연구분야 :
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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.43185
한자 : 行動意圖
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레스토랑 서비스의 다차원 품질과 다차원 고객가치 관계 연구 - 패밀리레스토랑과 패스트푸드점의 비교 연구 -
A Study on Multi-dimensional Quality and Multi-dimensional Customer Value of Restaurant Service - Comparison of family restaurant with fast-food restaurant -
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
의료관광 관련요인이 해외의료관광객의행동의도에 미치는 영향 -온라인 리뷰를 중심으로-
The Effect of Medical Tourism Factors on Foreign Medical Tourists' Behavioral Intention : The Role of Online Review
e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학
실용적 속성과 쾌락적 속성이 소비자 감동에 미치는 영향
The Effect of Utilitarian and Hedonic Attributes on Customer Delight
고객만족경영연구 | 13 | 2 | 2011 | 경영학
패밀리레스토랑에 대한 소비자의 기업 연상이 신뢰, 만족도, 브랜드태도 및 행동의도에 미치는 영향
The effects of corporate association in family restaurant upon trust, customer satisfaction, brand attitude and behavioral intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
패밀리레스토랑에 대한 소비자의 기업 연상이 신뢰, 만족도, 브랜드태도 및 행동의도에 미치는 영향
The effects of corporate association in family restaurant upon trust, customer satisfaction, brand attitude and behavioral intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
대학생 스키 코칭을 위한 스키리조트 서비스 품질에 관한 연구
A Study on The Ski Resort's Service Quality for University Students' Ski Coaching
코칭능력개발지 | 12 | 1 | 2010 | 기타체육
대학생 스키 코칭을 위한 스키리조트 서비스 품질에 관한 연구
A Study on The Ski Resort's Service Quality for University Students' Ski Coaching
코칭능력개발지 | 12 | 1 | 2010 | 기타체육
테마파크 내 체험에 따른 인지적․정서적 구성개념의 영향력 검증
Investigating influence of cognitive and affective constructs, based on the experience in theme park
고객만족경영연구 | 13 | 3 | 2011 | 경영학
청소년 성매매 방지 공공 캠페인 전략 연구 : 성매매 태도 및 성매매 위험인지가 성매매 행동의도에 미치는영향을 중심으로
A Study of Campaign for Preventing Prostitution : The Predictors on Youth Behavioral Intention of Prostitution
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
청소년 성매매 방지 공공 캠페인 전략 연구 : 성매매 태도 및 성매매 위험인지가 성매매 행동의도에 미치는영향을 중심으로
A Study of Campaign for Preventing Prostitution : The Predictors on Youth Behavioral Intention of Prostitution
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
록뮤직페스티벌 방문객의 Push 및 Pull 동기요인에 관한 연구 - 부산국제록페스티벌의 사례 -
A Study on Push and Pull Motivations of Visitors to Attend Rock Music Festival - A Case of Busan International Rock Festival -
관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반
록뮤직페스티벌 방문객의 Push 및 Pull 동기요인에 관한 연구 - 부산국제록페스티벌의 사례 -
A Study on Push and Pull Motivations of Visitors to Attend Rock Music Festival - A Case of Busan International Rock Festival -
관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반
태도의 삼차원적 관점에서 본 뉴스 보도의 영향: 다차원 프레임 모형
A Three-Dimension Attitudinal Approach to the Effects of News Coverage: A Multidimensional Frame Model
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
태도의 삼차원적 관점에서 본 뉴스 보도의 영향: 다차원 프레임 모형
A Three-Dimension Attitudinal Approach to the Effects of News Coverage: A Multidimensional Frame Model
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
IT EXPO 관람객의 유비쿼터스 관광서비스의 동기, 선호도, 만족도, 행동의도간의 관계분석 및 연간 차이분석
A Study Effect Relationship among Ubiquitous Motivation, Preference, Satisfaction and Behaviorl intention in Participated IT EXPO IT EXPO and Year difference Analysis
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
IT EXPO 관람객의 유비쿼터스 관광서비스의 동기, 선호도, 만족도, 행동의도간의 관계분석 및 연간 차이분석
A Study Effect Relationship among Ubiquitous Motivation, Preference, Satisfaction and Behaviorl intention in Participated IT EXPO IT EXPO and Year difference Analysis
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
기술 및 편의서비스가 공공연구시설 활용서비스 이용자의 행동의도에 미치는 영향
The Effects of Technical and Convenient Services on Users’ Behavioral Intention for Public Research Facilities
한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학
서비스 실패처리에서 서비스 공정성이 행동의도에 미치는 영향: 신뢰, 만족 그리고 고객몰입의 매개효과: 호텔 레스토랑을 중심으로
The Mediating Effect of Trust, Satisfaction and Guest Commitment on the Service Justice and Behavioral Intention according to Service Failure
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
서비스 실패처리에서 서비스 공정성이 행동의도에 미치는 영향: 신뢰, 만족 그리고 고객몰입의 매개효과: 호텔 레스토랑을 중심으로
The Mediating Effect of Trust, Satisfaction and Guest Commitment on the Service Justice and Behavioral Intention according to Service Failure
