Roles of Advertising Appeal Contents and Product Types on the Effects of Consumption Vision on Product Evaluation

경영교육연구 | 59 | 2010 | 경영학

제품유형별 광고소구내용에 의한 소비비전의 형성과 제품 평가효과

The Roles of Advertising Appeal Contents and Product Types on the Effects of Consumption Vision on Product Evaluation

경영교육연구 | | 59 | 2010 | 경영학

국내 신문광고에 나타난 제품유형별 IMC 적용의 차이에 관한 연구

A Study on the Differences in the Application of IMC by Product Type in Newspaper Advertisements

광고연구 | 89 | 2011 | 광고/홍보학

원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로

Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로

Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

명품 광고에서 유명인 모델 효과에 관한 연구: 명품유형과 메시지 정보량의 조절효과를 중심으로

The Effects of Model Strategies on the Persuasiveness of Luxury Good Advertisement : Moderating Role of Product Type and the Amount of Information

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

명품 광고에서 유명인 모델 효과에 관한 연구: 명품유형과 메시지 정보량의 조절효과를 중심으로

The Effects of Model Strategies on the Persuasiveness of Luxury Good Advertisement : Moderating Role of Product Type and the Amount of Information

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구

The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구

The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

시간지연, 해석수준, 제품유형이 소비자의 제품선호에 미치는 영향

The Influence of Time Delay, Construal Level, and Product Type on Consumer's Product Preference

광고학연구 | 23 | 4 | 2012 | 신문방송학

광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로

The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로

The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

사용상황별 제품유형에 따른 온라인 점포 제품디스플레이의 유용성 - 제품 휴대성의 조절효과를 중심으로 -

The Usefulness of Product Display of Online Store by the Product Type of Usage Situation - Focusing on the moderate effect of the product portability -

유통연구 | 16 | 2 | 2011 | 경영학

공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로

Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

아트 주입 유무가 럭셔리 지각에 미치는 영향: 제품 유형과 브랜드 컨셉 유형을 중심으로

Effects of Art Infusion on Luxury Perceptions : Focus on the Moderating Effects of Product and Brand Concept Types

광고학연구 | 22 | 5 | 2011 | 신문방송학

제품유형과 결합유형에 따른 아트 컬레버레이션 광고의 양태 분석

A Content Analysis on the Art Collaboration Advertising according to Product and Association Types

광고학연구 | 22 | 3 | 2011 | 신문방송학

광고디자인의 제품유형별 메시지 프레이밍에 따른 소비자의 지각된 위험과 구매의도에 관한 실험 연구

An Experimental study on The Perceived Risk and Purchase Intention of Consumer by Product Type and Message Framing in Advertisements Design

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인