정의적 영역

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 개념(정의)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74274

STNet ID : 1002400

한자 : 情意的領域
영어 : affective domain

d01-04 개념(정의)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

목표 영역 [ 目標領域 ]

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

목표영역별 내용 () [ 目標領域別內容 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

c02-01 감정 감정

흥미 [ 興味 ]

RT (관련어)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

심체적 영역 [ 心體的領域 ]

RT (관련어)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

인지적 영역 [ 認知的 領域 ]

RT (관련어)

관련 개념

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

교육목표 분류학 () [ 敎育目標分類學 ]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

정의적 성취 () [ 情意的成就 ]

한문과 정의적 특성 평가의 성과와 과제

Performances and Problems of Affective Characteristic Assessment in Sino-Korean Class.

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육

한문과 정의적 특성 평가의 성과와 과제

Performances and Problems of Affective Characteristic Assessment in Sino-Korean Class.

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육

관찰·추천을 통한 언어 영재의 선발 방안

A Study on How to Select Gifted Students in Language through Observation and Recommendation

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

관찰·추천을 통한 언어 영재의 선발 방안

A Study on How to Select Gifted Students in Language through Observation and Recommendation

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

자율지능형 영어교사 보조 로봇 활용 교육이 영어 학업성취도와 정의적 특성에 미치는 효과: A 초등학교 사례 연구

Effectiveness of Using Autonomous Intelligent Robots for English Teachers on Students’ Achievement and Affective Traits: A Case Study in an Elementary School

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

자율지능형 영어교사 보조 로봇 활용 교육이 영어 학업성취도와 정의적 특성에 미치는 효과: A 초등학교 사례 연구

Effectiveness of Using Autonomous Intelligent Robots for English Teachers on Students’ Achievement and Affective Traits: A Case Study in an Elementary School

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

영화를 활용한 내용어중심 듣기지도가 영어 학습부진 학생들의 듣기능력 및 정의적 영역에 미치는 영향

The effects of content word-centered listening classes utilizing English movies on the learners’ listening comprehension ability and affective aspect of students who are underachieving in their English classes

현대영어교육 | 12 | 4 | 2011 | 영어교육

시리즈 애니메이션을 활용한 영어 수업이 초등학생의 듣기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향

The Effect of Using Series Animation on Elementary Students' English Listening Comprehension and Affective Domains

언어학 연구 | 23 | 2012 | 기타언어학

2007년 개정 국어과 교육과정의 쓰기 영역의 문제점과 개선 방향

The study on the subsections and criticizing of 2000 korean national curriculum -focused on the writing area-

작문연구 | 13 | 2011 | 한국어와문학

스토리텔링을 적용한 자기소개 연구

A study on self-introduction using storytelling

작문연구 | 13 | 2011 | 한국어와문학

중학교 한문1 교과서 정의적 영역 분석

Analysis of affective domain of Classical Chinese characters 1 textbooks in middle school

漢字漢文敎育 | 1 | 26 | 2011 | 한문교육

PISA 2003 결과에서 수학의 정의적 영역에 영향을 주는 변인 분석

Analysis of Affective Factors on Mathematics Learning According to the Results of PISA2003

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

PISA 2003 결과에서 수학의 정의적 영역에 영향을 주는 변인 분석

Analysis of Affective Factors on Mathematics Learning According to the Results of PISA2003

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

스포츠맨십은 가르칠 수 있는가? ― 체육수업에서의 정의적 영역 지도의 어려움과 가능성 ―

Can sportsmanship be taught? ― The difficulties and possibilities of teaching the affective domain in physical education ―

한국스포츠교육학회지 | 17 | 1 | 2010 | 체육

스포츠맨십은 가르칠 수 있는가? ― 체육수업에서의 정의적 영역 지도의 어려움과 가능성 ―

Can sportsmanship be taught? ― The difficulties and possibilities of teaching the affective domain in physical education ―

한국스포츠교육학회지 | 17 | 1 | 2010 | 체육