온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널의 지각된 쇼핑 가치 및 채널 충성도를 중심으로
A Study on the Synergy Effect across Online and Offline Channels : Exploring Perceived Online Shopping Values and Customer Loyalty Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널의 지각된 쇼핑 가치 및 채널 충성도를 중심으로
A Study on the Synergy Effect across Online and Offline Channels : Exploring Perceived Online Shopping Values and Customer Loyalty Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인 소비자행동 연구의 현황과 과제
A Literature Review on Online Consumer Behaviors in Korea 2000-2009
소비자학연구 |
21 |
2 |
2010 |
경제학
조절초점성향에 따른 온라인 정보탐색 행동의 차이 분석: 상품후기 참조, 탐색대안의 수 및 탐색의 깊이
The Role of Chronic Regulatory Focus in Online Information Seeking Behavior : Focused on Product Review, the Number of Alternatives and Searching depth
마케팅관리연구 |
17 |
3 |
2012 |
경영학
What Happens When Luxury Brands are Sold via Online Shopping?: Comparing the Online Shopping Model Between a Luxury Brand and a Mass Brand
명품 브랜드가 온라인 쇼핑에서 판매 시 어떤 일이 일어날까?: 명품 브랜드와 일반 브랜드간의 온라인 쇼핑 모델 비교
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
2 |
2011 |
심리과학
국내 온라인쇼핑몰의 판매촉진 위험관리 연구 - 위험재무(Risk Finance)를 중심으로-
A Study on the Risk Management on the Sales Promotion in the Domestic Online shopping mall - Focused on Risk Finance -
e-비즈니스연구 |
12 |
4 |
2011 |
무역학
온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-
A cross-cultural validation of the structural model of online shopping
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-
A cross-cultural validation of the structural model of online shopping
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인
How Do Consumers Search for Information in Multi-channel Environment?: Consumer Typology Based on Their Choice of Information Channel
소비자학연구 |
23 |
2 |
2012 |
경제학
온라인쇼핑에서 마일리지프로그램에관한 연구
A Study on the Mileage Program in Online Shopping
유통경영학회지 |
14 |
4 |
2011 |
무역학
인터넷 쇼핑몰의 구매 의도에 미치는 영향요인
A Study on the factors affecting Purchasing Intentions of Internet Shopping Mall
벤처창업연구 |
7 |
3 |
2012 |
창업/벤처기업
인터넷 구매자들의 인지적 욕구, 자기 개념, 개인적 성격의 차이가 충동구매에 미치는 영향에 관한 연구
Individual Differences(The Self, Need for Cognition, Intro/Extroversion) Effects on Compulsive Buying on the Internet
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학