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
The Effects of Price Acceptability, Seller Reputation, Product Knowledge, and Perceived Values on Behavioral Intentions on Price Comparison Websites
가격비교사이트에서 고객 행동의도에 미치는 효과에 관한 연구: 가격 수용성, 판매자의 평판, 제품 지식 및 지각된 가치를 중심으로
경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학
전략적체험모듈 및 환경단서에 따른 러브마크(Lovemarks) 형성이 축제 만족도와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Festival Lovemarks on Satisfaction and Behavior Intentions: Focused on SEMs(Strategic Experiential Modules) and Environmental Cues
관광학연구 | 36 | 2 | 2012 | 관광학
해외골프여행객의 선택속성과 행동의도의 구조적 관계
Structural Relationship of Overseas Golf Tourists on Selection Attributes and Behavioral Intention
관광연구 | 27 | 2 | 2012 | 관광학일반
DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로
A Study on the Impacts of Restaurant Service Quality upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Incheon City: An Examination Using DINESERV Scale
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
컨벤션 개최지 개성과 개최장소 서비스 품질이 방문객 만족과 행동의도에 미치는 영향: 방문동기의 조절효과
The Impact of Convention Destination Personality and Venue's Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intentions: The Moderating Role of Motivational Orientation
호텔경영학연구 | 21 | 3 | 2012 | 관광학
스크린골프연습장의 코칭 능력 및 환경 서비스품질에 대한 만족도 요인과 중요도 요인이 행동의도에 미치는 영향
The Influence of Behavioral Intention according to the Satisfaction and Importance factor of the Coaching Ability and Environment Service Quality in the Screen Golf Clubs
코칭능력개발지 | 13 | 1 | 2011 | 기타체육
스키리조트 서비스품질, 서비스가치, 고객만족도, 행동의도에 관한 연구
A Study on the Relationship Among Service Quality of Ski Resort, Service Value, Customer Satisfaction, and Behavioral Intentions
한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 1 | 2011 | 체육
지각된 가치와 지각된 위험이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향: 스마트폰 사용자와 비사용자의 비교
Effects of Perceived Value and Perceived Risk on Customer Satisfaction and Behavioral Intention: A Comparison between Smartphone Users and Smartphone Non-Users
마케팅관리연구 | 17 | 3 | 2012 | 경영학
전통주 관광동기와 관광지선택속성이 만족과 행동의도에 미치는 영향: 경기지역 전통주 관광객을 대상으로
The Effects of Tourism Motivations and Selected Attributes to Satisfaction and Behavioral Intention for Korean Traditional Liquor Tourists: Case of Gyeonggi-do.
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
전통주 관광동기와 관광지선택속성이 만족과 행동의도에 미치는 영향: 경기지역 전통주 관광객을 대상으로
The Effects of Tourism Motivations and Selected Attributes to Satisfaction and Behavioral Intention for Korean Traditional Liquor Tourists: Case of Gyeonggi-do.
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
The Comparison of Homemade and Foreign Coffee Shop Brands in Potential Effects of Their Service Quality on Satisfaction and Behavioral Intentions of Customers
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
The Comparison of Homemade and Foreign Coffee Shop Brands in Potential Effects of Their Service Quality on Satisfaction and Behavioral Intentions of Customers
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
유희적 갬블러와 병적 갬블러간 게임동기⋅열정⋅감정상태⋅행동의도간 구조관계 분석
A Comparison between Recreation and Pathological Gamblers in the Structural Relationships among Gambling Motivation, Passion, Affect, and Behavioral Intention
관광학연구 | 34 | 6 | 2010 | 관광학
유희적 갬블러와 병적 갬블러간 게임동기⋅열정⋅감정상태⋅행동의도간 구조관계 분석
A Comparison between Recreation and Pathological Gamblers in the Structural Relationships among Gambling Motivation, Passion, Affect, and Behavioral Intention
관광학연구 | 34 | 6 | 2010 | 관광학
중국인이 지각하는 한류의 K-POP 속성이 국가이미지에 미치는 영향
The Effects of Korean Wave Contents on Country Image and Behavioral Intentions
대한경영학회지 | 25 | 4 | 2012 | 경영학
체험관광지 방문객의 행동심리연구 - 방문동기 및 몰입 중심으로 -
The Relationship among Motivation, Flow, Satisfaction, and Behavioral Intention of Experiential Tourism
한국사진지리학회지 | 22 | 3 | 2012 | 기타지리학
문화공연 관람객의 관람동기와 만족도가 관람행동의도에 미치는 영향 - 섬진강 기차마을 상설문화공연 관람객을 중심으로 -
The Impact of Cultural Performance Audience's Motivation and Satisfaction on Behavioral Intention. - Focused on the Regular Cultural Performance of Seomjingang(Riv.) -
한국도서연구 | 22 | 3 | 2010 | 지역학
문화공연 관람객의 관람동기와 만족도가 관람행동의도에 미치는 영향 - 섬진강 기차마을 상설문화공연 관람객을 중심으로 -
The Impact of Cultural Performance Audience's Motivation and Satisfaction on Behavioral Intention. - Focused on the Regular Cultural Performance of Seomjingang(Riv.) -
