심층 인터뷰

연구분야 : B080200 사회과학 > 사회학 > 사회학연구방법론

클래스 : 연구/조사방법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.42477

한자 : 深層 --

d03-01 연구/조사방법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

P:개념속성연관

hasPurpose (목적)

 

 

심리 조사

hasPurpose (목적)

 

 

의견 조사 [ 意見調査 ]

S:동의

UF (비우선어)

 

 

심층 면접 [ 深層面接 ]

UF (비우선어)

 

 

개별 심층면접

UF (비우선어)

 

 

심층 면접법

UF (비우선어)

 

 

심층 면담 [ 深層面談 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

d03-01 연구/조사방법 연구/조사방법

래더링 기법 [ --技法 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

 

면접자 편견

isAffectedBy (영향요인)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

면접자 [ 面接者 ]

지상파TV 주시청시간대 프로그램의 포맷 다양성 변화 연구: 2000년, 2005년, 2010년 가을시즌 편성 비교를 중심으로

A Study on the Prime-time’s Format Diversity Change of Korean Terrestrial Broadcasting TV Programming

한국언론학보 | 56 | 1 | 2012 | 신문방송학

디지털 시대 국내 지상파 라디오의 포맷 특성에 대한 제작자 인식 연구: 심층인터뷰 분석을 중심으로

A Study on the Characteristics of Radio Formats Production in Kore

방송과 커뮤니케이션 | 12 | 3 | 2011 | 신문방송학

싸이월드에 대한 소비자 인식, 해석 및 사용

How Consumers Perceive, Interpret, and Use the Cyworld

소비자학연구 | 22 | 1 | 2011 | 경제학

제주도지사 선거TV뉴스의 의제형성과 내부 의사결정 구조: 제주지역 방송관계자에 대한 심층 인터뷰 분석을 중심으로

Relations between Agenda-building of TV Coverage and Decision-making Procedure of News Room in the 2010 Provincial Election at Jeju: With Emphasis of In-Depth Interview with TV News Reporters

한국방송학보 | 26 | 2 | 2012 | 신문방송학

의사-환자 간 수평적 커뮤니케이션 채널로서 블로그 운영에 관한 연구 : 의사블로거들의 심층인터뷰를 중심으로

A Study on the Operation of Blog as a Horizontal Communication Channel between Doctors and Patients: Focusing on in-depth interviews with physician bloggers

언론과학연구 | 11 | 2 | 2011 | 신문방송학

지역방송 리얼리티 프로그램 제작자 연구 -부산지역 지상파 3사를 중심으로-

A Study on the Characteristics of reality program producing in local broadcasting station

지역과 커뮤니케이션 | 16 | 1 | 2012 | 인터넷신문/방송

설문조사 분석에 의한 한국금융위기와 금융회사부실에 관한 연구

A Questionnaire-based Study on the Korean Financial Crisis and Failure of Financial Institutions

경제연구 | 28 | 3 | 2010 | 경제학

설문조사 분석에 의한 한국금융위기와 금융회사부실에 관한 연구

A Questionnaire-based Study on the Korean Financial Crisis and Failure of Financial Institutions

경제연구 | 28 | 3 | 2010 | 경제학

방송 출연의 개인사적 영향에 관한 질적 연구 - 생애사 연구 방법론을 중심으로 -

The Qualitative Research of the Individual Influence of Appearing on the TV - Focus on the Narrative Method -

교육문화연구 | 17 | 3 | 2011 | 기타교육학

한국 언론의 러시아 보도 분석:내용분석과 심층인터뷰 방법론을 중심으로

Examining The Coverage of Korean Media on Russia:Focusing on Content-Analysis and In-depth Interviews

중소연구 | 35 | 2 | 2011 | 사회과학

언론사 조직문화와 재난보도 취재 관행 - 기자의 안전을 중심으로 -

News Organizations' Culture and Disaster Reporting Routine: Focused on Reporters' Safety Issues

사회과학연구 | 19 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

광고 카피라이팅 지식의 이전에 관한 연구 - 현업 카피라이터 간 사회적 상호작용을 중심으로

A Study on the Knowledge Transfer of Advertising Copywriting - Focused on Social Interaction between Copywriters on the Active List

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

광고 카피라이팅 지식의 이전에 관한 연구 - 현업 카피라이터 간 사회적 상호작용을 중심으로

A Study on the Knowledge Transfer of Advertising Copywriting - Focused on Social Interaction between Copywriters on the Active List

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

다국적 광고주가 글로벌 여성잡지 콘텐츠에 미치는 영향에 관한 연구:잡지 종사자와 광고주의 심층 인터뷰를 중심으로

Transnational advertising's influence on the content of international women's magazines : In-depth interviews with professionals from the magazine industry and advertisers

광고학연구 | 22 | 7 | 2011 | 신문방송학

약물사용검토 서비스에 대한 개국약사들의 인식을 탐구한 질적 연구

Drug utilization review from a perspective of community pharmacists in South Korea: a qualitative study

보건경제와 정책연구 | 17 | 3 | 2011 | 사회과학일반

한류 수용의 로컬 콘텍스트와 글로벌 팬덤의 특성 - 코리안 커넥션 사례 분석

Local Context and Global Fandom of Hallyu Consumption - The Case of Korean Connection in France

미디어 경제와 문화 | 10 | 1 | 2012 | 기타신문방송학

미디어렙의 업무영역 확대가 온라인 광고에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구

A Study on the Influence of On-line Advertising about Changing Media Representative System

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

북한이탈주민의 여가제약

Leisure Constraints of North Korean Defectors

관광학연구 | 36 | 6 | 2012 | 관광학

지역신문 문화 관련 보도의 심층성에 관한 연구 : 전라남·북도 지역신문을 중심으로

A Study on the Causes of the Superficiality of the Local Newspaper's Culture Reports: In the case of local newspapers operating Jeola provinces

언론과학연구 | 10 | 1 | 2010 | 신문방송학

지역신문 문화 관련 보도의 심층성에 관한 연구 : 전라남·북도 지역신문을 중심으로

A Study on the Causes of the Superficiality of the Local Newspaper's Culture Reports: In the case of local newspapers operating Jeola provinces

언론과학연구 | 10 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고 크리에이티브 지식은 어떻게 획득되는가? : 현업 크리에이터들의 인지, 태도, 행동 경험 분석

How do Advertising Creators Acquire the Advertising Creative Knowledge? : Analysis on Cognitive, Attitudinal and Behavioral Experience of Active Creators

사회과학연구 | 27 | 4 | 2011 | 기타사회과학