학습자 특성

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.35960

STNet ID : 1001673

한자 : 學習者特性
영어 : learner traits

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

 

변동적 차이점

hasKind (종류)

 

 

변동적 유사점

hasKind (종류)

 

 

고정적 차이점

hasKind (종류)

 

 

고정적 유사점

R1:개념적

affects (영향)

 

b01-02 교육활동 교육활동

도착점 행동 [ 到着點行動 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / e02-01 모델/모형 모델/모형

켐프 모형 [ --模形 ]

R2:기능적

isAnalyzedBy (분석 방법)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

진단 평가 [ 診斷評價 ]

원격교육을 지원하는 학습공동체 구성원의 학습실재감에 영향을 미치는 학습자 요인 분석

Exploring Learners’ Characteristics as Predicting factors for Learning Presence in Learning Communities for Supplementing a Distance Learning Course

교육공학연구 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

기업 e-러닝 학습전이 모형 검증 연구

A Study to Verify the Learning Transfer Model in Corporate e-Learning

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

기업 e-러닝 학습전이 모형 검증 연구

A Study to Verify the Learning Transfer Model in Corporate e-Learning

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

e-learning 물류교육에서 학습자 특성, 학습참여 및 학업 성취도의 관계 연구

A Study on the Relations of Learner's Characteristics, Learning Participation and Learning Performance in e-Learning Logistics Education

e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학

e-learning 물류교육에서 학습자 특성, 학습참여 및 학업 성취도의 관계 연구

A Study on the Relations of Learner's Characteristics, Learning Participation and Learning Performance in e-Learning Logistics Education

e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학

원격대학 성인학습자의 과제물 피드백 필요성에 대한 인식 분석

Analysing Learners' perception of the Need for Assignment Feedback in Distance Higher Education

평생학습사회 | 8 | 1 | 2012 | 교육학

중소기업직업훈련컨소시엄의 교육훈련 성과에 관한 연구

An Analysis on the Performance Outcomes of the Vacational Training Consortium Program for Small and Medium Enterprises

직업교육연구 | 31 | 3 | 2012 | 교육학

학력인정 평생교육시설 학생의 학교만족 수준 및 영향 요인 분석

An Analysis of Student's School Satisfaction in Accredited Lifelong-Education Facilities and Schools

평생교육학연구 | 18 | 2 | 2012 | 교육학

평생교육기관 도자교육 프로그램의 학습성과 영향요인 구조분석

Structural Analysis of Factors Influencing Learning Outcomes in Ceramic Education Programs at Lifelong Educational Institutes

미술교육연구논총 | 28 | 0 | 2010 | 예술교육학

평생교육기관 도자교육 프로그램의 학습성과 영향요인 구조분석

Structural Analysis of Factors Influencing Learning Outcomes in Ceramic Education Programs at Lifelong Educational Institutes

미술교육연구논총 | 28 | 0 | 2010 | 예술교육학