고객의 지식을 활용한 패밀리 레스토랑의 전략적 CRM을 위한 탐색적 연구
An Exploratory Study on Strategic CRM Using Knowledge of Customer for the Family Restaurant
동북아관광연구 |
6 |
2 |
2011 |
기타관광학
자활공동체의 마케팅 믹스가 경제적 성과에 미치는 영향
An analysis of the Effectiveness of Marketing Mix on the Sales of the Self Sufficiency Business Community
사회복지정책 |
38 |
2 |
2011 |
사회복지학
커피전문점 소비자의 시장세분화에 관한 연구 - 마케팅 믹스(4p)를 적용하여-
A Study on Market Segmentation of Consumer at Coffee Bar -Adapting Marketing 4p Mix-
호텔경영학연구 |
20 |
2 |
2011 |
관광학
프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계
Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball
한국체육교육학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육교육학
프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계
Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball
한국체육교육학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육교육학
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
골프연습장의 마케팅믹스 전략이 관계의 질, 고객충성도 및 재방문의도에 미치는 영향
The Effect of Golf Practice Range Marketing Mix Strategy on Relationship Quality, Customer Royalty and Re-registration Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
4 |
2012 |
체육
한국과 미국 프로농구 구단의 웹사이트 비교분석: 마케팅 믹스 요소와 일반적 기준에 의한 내용분석을 중심으로
Website Comparative Analysis of Professional Basketball Teams Based on Sports Marketing Mix Factor and Content Analysis: Comparisons across Korean Professional Basketball Teams and American Professional Basketball Teams
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
2 |
2011 |
체육
복싱클럽의 마케팅믹스 요인이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
Influence of Marketing-Mix Factor in Boxing Club upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention
대한무도학회지 |
12 |
1 |
2010 |
무도학
복싱클럽의 마케팅믹스 요인이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
Influence of Marketing-Mix Factor in Boxing Club upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention
대한무도학회지 |
12 |
1 |
2010 |
무도학
이산적 선택모형을 통한 패밀리레스토랑 고객선택행동 분석
An Analysis of Family Restaurant Customer Choice Behavior Using the Discrete Choice Model
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
이산적 선택모형을 통한 패밀리레스토랑 고객선택행동 분석
An Analysis of Family Restaurant Customer Choice Behavior Using the Discrete Choice Model
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
직업 무용단 웹사이트의 마케팅 믹스 요소 분석을 통한 관객개발에 관한 연구
A Study on the Development Strategy for Potential Audiences by Analyzing the Marketing Mix of Professional Dance Companies
미디어와 공연예술 연구 |
5 |
2 |
2010 |
기타신문방송학
직업 무용단 웹사이트의 마케팅 믹스 요소 분석을 통한 관객개발에 관한 연구
A Study on the Development Strategy for Potential Audiences by Analyzing the Marketing Mix of Professional Dance Companies
미디어와 공연예술 연구 |
5 |
2 |
2010 |
기타신문방송학