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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.32569
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SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
병원 종사자의 직무 스트레스 및 자아탄력성과 스트레스 반응 및 서비스 질의 관계
Relationships between Job Stresses, Ego-Resilience, Stress Responses, and Quality of Service among Hospital Employees
한국심리학회지: 건강 | 16 | 2 | 2011 | 심리과학
A Comparative Analysis of International Travelers’ Perception toward Tourism Destination on Four Product Evaluation
관광목적지에 있어서 국제관광객의 평가 비교분석
관광연구논총 | 23 | 3 | 2011 | 기타관광학
청소년상담지원센터 상담자의 임파워먼트가 서비스 질에 미치는 영향: 직무특성의 매개효과를 중심으로
The Effect of Empowerment of the Counselor in Youth Counselling & Support Center on Service Quality: Focus on the Meditating Effect of Job Characteristics
미래청소년학회지 | 9 | 2 | 2012 | 기타사회과학
사회복지전담공무원의 서비스질에 관한 실증연구 - 내부서비스질, 직무만족, 서비스질과의 관계를 중심으로 -
An Empirical Study on the Service Quality of Public Social Worker - Focused on the Relationships of Internal Service Quality, Job Satisfaction and Service Quality-
한국지역사회복지학 | 38 | 2011 | 사회복지학일반
사회복지 서비스 전달에 있어서 바우처 제도의 시장 경쟁성과 수급자 선택권이 서비스 질에 미치는 영향
The Influence of Market Competition and Consumer Choice of Voucher Program on Service Quality in Social Welfare Service Delivery
한국행정논집 | 22 | 2 | 2010 | 행정학
사회복지 서비스 전달에 있어서 바우처 제도의 시장 경쟁성과 수급자 선택권이 서비스 질에 미치는 영향
The Influence of Market Competition and Consumer Choice of Voucher Program on Service Quality in Social Welfare Service Delivery
한국행정논집 | 22 | 2 | 2010 | 행정학
돌봄 사회서비스 종사자의 감정노동 수행정도가 서비스 질 자기평가에 미치는 영향
The Effects of the Emotional Labor of Social Care Service Workers on Their Evaluation of Service Quality
사회복지정책 | 38 | 4 | 2011 | 사회복지학
노인요양시설 사례관리자의 직업적 정체성이 서비스 질에 미치는 영향에 관한 연구 - 직무만족의 매개효과 -
A Study on the Impact of Occupational Identity on the Quality of Service of Case Managers in Elderly Care Facility -the mediation effect of job satisfaction-
한국지역사회복지학 | 42 | 2012 | 사회복지학일반
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
활동보조서비스 이용 장애인이 지각한 자기결정권, 활동보조인의 자질 및 역량, 서비스 질이 서비스 효과성에 미치는 영향
The Effect of a Personal Assistant's Qualifications and Capability, Service Quality, and Self-Determination Perceived by the Disabled Using Personal Assistance Service on Service Efficacy
재활복지 | 16 | 1 | 2012 | 사회과학일반
포괄적 아동복지서비스로서 드림스타트사업의 서비스 질과 만족도에 관한 조사 연구
Research on the Quality of Service and Client Satisfaction of “Dream Start” as a Comprehensive Child Welfare Service
한국시민윤리학회보 | 24 | 1 | 2011 | 기타사회과학일반
SERVQUAL 모델을 이용한 영유아통합지원사업 서비스 질 측정에 관한 연구
Measuring Service Quality in Child Integrated Support Service: An Application of SERVQUAL
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
지방정부 공공서비스 민간위탁의 경쟁, 유인, 성과평가가 서비스 질에 미치는 영향 : 사회복지서비스를 중심으로
The Influence of Market Competition, Incentive, and Performance Evaluation of Contracting out on Service Quality in Public Service Delivery of Local Government -Focusing on Social Welfare Service-
한국행정논집 | 23 | 2 | 2011 | 행정학
지방공기업의 서비스 질 관리체계 평가와 개선 방안 :부산교통공사를 중심으로
