유동 지능에 따른 인지 제어 관련 뇌 활동의 차이 분석
The Neural Mechanism of Cognitive Control as a Function of Individual Differences in Fluid Intelligence
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
23 |
3 |
2011 |
심리과학
초등사회과에서 이해 중심 차별화 수업(Differentiated Instruction)이 학습자의 이해와 자기조절학습능력에 미치는 영향
The Effect of an Elementary Social Studies Program Designed by Understanding by Design(UbD) and Differentiated Instruction(DI) Integrated Model on Student's Understanding and Self-Regulation.
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
초등사회과에서 이해 중심 차별화 수업(Differentiated Instruction)이 학습자의 이해와 자기조절학습능력에 미치는 영향
The Effect of an Elementary Social Studies Program Designed by Understanding by Design(UbD) and Differentiated Instruction(DI) Integrated Model on Student's Understanding and Self-Regulation.
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
Lexical Profiles and Socioeducational Variables of Korean EFL University Learners
응용언어학 |
28 |
1 |
2012 |
언어학
인지과제를 통한 독서이해력의 개인차 연구
Investigating Individual differences in Reading Comprehension Ability by using Cognitive Tasks
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
2 |
2010 |
심리과학
인지과제를 통한 독서이해력의 개인차 연구
Investigating Individual differences in Reading Comprehension Ability by using Cognitive Tasks
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
2 |
2010 |
심리과학
개별화 음악수업에 대한 학습자 인식 및 요구 조사
Investigation of Learners‘ Perception and Needs for Differentiated Music Instruction
학습자중심교과교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교과교육학
한국어 학습자의 인지적·정의적 개인차 요인과 제2언어 성취 간의 관계
Relationships of Cognitive and Affective Individual Difference Factors to L2 Achievement and Proficiency of Learners of Korean
이중언어학 |
46 |
2011 |
언어학
개인차를 고려한 목제품 구상과 만들기 프로그램 개발
Development of the Making Program and Concept of Wooden Products for Individual Difference
실과교육연구 |
17 |
3 |
2011 |
교육학
창의적 문제해결 스타일: 집단내 및 집단간 특성과 스타일 분포의 정규성
Creative Problem-Solving Styles: Within and Between Group Characteristics and Distribution Stability
사고개발 |
7 |
1 |
2011 |
교육심리학