온라인 쇼핑

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.39514

한자 :
영어 : online shopping

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S:동의

Use (우선어)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

인터넷 쇼핑 [internet shopping]

온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널의 지각된 쇼핑 가치 및 채널 충성도를 중심으로

A Study on the Synergy Effect across Online and Offline Channels : Exploring Perceived Online Shopping Values and Customer Loyalty Intention

고객만족경영연구 | 12 | 2 | 2010 | 경영학

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온라인 소비자행동 연구의 현황과 과제

A Literature Review on Online Consumer Behaviors in Korea 2000-2009

소비자학연구 | 21 | 2 | 2010 | 경제학

조절초점성향에 따른 온라인 정보탐색 행동의 차이 분석: 상품후기 참조, 탐색대안의 수 및 탐색의 깊이

The Role of Chronic Regulatory Focus in Online Information Seeking Behavior : Focused on Product Review, the Number of Alternatives and Searching depth

마케팅관리연구 | 17 | 3 | 2012 | 경영학

What Happens When Luxury Brands are Sold via Online Shopping?: Comparing the Online Shopping Model Between a Luxury Brand and a Mass Brand

명품 브랜드가 온라인 쇼핑에서 판매 시 어떤 일이 일어날까?: 명품 브랜드와 일반 브랜드간의 온라인 쇼핑 모델 비교

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 2 | 2011 | 심리과학

국내 온라인쇼핑몰의 판매촉진 위험관리 연구 - 위험재무(Risk Finance)를 중심으로-

A Study on the Risk Management on the Sales Promotion in the Domestic Online shopping mall - Focused on Risk Finance -

e-비즈니스연구 | 12 | 4 | 2011 | 무역학

온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-

A cross-cultural validation of the structural model of online shopping

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-

A cross-cultural validation of the structural model of online shopping

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인

How Do Consumers Search for Information in Multi-channel Environment?: Consumer Typology Based on Their Choice of Information Channel

소비자학연구 | 23 | 2 | 2012 | 경제학

온라인쇼핑에서 마일리지프로그램에관한 연구

A Study on the Mileage Program in Online Shopping

유통경영학회지 | 14 | 4 | 2011 | 무역학

인터넷 쇼핑몰의 구매 의도에 미치는 영향요인

A Study on the factors affecting Purchasing Intentions of Internet Shopping Mall

벤처창업연구 | 7 | 3 | 2012 | 창업/벤처기업

인터넷 구매자들의 인지적 욕구, 자기 개념, 개인적 성격의 차이가 충동구매에 미치는 영향에 관한 연구

Individual Differences(The Self, Need for Cognition, Intro/Extroversion) Effects on Compulsive Buying on the Internet

한국광고홍보학보 | 13 | 3 | 2011 | 신문방송학