운명과 초월의 서사 -<임씨삼대록> 여성수난담의 성격-
Narrative of Fate and Transcendence -Characteristics of the Story of Female Sufferings in LimSsiSamdaerok-
고소설연구 |
31 |
2011 |
한국어와문학
대학 교양한자 교재의 개선방안
Suggestions to Improve Teaching Materials for ‘Education of Chinese Letters as Liberal Arts’ at College
동방한문학 |
45 |
2010 |
한국어와문학
대학 교양한자 교재의 개선방안
Suggestions to Improve Teaching Materials for ‘Education of Chinese Letters as Liberal Arts’ at College
동방한문학 |
|
45 |
2010 |
한국어와문학
중등 수학 교사들의 정의적 특성에 대한 인식과 수업 실태 분석
Secondary mathematics teachers' recognition of the affective domain and analysis of condition in mathematics teaching
한국학교수학회논문집 |
14 |
4 |
2011 |
교육학
교과서 시작품의 선정 원리에 관한 연구
Research on the Choice Principle of Poetical Works in Coursebooks
학습자중심교과교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교과교육학
Native Teachers’ Modification of Questions on Words in L2 Classes
현대영미어문학 |
28 |
3 |
2010 |
영어와문학
Native Teachers’ Modification of Questions on Words in L2 Classes
현대영미어문학 |
28 |
3 |
2010 |
영어와문학
헤르바르트의 심리학이론과 일반교수법
J. F. Herbart’s Theory of Psychology and General Method of Instruction
교육사상연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학
헤르바르트의 심리학이론과 일반교수법
J. F. Herbart’s Theory of Psychology and General Method of Instruction
교육사상연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학
과학고 학생들의 쓰기 동기 구성요인 분석
The Writing Motivation Constructs of Science High School Students
국어교육 |
132 |
2010 |
한국어와문학
과학고 학생들의 쓰기 동기 구성요인 분석
The Writing Motivation Constructs of Science High School Students
국어교육 |
|
132 |
2010 |
한국어와문학
과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
지각된 교수자 특성과 대학생들의 학업적 흥미, 즐거움, 내재동기, 인지적 학습전략 사용 및 과목만족도의 관계 분석
Relations among Teaching Factors, Student's Interest, Enjoyment, Intrinsic Motivation, Student Learning
교육심리연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
단백질 합성 과정 종이 모형 개발과 고등학교 생물 수업에서의 활용
Development and Application of the Paper Model of Protein Synthesis Process in High School Biology
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
단백질 합성 과정 종이 모형 개발과 고등학교 생물 수업에서의 활용
Development and Application of the Paper Model of Protein Synthesis Process in High School Biology
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
학습만화는 글보다 기억을 향상시키는가?
Does Cartoon based Reading Material Enhance Memory?
교육심리연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학
듀이의 흥미 개념과 초등교사의 실천적 과제
Dewey’s Conception of Interest and Practical Tasks for Elementary Teachers
교육사상연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학
듀이의 흥미 개념과 초등교사의 실천적 과제
Dewey’s Conception of Interest and Practical Tasks for Elementary Teachers
교육사상연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학
수학교과에서 남․녀 집단 간의 학업적 자기효능감, 흥미, 외적동기 및 학업성취도의 영향력 차이검증
A Comparison Study between Male and Female Students on Academic Self-efficacy, Interest, External Motivation, and Mathematics Achievement of High School Students
교과교육학연구 |
15 |
4 |
2011 |
교과교육학
PISA 2003 결과에서 수학의 정의적 영역에 영향을 주는 변인 분석
Analysis of Affective Factors on Mathematics Learning According to the Results of PISA2003
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
PISA 2003 결과에서 수학의 정의적 영역에 영향을 주는 변인 분석
Analysis of Affective Factors on Mathematics Learning According to the Results of PISA2003
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
마술을 활용한 중학생 영어 학습 효과 연구
A study on the effects of teaching English through magic on academic achievement and affective domain of middle school students
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
마술을 활용한 중학생 영어 학습 효과 연구
A study on the effects of teaching English through magic on academic achievement and affective domain of middle school students
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
델파이 기법을 이용한 디지털교과서 UI 흥미요소 분석
Factor analysis for interest of Digital Textbook UI using Delphi Technique
기초조형학연구 |
13 |
3 |
2012 |
예술일반
디지털교과서 사용자 인터페이스디자인의 흥미에 대한 연구
A Study on Interest Factor in Digital Textbook UI Design
기초조형학연구 |
13 |
2 |
2012 |
예술일반
존 듀이의 ‘흥미이론’을 통한 제품의 사용자경험에 관한 고찰
A Study on The User Experience of Products Through John Dewey's Theory of 'Interest'
기초조형학연구 |
12 |
2 |
2011 |
예술일반