연구분야 : A090000 인문학 > 언어학
A100000 인문학 > 문학
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.3919
한자 :
영어 : literacy
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
S:동의 |
Use (우선어) |
|
|
1950년대 대학의 국문학 강독 강좌와 학회지를 통해 본 국어국문학 고전연구방법론의 형성과 확산 - 고전 텍스트 연구로서의 ‘이본’ 연구와 ‘정전’ 형성의 맥락을 중심으로
The Formation and Dissemination of Research Methodology on Korean Classical Literature through Analyzing the Academic Journals and Reading Classes Organized in the Department of Korean Language and Literature of Universities during 1950's - focusing on the Text research and the formation of Canon
韓國古典硏究 | 22 | 2010 | 고전산문
1950년대 대학의 국문학 강독 강좌와 학회지를 통해 본 국어국문학 고전연구방법론의 형성과 확산 - 고전 텍스트 연구로서의 ‘이본’ 연구와 ‘정전’ 형성의 맥락을 중심으로
The Formation and Dissemination of Research Methodology on Korean Classical Literature through Analyzing the Academic Journals and Reading Classes Organized in the Department of Korean Language and Literature of Universities during 1950's - focusing on the Text research and the formation of Canon
韓國古典硏究 | | 22 | 2010 | 고전산문
국어(조선어) 독본 수록 서간(書簡)의 존재양상과 사회적 의미
The Aspect of Existence and Social Meaning of Letters Containing Korean Readers
한국근대문학연구 | 22 | 2010 | 한국어와문학
국어(조선어) 독본 수록 서간(書簡)의 존재양상과 사회적 의미
The Aspect of Existence and Social Meaning of Letters Containing Korean Readers
한국근대문학연구 | | 22 | 2010 | 한국어와문학
소셜 미디어 활용의 두가지 얼굴: 교육적 도구로서의 확장성과 마비성에 대한 고찰
Two Faces of Utilizing Social Media : Exploration on Extensive and Paralytic Aspects as Educational Tool
평생학습사회 | 8 | 2 | 2012 | 교육학
1950년대 대학의 ‘국어국문학’ 과목 편제와 ‘고전강독’ 강좌의 탄생
Historical Process of Class Organization on ‘Department of Korean Language and Literature’ and the Meaning of Forming ‘Class of Reading Classic’ in the university during 1950's
열상고전연구 | 32 | 2010 | 기타국문학
1950년대 대학의 ‘국어국문학’ 과목 편제와 ‘고전강독’ 강좌의 탄생
Historical Process of Class Organization on ‘Department of Korean Language and Literature’ and the Meaning of Forming ‘Class of Reading Classic’ in the university during 1950's
열상고전연구 | | 32 | 2010 | 기타국문학
소설 재창작 활동의 구상
A Study on the Reproduction of a Novel
작문연구 | 10 | 2010 | 한국어와문학
소설 재창작 활동의 구상
A Study on the Reproduction of a Novel
작문연구 | | 10 | 2010 | 한국어와문학
1960년대 한국문학전집의 발간과 문학 정전의 실험 혹은 출판이라는 투기
Study on The publication of the completed Korean literary works in the 1960s - A Canonical Experiment or A Speculative Publication
상허학보 | 32 | 2011 | 한국어와문학
조기유학과 문식성 발달 지체에 대한 사례연구
A Case Study of Early Study-Abroad and Delay in Literacy Development
언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학
필담의 문화사 ― 조선후기 동아시아 문화 교류의 한 방법
Cultural History of Written Conversation ―An East Asian Form of Cultural Exchange for Late Joseon Intellectuals
비평문학 | 42 | 2011 | 한국어와문학
초등학교 漢文 교과서 單元 구성의原理와 方案
The Suggestion on the Classical Chinese Textbooks' Formation in Elementary School
漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육
초등학교 漢文 교과서 單元 구성의原理와 方案
