표현과 소통으로서의 인터넷 댓글과 그 책임에 관한 일 고찰
A study on online commenting for expression and communication and its liability
언론과 법 |
10 |
2 |
2011 |
신문방송학
유아교육에서의 교육주체에 관한 현상학적 이해
Phenomenological approach to educational subject in early childhood education
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
유아교육에서의 교육주체에 관한 현상학적 이해
Phenomenological approach to educational subject in early childhood education
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제1부 ― 후설의 후기현상학에서 생활세계개념의 지역학적 개진 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part One - Developing Life-World Phenomenology in Later Husserl into Transcendental ‘Regional Studies’ -
철학 |
103 |
2010 |
철학
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제1부 ― 후설의 후기현상학에서 생활세계개념의 지역학적 개진 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part One - Developing Life-World Phenomenology in Later Husserl into Transcendental ‘Regional Studies’ -
철학 |
|
103 |
2010 |
철학
하버마스의 이론과 프랑스 국가정체성 토론
Hürgen Habermas's theory and the debate on the national identity
다문화콘텐츠연구 |
11 |
2011 |
기타사회과학일반
일상사의 방법론과 해석학적 현상학 -역사주의 이후의 역사주의를 위한 시론-
The Methodology of die Alltagsgeschichte and Hermeneutical Phenomenology: A Sketch for Historicism Comes after Historicism
현상학과 현대철학 |
49 |
2011 |
철학
다문화 상담이론에서의 방법론적 토대로서 현상학
Phenomenology as a Methodological Fundament for the Theory of Multicultural Counseling
철학 |
105 |
2010 |
철학
다문화 상담이론에서의 방법론적 토대로서 현상학
Phenomenology as a Methodological Fundament for the Theory of Multicultural Counseling
철학 |
|
105 |
2010 |
철학
초등 역사교육에 있어서 1인칭 역사학습의 가능성 모색
A Search for First Person History Learning in the Elementary History Education
인문과학연구 |
30 |
2011 |
기타인문학
변용의 질서와 연관 - 스피노자의 상상계 이론 -
The Order and Connection of the Affections: Spinoza's Theory of the Imaginary
철학논집 |
22 |
2010 |
철학
변용의 질서와 연관 - 스피노자의 상상계 이론 -
The Order and Connection of the Affections: Spinoza's Theory of the Imaginary
철학논집 |
22 |
|
2010 |
철학
Piaget를 넘어서: 현상학적 이해를 통한 비판적 고찰
After Piaget: critical approaches to Piaget’s theory by phenomenological understanding
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
Piaget를 넘어서: 현상학적 이해를 통한 비판적 고찰
After Piaget: critical approaches to Piaget’s theory by phenomenological understanding
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
초등학생의 생활세계 경험에 기반한 초등 역사학습의 방향성 모색
The Inquiry into direction of the student's life-world experience based on the elementary historical studying
교육연구 |
50 |
2011 |
교과교육학
후설의 생활세계론이 초등 역사교육에 주는 함의
Implications of Husserl's Life World Theory for Elementary History Education
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
후설의 생활세계론이 초등 역사교육에 주는 함의
Implications of Husserl's Life World Theory for Elementary History Education
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
식민지기 민중의 셈법과 ‘자율적’ 생활세계 ― 생활문서의 화폐기록을 통하여
The people’s way of calculation during the Japanese colonial period, and their own world of ‘autonomous living’ ―Examination of the ‘Currency records’ in the people’s documents
역사문제연구 |
14 |
1 |
2010 |
역사학
후설과 헤겔 ―초월론적 지역현상학의 방법으로서 환원, 변증법, 해석―
Husserl and Hegel -Reduction, Dialectics, and Hermeneutics as the Methods of Transcendental-Phenomenological Regional Studies-
철학 |
107 |
2011 |
철학
농촌노인들의 생활세계와 농촌 커뮤니티에서의 삶의 의미
An Ethnographic Study of the Life-world and the Meaning of Life Experiences of Older People in Rural Communities
한국노년학 |
31 |
3 |
2011 |
사회복지학
생활세계를 기반으로 한 초등 역사교육의 방향성 모색
Investigation into the Direction of based on the Life World in the Elementary History Education
사회과교육 |
49 |
4 |
2010 |
교육학
생활세계를 기반으로 한 초등 역사교육의 방향성 모색
Investigation into the Direction of based on the Life World in the Elementary History Education
사회과교육 |
49 |
4 |
2010 |
교육학
생활세계 관점으로 본 맞춤형 경찰복지: 경찰업무 특수성에 따른 복지의 차별화
A Study on the Cafeteria Plan from the Life-world Perspective: The Case for Korean Police Officials
한국행정학보 |
44 |
3 |
2010 |
행정학
생활세계 관점으로 본 맞춤형 경찰복지: 경찰업무 특수성에 따른 복지의 차별화
A Study on the Cafeteria Plan from the Life-world Perspective: The Case for Korean Police Officials
한국행정학보 |
44 |
3 |
2010 |
행정학
‘생활세계(Lebenswelt)'의 미적 경험으로서 공예디자인
A Study on Craft Design in Aesthetic experience of ‘Lebenswelt’
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
‘생활세계(Lebenswelt)'의 미적 경험으로서 공예디자인
A Study on Craft Design in Aesthetic experience of ‘Lebenswelt’
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
촛불집회를 통해 나타난 새로운 시민문화와 생활세계의 복원
Reconstruction of the World of Life by New Civic Culture Found in Candle Protests
사회과학논집 |
41 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
촛불집회를 통해 나타난 새로운 시민문화와 생활세계의 복원
Reconstruction of the World of Life by New Civic Culture Found in Candle Protests
사회과학논집 |
41 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
생활세계와 모순적 주체: 주체적 욕망과 공공권력의 관계를 중심으로
Life-world and contradicting subject: focus on the relation between subjective desire and public power
人文科學硏究 |
30 |
2012 |
기타인문학
‘Life-world’ as the Horizon of ‘Eco-phenomenology’
환경철학 |
9 |
2010 |
과학/자연철학
‘Life-world’ as the Horizon of ‘Eco-phenomenology’
환경철학 |
|
9 |
2010 |
과학/자연철학
후설의 생활세계 개념에 대한 비판적 고찰
Eine kritische Betrachtung über Husserls Begriff der Lebenswelt
현상학과 현대철학 |
52 |
2012 |
철학
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제2부 ― 학문과 예술의 초월론적 근간으로서 ‘지역’과 철학의 근본문제들 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part Two ― 'Region' as the Transcendental Ground of Arts and Sciences and the Basic Problems of Philosophy ―
철학 |
104 |
2010 |
철학
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제2부 ― 학문과 예술의 초월론적 근간으로서 ‘지역’과 철학의 근본문제들 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part Two ― 'Region' as the Transcendental Ground of Arts and Sciences and the Basic Problems of Philosophy ―
철학 |
|
104 |
2010 |
철학