감정적 반응

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.40938

한자 : 感情的反應
영어 : emotional responses

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

x03-06-04 반응/대응 반응/대응

감정 반응 [ 感情反應 ]

A study on the Website Attitude and Purchase Intentions of Franchise Bakery

유통경영학회지 | 14 | 6 | 2011 | 무역학

호텔 서비스스케이프가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 - 인지적 반응과 감정적 반응의 매개효과를 중심으로 -

The Effects of Hotel Servicescpe on the Employee's Job Satisfaction and Organizational Commitment - Focusing on the Mediating Effects of Cognitive Responses and Emotional Responses -

관광연구 | 25 | 6 | 2011 | 관광학일반

지각된 쇼핑가치차원이 점포태도, 쇼핑과정에서의 정서적 경험, 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구

The Effect of Perceived Shopping Value Dimensions on Attitude toward Store, Emotional Response to Store Shopping, and Store Loyalty

아시아마케팅저널 | 12 | 4 | 2011 | 경영학

MICE 참가자의 재미(Fun) 요인이 참가만족과 감정적 반응에 미치는 영향

The Effect of MICE Participants' Fun Factors on Participant Satisfaction and Emotional Responses

관광레저연구 | 24 | 2 | 2012 | 관광학

커피전문점 직원 복장이 고객들의 감정반응(즐거움) 및 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 각성된 감정의 조절효과와 함께 -

The Impact of Coffeehouse Employees’ Uniform on Patrons’ Emotional Responses, Perceived Value, and Behavioral Intentions - A Moderating Role of Arousal -

관광연구논총 | 23 | 2 | 2011 | 기타관광학

지역축제 개최가 관광목적지의 이미지 및 감정적 반응과의 관계

The Effect of the Local Festival on the Tourism Destination Image and the Relationship with Emotional Reaction

관광연구 | 25 | 6 | 2011 | 관광학일반

외제차 광고에 대한 인식적‧감정적 반응이 광고와 제품태도에 미치는 영향

The Impact of Cognitive‧Affective Responses to Foreign Automobile Ads on Attitude toward the Ads and Products

경영교육연구 | 26 | 3 | 2011 | 경영학

여행사 종사원의 지각된 MCSQ, 감정적 반응, 그리고 서비스 성과와의 영향관계

Effect of Perceived Management Commitment to Service Quality through Workers' Affective Response on Employees' Service Performance Outcome in Travel Agent

관광레저연구 | 23 | 2 | 2011 | 관광학

골프장 서비스품질이 고객의 감정적 반응, 태도, 행동의도에 미치는 영향

The Impact of Golf Course Service Quality on Customer's Emotional Response, Attitude, and Behavior Intention

관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학

와인소비의 감정적 반응에 따른 와인선택속성의 차이

Differences of Wine Selection Attributes by Emotional Response of Wine Consumption

호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학

해양레저스포츠 체험공간의 속성이 참가자의 감정적 반응, 만족 및 재참가의도에 미치는 영향

Influences of Attributes of The Marine Leisure Sport Destination on Participants' Emotional Responses, Satisfaction, and Revisit Intentions

관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학

해양레저스포츠 체험공간의 속성이 참가자의 감정적 반응, 만족 및 재참가의도에 미치는 영향

Influences of Attributes of The Marine Leisure Sport Destination on Participants' Emotional Responses, Satisfaction, and Revisit Intentions

관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학