The Suggestion on the Classical Chinese Textbooks' Formation in Elementary School
漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육
자기소개서 쓰기와 대학생의 정체성 -교육적 함의(含意)를 중심으로-
On Relationship between Identity and Writing in Self-introduction Letter
한국문학이론과 비평 | 15 | 2 | 2011 | 한국어와문학
한국판 치매 평가 검사(K-DRS)의 2차 규준 연구
An Additional Normative Study of theKorean-Dementia Rating Scale
Korean Journal of Clinical Psychology | 29 | 2 | 2010 | 심리과학
한국판 치매 평가 검사(K-DRS)의 2차 규준 연구
An Additional Normative Study of theKorean-Dementia Rating Scale
Korean Journal of Clinical Psychology | 29 | 2 | 2010 | 심리과학
改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究
A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'
漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육
改定 敎育課程 ‘漢文’의 現場 適用 方案 硏究
A Study on the Field Application of the Revised Curriculum 'Sino-Korean'
漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육
한자 교육의 필요성에 대한 논의 재고
Reconsideration of the need for Chinese character education
漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육
한자 교육의 필요성에 대한 논의 재고
Reconsideration of the need for Chinese character education
漢字漢文敎育 | 1 | 24 | 2010 | 한문교육
진로 교육의 관점에서 본 국어과 교육
Career education perspectives on Korean language education
국어교육 | 138 | 2012 | 한국어와문학
15세기 상층여성의 문식성(literacy)과 읽기교재 『내훈』
A Textbook for Reading, Naehun(內訓) and Women’s Literacy in the 15th Century
한국학 | 33 | 1 | 2010 | 기타인문학
15세기 상층여성의 문식성(literacy)과 읽기교재 『내훈』
A Textbook for Reading, Naehun(內訓) and Women’s Literacy in the 15th Century
한국학 | 33 | 1 | 2010 | 기타인문학
초등영어교과와 통합한 TPRS 활용이 초등학생의 영어 리터러시 발달에 미치는 영향
The Effects if TPRS(Teaching Proficiency through Reading and Story telling) on Elementary School Students’ English Literacy Ability
교과교육학연구 | 16 | 3 | 2012 | 교과교육학
영화 읽기를 통한 기독교 멘토 개념이해-영화 완득이를 중심으로-
A Study on the concepts of Christian Mentor through Cinema Approach
기독교교육정보 | 32 | 2012 | 기독교신학
리터러시와 상상: 도스또옙스끼의 『악령』연구
Literacy and imagination: a study on the novel 『The Possessed』 of F. M. Dostoevsky
러시아어문학연구논집 | 36 | 2011 | 러시아어와문학
초등영어 보정교육 자료 개발 연구
A study on the development of remedial teaching and learning materials in the primary English education
영어교육연구 | 22 | 2 | 2010 | 영어와문학
초등영어 보정교육 자료 개발 연구
A study on the development of remedial teaching and learning materials in the primary English education
영어교육연구 | 22 | 2 | 2010 | 영어와문학
초등학교 저학년 문식성 교육과정의 향방
Direction for literacy curriculum for the lower grades students
한국초등국어교육 | 42 | 2010 | 국어교육
초등학교 저학년 문식성 교육과정의 향방
Direction for literacy curriculum for the lower grades students
한국초등국어교육 | | 42 | 2010 | 국어교육
학습부진아동의 문식성 연구
A Study on the literacy of underachievers
특수아동교육연구 | 14 | 2 | 2012 | 교육학
연상과 상징에 관한 색채실습모형의 연구
A study of training models for color associations and symbols
커뮤니케이션디자인학연구 | 35 | 2011 | 정보디자인
도시와 농촌 아동의 인지 언어적 기술과 문식성 · 수학 능력과의 관계
The relations of cognitive-linguistic skills with literacy and mathematics skills among children living in urban and rural communities
