감정반응(PAD) 요인이 문화예술 웹사이트 서비스에서의 만족과 구전을 통해 충성도에 미치는 영향
An Empirical Study Applying the PAD Factors to Loyalty of Culture and Arts Website Service
Information Systems Review |
14 |
1 |
2012 |
경영학
광고반응에 있어 소비자 혁신성의 역할에 관한 연구
Investigating the Roles of Consumer Innovativeness in Advertising Responses
광고학연구 |
23 |
6 |
2012 |
신문방송학
호텔 식음료 서비스의 실패가 서비스회복에 미치는 영향: 공정성 지각과 감정반응의 매개효과를 중심으로
Impacts of the Failure of Hotel F&B Service on Service Recovery: Focussing on the Mediation Effect of Perceived Fairness and Emotional Reaction
호텔경영학연구 |
20 |
1 |
2011 |
관광학
관광지 스토리텔링 선택속성이 관광객 행동반응에 미치는 영향 연구: 감정반응을 조절효과로
A Study on Effect of Choice Attributes of Tourism Destination Storytelling on Tourist? Behavioral Response: Tourist? Emotional Reaction as Moderating Effect
국토지리학회지 |
46 |
1 |
2012 |
지리학
영화관에서의 체험에 따른 감정반응이 행동의지에 미치는 영향 : 영화산업의 20대 표적 고객을 중심으로
Assessing Customer Experiential Value Toward Customer Satisfaction and Revisit Intention for Multiplex Cinemas: Focused on Target Customers of the Twenties
소비문화연구 |
14 |
3 |
2011 |
기타사회과학일반
패밀리 레스토랑의 대기서비스관리가 지각된 대기시간 및 서비스품질 평가에 미치는 영향
Relationship between Waiting Service Management, Perceived Waiting Time and Service Quality in Family Restaurants
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
패밀리 레스토랑의 대기서비스관리가 지각된 대기시간 및 서비스품질 평가에 미치는 영향
Relationship between Waiting Service Management, Perceived Waiting Time and Service Quality in Family Restaurants
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
시간압박하의 인지와 감정 반응이 소비자의 구매 후 행동의도에 미치는 영향
The Effect on Behavior Intention of Post Purchase to the Cognitive and Emotional Response Under Time Pressure
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
시간압박하의 인지와 감정 반응이 소비자의 구매 후 행동의도에 미치는 영향
The Effect on Behavior Intention of Post Purchase to the Cognitive and Emotional Response Under Time Pressure
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 |
62 |
2010 |
경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 |
|
62 |
2010 |
경영학
멀티플렉스 영화관 시설에 대한 소비자의 감정 반응과 재방문 의도에 대한 실증연구
Assessing Customer Emotional Reactions Toward The Physical Environment of Multiplex Cinemas
마케팅관리연구 |
16 |
1 |
2011 |
경영학
특1급 호텔 웨딩홀의 물리적 환경지각이 고객감정반응, 추천의도에 미치는 영향
The Impact of 1st Grade Hotel Wedding Ceremony Banquet Physical Environment on Customers’ Emotional Response and Recommendation Intention
호텔관광연구 |
13 |
4 |
2011 |
호텔/외식산업경영
노인세대의 인구통계변인에 따른 색채이미지와 선호도
A Study on Color Image and Preference according to demographic factors of the Aged Generation
조형미디어학 |
15 |
1 |
2012 |
기타미술
패밀리레스토랑의 물리적 환경이 감정반응과 고객충성도에 미치는 영향
The Effect of a Family Restaurant's Physical Environment on the Customers' Emotional Responses and Loyalty
관광학연구 |
34 |
1 |
2010 |
관광학
패밀리레스토랑의 물리적 환경이 감정반응과 고객충성도에 미치는 영향
The Effect of a Family Restaurant's Physical Environment on the Customers' Emotional Responses and Loyalty
관광학연구 |
34 |
1 |
2010 |
관광학
The Effect of Physical Environments of Leisure Complexes on the Emotional Reaction and Satisfaction of Customers: Focused on the Jjimjilbang in Seoul
복합여가공간의 물리적 환경이 감정반응과 만족에 미치는 영향 연구: 찜질방 중심으로
관광연구저널 |
25 |
4 |
2011 |
관광학
예술관광에서 감정반응의 역할 - 공연예술 체험을 중심으로 -
Role of Emotional Responses in Arts Tourism: Focused on Performing Arts Experiences
관광학연구 |
35 |
9 |
2011 |
관광학
프랜차이즈 커피전문점 다인스케이프의 고객가치, 고객감정반응 및 행동의도 관계 연구
Study on relation of the DINESCAPE of a franchise cafe and their customer value, emotional reaction and behavioral intention
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
호텔 레스토랑의 서비스 회복 공정성 지각과 고객감정 및 고객만족에 관한 영향 연구 : 환기의 조절효과를 중심으로
A Study on the Effects of the Service Recovery Justice Perception of Hotel Restaurant, Customer's Emotion and Customer Satisfaction : Focusing on the moderating effect of arousal
고객만족경영연구 |
14 |
1 |
2012 |
경영학
한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
The Impact of Physical Environment of Korean-Style Dessert Cafe on the Customer Satisfaction and Behavior Intention Through Emotional Reaction
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
The Impact of Physical Environment of Korean-Style Dessert Cafe on the Customer Satisfaction and Behavior Intention Through Emotional Reaction
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
레스토랑의 식 공간연출이 고객 감정반응과 충성도에 미치는 영향 - 감정반응의 매개효과를 중심으로-
Effect of Restaurant's Dining Space Design on Customers' Emotional Response and Loyalty - Focused on the mediating effect of emotional response -
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
레스토랑의 식 공간연출이 고객 감정반응과 충성도에 미치는 영향 - 감정반응의 매개효과를 중심으로-
Effect of Restaurant's Dining Space Design on Customers' Emotional Response and Loyalty - Focused on the mediating effect of emotional response -
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
프랜차이즈 커피전문점 이용고객의 소비성향이 감정반응에 미치는 영향: 광주지역을 중심으로
Influence of Franchise Coffee Shop Users' Consumption Behavior on Their Emotional Response: Focused on Gwang-Ju Area
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
레스토랑 유형별 감성적 식공간 연출의 중요도-실행도 불일치(Gap)가 고객의 감정반응,만족,행동의도에 미치는 영향
A Study on the Effects of Importance-Performance Gap in Emotional Dining Space Expression by the Types of Restaurants on Customers’ Emotional Responses, Satisfaction, and Behavioral Intention
호텔경영학연구 |
21 |
4 |
2012 |
관광학
예술작품에 있어서 관람자의 감정과 가치 평가와의 관계 연구 -그로테스크한 사진을 중심으로-
A Study on The Relationship Between Viewer's Emotional Response and Artistic Value -Focused on Grotesque Photograph-
기초조형학연구 |
13 |
2 |
2012 |
예술일반