The Measure for Local Public Enterprises' Service Quality Evaluation and Improvement :Based on the Case of Busan Transportation Corporation
지방정부연구 | 15 | 3 | 2011 | 행정학
요양보호사의 전문성이 서비스 질에 미치는 영향
A Study on the Influence of Caregivers Professionalism on Service Quality
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
요양보호사의 전문성이 서비스 질에 미치는 영향
A Study on the Influence of Caregivers Professionalism on Service Quality
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
노인주․야간보호센터 이용자의 서비스 질 선호 유형에 관한 인식 연구 - Q방법론을 적용한 PZB의 서비스 질 구성차원을 중심으로-
Study on Preference Type of Service Quality by Users of Day/Night Care Centers for the Elderly - Focusing on Composition Level of Service Quality of PZB that applied Q methodology-
노인복지연구 | 56 | 2012 | 사회복지학
Exploring Service Quality Measuring Model of Public Transportation : Focused on the Perceptions of Subway Service Users in Busan
대중교통 서비스 질 측정을 위한 모형 탐색 : 부산광역시 지하철 이용자 인식을 대상으로
산업경제연구 | 25 | 2 | 2012 | 경제학
보육시설의 서비스 질이 클라이언트만족에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Service Quality on Customer Satisfaction in a Child-Care Service Setting
사회과학연구 | 27 | 1 | 2011 | 기타사회과학
모바일 인터넷의 서비스 품질(Mobisqual)이 사용자 만족에 미치는 영향
A Study on Service Quality of Mobile Internet Affecting Customer Satisfaction
디지털융복합연구 | 8 | 2 | 2010 | 기타과학기술학
모바일 인터넷의 서비스 품질(Mobisqual)이 사용자 만족에 미치는 영향
A Study on Service Quality of Mobile Internet Affecting Customer Satisfaction
디지털융복합연구 | 8 | 2 | 2010 | 기타과학기술학
지역축제의 서비스 질, 서비스만족, 지역이미지 그리고 축제충성도 간 구조적 관계 분석: 얼음나라화천 산천어축제를 중심으로
Structural Relationship Analysis between Service Quality, Service Satisfaction of Local Festival, Local Image and Festival Loyalty: Focused on Hwacheon Sancheoneo Ice Festival
한국정책과학학회보 | 16 | 3 | 2012 | 정책학
여성장애인 어울림센터의 서비스 질이 이용자 만족도에 미치는 영향
Influences of Service Quality on User's Satisfaction in the Eulim Center for Women with Disability
재활복지 | 16 | 2 | 2012 | 사회과학일반
청소년수련관 서비스 질의 구성차원과 전반적인 서비스 질 및 청소년애호도 간의 관계
The Relationships among Service Quality Dimensions of Youth Center and Overall Service Quality as well as it's Service Quality Dimensions and Juvenile Loyalty
청소년학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학
청소년수련관 서비스 질의 구성차원과 전반적인 서비스 질 및 청소년애호도 간의 관계
The Relationships among Service Quality Dimensions of Youth Center and Overall Service Quality as well as it's Service Quality Dimensions and Juvenile Loyalty
청소년학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학
지역축제의 서비스 질과 만족도에 관한 연구- 화천 산천어 축제를 중심으로 -
An Assessment on the Service Quality and Satisfaction- with Hwacheon Sancheoneo Ice Festival -
사회과학연구 | 19 | 1 | 2012 | 기타사회과학일반
서비스 질에 대한 인식이 사회복지관이미지에 미치는 영향 - 서비스만족의 매개효과를 중심으로 -
The Effects of Service Quality on the Organizational Image of Community Welfare Center: Focusing on the Mediation of Service Satisfaction
한국지역사회복지학 | 33 | 2010 | 사회복지학일반
서비스 질에 대한 인식이 사회복지관이미지에 미치는 영향 - 서비스만족의 매개효과를 중심으로 -
The Effects of Service Quality on the Organizational Image of Community Welfare Center: Focusing on the Mediation of Service Satisfaction
한국지역사회복지학 | | 33 | 2010 | 사회복지학일반