유아교육연구 | 32 | 3 | 2012 | 교육학
한국어 학습자의 리터러시(Literacy) 교육을 위한 문학 제재 연구 - 현대 시 작품을 중심으로 -
The Selection of the Literary for Korean Learners' Literacy - Focused on Modern Poetry -
시학과 언어학 | 18 | 2010 | 기타인문학
한국어 학습자의 리터러시(Literacy) 교육을 위한 문학 제재 연구 - 현대 시 작품을 중심으로 -
The Selection of the Literary for Korean Learners' Literacy - Focused on Modern Poetry -
시학과 언어학 | | 18 | 2010 | 기타인문학
초기 쓰기에 대한 최근 연구 동향과 과제 -국내․외 2000년부터 2011년 연구를 중심으로-
Recent trend of Research on beginning writing and future tasks -Based on Domestic and foreign research from 2000 to 2011-
학습자중심교과교육연구 | 12 | 2 | 2012 | 교과교육학
학교 영어 도서관 운영 실태와 효과적인 운영 방법에 대한 기초 연구
A study on the school English library
영어어문교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어와문학
학교 영어 도서관 운영 실태와 효과적인 운영 방법에 대한 기초 연구
A study on the school English library
영어어문교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어와문학
읽기 이해력 예측 지표로서의 읽기 유창성 평가의 타당도 분석
The validity of ORF(Oral Reading Fluency) in EFL(English As a Foreign Language) context
초등영어교육 | 17 | 2 | 2011 | 영어교육
교육 일반에 대한 국어교육학의 기여 가능성
Contributions of studies on Korean language education to general education
국어교육 | 138 | 2012 | 한국어와문학
유아를 위한 멀티리터러시 교육 내용과 방법 탐색
The Effective Teaching and Learning of Multiliteracies for Young Children
한국영유아보육학 | 71 | 2012 | 사회복지학
초등학교 저학년의 국어과 ICT 문식성 교육 연구
A Study on the ICT Literacy Education of Korean Language Arts for Lower Grades in Elementary School
한국초등국어교육 | 43 | 2010 | 국어교육
초등학교 저학년의 국어과 ICT 문식성 교육 연구
A Study on the ICT Literacy Education of Korean Language Arts for Lower Grades in Elementary School
한국초등국어교육 | | 43 | 2010 | 국어교육
초등 저학년을 위한 문식성 교육
Literacy education for early grades of elementary school
한국초등국어교육 | 42 | 2010 | 국어교육
초등 저학년을 위한 문식성 교육
Literacy education for early grades of elementary school
한국초등국어교육 | | 42 | 2010 | 국어교육
초등학교 저학년 문식성 평가 방법 연구
A literacy assessment’ method on the lower grades in elementary school
한국초등국어교육 | 42 | 2010 | 국어교육
초등학교 저학년 문식성 평가 방법 연구
A literacy assessment’ method on the lower grades in elementary school
한국초등국어교육 | | 42 | 2010 | 국어교육
국어과 교과서에서의 비판적 문식성 수용 양상
An Aspect in Acceptance of Critical Literacy in the Korean Language Textbook
청람어문교육 | 44 | 2011 | 국어교육
Effective Reading Instruction for Korean Young Learners of English
초등영어 학습자를 위한 효과적인 읽기 교육
영어영문학 | 16 | 2 | 2011 | 영어와문학
수업에 드러난 교사의 문식성 인식과 학생의 정체성 협상 양상 -예비 초등교사의 국어과 심화 수업 실습 사례를 중심으로-
Aspects of teacher's literacy perception and students' identity negotiation in literacy instruction -Centered on a case of Korean teaching practicum of preservice elementary school teacher-
한국초등국어교육 | 43 | 2010 | 국어교육
수업에 드러난 교사의 문식성 인식과 학생의 정체성 협상 양상 -예비 초등교사의 국어과 심화 수업 실습 사례를 중심으로-
Aspects of teacher's literacy perception and students' identity negotiation in literacy instruction -Centered on a case of Korean teaching practicum of preservice elementary school teacher-
한국초등국어교육 | | 43 | 2010 | 국어교육