지상파TV 주시청시간대 프로그램의 포맷 다양성 변화 연구: 2000년, 2005년, 2010년 가을시즌 편성 비교를 중심으로
A Study on the Prime-time’s Format Diversity Change of Korean Terrestrial Broadcasting TV Programming
한국언론학보 |
56 |
1 |
2012 |
신문방송학
디지털 시대 국내 지상파 라디오의 포맷 특성에 대한 제작자 인식 연구: 심층인터뷰 분석을 중심으로
A Study on the Characteristics of Radio Formats Production in Kore
방송과 커뮤니케이션 |
12 |
3 |
2011 |
신문방송학
싸이월드에 대한 소비자 인식, 해석 및 사용
How Consumers Perceive, Interpret, and Use the Cyworld
소비자학연구 |
22 |
1 |
2011 |
경제학
제주도지사 선거TV뉴스의 의제형성과 내부 의사결정 구조: 제주지역 방송관계자에 대한 심층 인터뷰 분석을 중심으로
Relations between Agenda-building of TV Coverage and Decision-making Procedure of News Room in the 2010 Provincial Election at Jeju: With Emphasis of In-Depth Interview with TV News Reporters
한국방송학보 |
26 |
2 |
2012 |
신문방송학
의사-환자 간 수평적 커뮤니케이션 채널로서 블로그 운영에 관한 연구 : 의사블로거들의 심층인터뷰를 중심으로
A Study on the Operation of Blog as a Horizontal Communication Channel between Doctors and Patients: Focusing on in-depth interviews with physician bloggers
언론과학연구 |
11 |
2 |
2011 |
신문방송학
지역방송 리얼리티 프로그램 제작자 연구 -부산지역 지상파 3사를 중심으로-
A Study on the Characteristics of reality program producing in local broadcasting station
지역과 커뮤니케이션 |
16 |
1 |
2012 |
인터넷신문/방송
설문조사 분석에 의한 한국금융위기와 금융회사부실에 관한 연구
A Questionnaire-based Study on the Korean Financial Crisis and Failure of Financial Institutions
경제연구 |
28 |
3 |
2010 |
경제학
설문조사 분석에 의한 한국금융위기와 금융회사부실에 관한 연구
A Questionnaire-based Study on the Korean Financial Crisis and Failure of Financial Institutions
경제연구 |
28 |
3 |
2010 |
경제학
방송 출연의 개인사적 영향에 관한 질적 연구 - 생애사 연구 방법론을 중심으로 -
The Qualitative Research of the Individual Influence of Appearing on the TV - Focus on the Narrative Method -
교육문화연구 |
17 |
3 |
2011 |
기타교육학
한국 언론의 러시아 보도 분석:내용분석과 심층인터뷰 방법론을 중심으로
Examining The Coverage of Korean Media on Russia:Focusing on Content-Analysis and In-depth Interviews
중소연구 |
35 |
2 |
2011 |
사회과학
언론사 조직문화와 재난보도 취재 관행 - 기자의 안전을 중심으로 -
News Organizations' Culture and Disaster Reporting Routine: Focused on Reporters' Safety Issues
사회과학연구 |
19 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
광고 카피라이팅 지식의 이전에 관한 연구 - 현업 카피라이터 간 사회적 상호작용을 중심으로
A Study on the Knowledge Transfer of Advertising Copywriting - Focused on Social Interaction between Copywriters on the Active List
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
광고 카피라이팅 지식의 이전에 관한 연구 - 현업 카피라이터 간 사회적 상호작용을 중심으로
A Study on the Knowledge Transfer of Advertising Copywriting - Focused on Social Interaction between Copywriters on the Active List
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
다국적 광고주가 글로벌 여성잡지 콘텐츠에 미치는 영향에 관한 연구:잡지 종사자와 광고주의 심층 인터뷰를 중심으로
Transnational advertising's influence on the content of international women's magazines : In-depth interviews with professionals from the magazine industry and advertisers
광고학연구 |
22 |
7 |
2011 |
신문방송학
약물사용검토 서비스에 대한 개국약사들의 인식을 탐구한 질적 연구
Drug utilization review from a perspective of community pharmacists in South Korea: a qualitative study
보건경제와 정책연구 |
17 |
3 |
2011 |
사회과학일반
한류 수용의 로컬 콘텍스트와 글로벌 팬덤의 특성 - 코리안 커넥션 사례 분석
Local Context and Global Fandom of Hallyu Consumption - The Case of Korean Connection in France
미디어 경제와 문화 |
10 |
1 |
2012 |
기타신문방송학
미디어렙의 업무영역 확대가 온라인 광고에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
A Study on the Influence of On-line Advertising about Changing Media Representative System
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
북한이탈주민의 여가제약
Leisure Constraints of North Korean Defectors
관광학연구 |
36 |
6 |
2012 |
관광학
지역신문 문화 관련 보도의 심층성에 관한 연구 : 전라남·북도 지역신문을 중심으로
A Study on the Causes of the Superficiality of the Local Newspaper's Culture Reports: In the case of local newspapers operating Jeola provinces
언론과학연구 |
10 |
1 |
2010 |
신문방송학
지역신문 문화 관련 보도의 심층성에 관한 연구 : 전라남·북도 지역신문을 중심으로
A Study on the Causes of the Superficiality of the Local Newspaper's Culture Reports: In the case of local newspapers operating Jeola provinces
언론과학연구 |
10 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고 크리에이티브 지식은 어떻게 획득되는가? : 현업 크리에이터들의 인지, 태도, 행동 경험 분석
How do Advertising Creators Acquire the Advertising Creative Knowledge? : Analysis on Cognitive, Attitudinal and Behavioral Experience of Active Creators
사회과학연구 |
27 |
4 |
2011 |
기타사회과학