한국도서연구 | 22 | 3 | 2010 | 지역학
테마파크 이벤트프로그램 이미지가 방문객 만족과 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of Event Program Image of Theme Park on the Visitors' Satisfaction & Revisit Intention
한국지역지리학회지 | 16 | 2 | 2010 | 지리학
테마파크 이벤트프로그램 이미지가 방문객 만족과 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of Event Program Image of Theme Park on the Visitors' Satisfaction & Revisit Intention
한국지역지리학회지 | 16 | 2 | 2010 | 지리학
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
호텔패키지 상품의 체험(Experience)요소와 즐거움,만족도, 행동의도 간의 관계에 관한 연구
A Study on the Relations among Experience Element, Pleasure, Satisfaction and Behavioral Intention of Hotel Package Product
소비문화연구 | 13 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반
호텔패키지 상품의 체험(Experience)요소와 즐거움,만족도, 행동의도 간의 관계에 관한 연구
A Study on the Relations among Experience Element, Pleasure, Satisfaction and Behavioral Intention of Hotel Package Product
소비문화연구 | 13 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반
보험선택속성이 고객만족 및 관계의 질과 행동의도에 미치는 영향: 자기결정성 조절효과를 중심으로
The Effects of Insurance Choice Attributes on Customer Satisfaction, Relationship Quality and Behavioral Intentions
산업경제연구 | 25 | 2 | 2012 | 경제학
서비스회복이 항공사 고객의 감정반응과 행동의도에 미치는 영향
Effects of Service Recovery Conducted by Airline Company on Customer's Affective Reaction and Behavioral Intention
관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반
서비스회복이 항공사 고객의 감정반응과 행동의도에 미치는 영향
Effects of Service Recovery Conducted by Airline Company on Customer's Affective Reaction and Behavioral Intention
관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반
혼인 예식장 선택의 행동의도 구조연구
Structure Study of Behavior Intention on Choosing Wedding Halls
관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반
축제이미지-자아이미지 일치성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 축제 관여도를 매개변수로 -
The Effects of Congruency of Festival Image and Self-image on Satisfaction and Behavioral Intention of Visitors* - Using factors of festival involvement as mediators -
관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반
축제이미지-자아이미지 일치성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 축제 관여도를 매개변수로 -
The Effects of Congruency of Festival Image and Self-image on Satisfaction and Behavioral Intention of Visitors* - Using factors of festival involvement as mediators -
관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반
충남의 관광이미지 측정 척도 개발
Developing a Measurement Scale of Chungnam Tourism Image
관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학
갬블링 동기·열정·참여의도 간 구조관계 분석: 서울시민을 대상으로
Analysis of Structural Relationships among Gambling Motivation, Passion, and Behavioral Intention: Case of Seoul Citizen
호텔경영학연구 | 20 | 4 | 2011 | 관광학
골프장서비스가 고객반응에 미치는 영향
Influence of Customer's Responses to Korea Golf Course Service
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
전시 참관객의 스마트 폰 활용 u-전시 정보추구 속성에 따른 전시참관 예상성과 및 행동의도에 관한 연구
U-Exhibition Pursuit Information, Evaluation, and Intention-to-Behavior by Using Smart-Phone
관광레저연구 | 23 | 1 | 2011 | 관광학
향토음식의 스토리텔링 인지여부에 따른 지각된 가치, 태도, 행동의도 간의 관계 연구
A Study on Relation among Perceived Value, Attitude, and Behavior Intention According to Yes or No Recognition of Native Local Foods' Storytelling
관광레저연구 | 23 | 1 | 2011 | 관광학
축제에서의 체험이 브랜드 태도, 만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 이천쌀 문화축제를 중심으로
The Effect of Experience on Brand Attitude, Satisfaction and Behavior Intentions in Festival: Icheon Rice Cultural Festival
관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학
외식 서비스품질이 고객만족과 사후행동의도에 미치는 영향 - 제주지역 향토음식점의 고객관여를 중심으로 -
The Influence of Food Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Local Food Restaurant:A Focus on the Moderating Role of Customer Involvement
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
외식 서비스품질이 고객만족과 사후행동의도에 미치는 영향 - 제주지역 향토음식점의 고객관여를 중심으로 -
The Influence of Food Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Local Food Restaurant:A Focus on the Moderating Role of Customer Involvement
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
프랑스에 대한 문화 인식이 관광지, 국가 이미지 및 행동의도에 미치는 영향관계
The Impacts on the Structural Relationship between the Culture Perception toward French, the Tourism Image, Nation Image, Tourist Satisfaction, and Behavior Intention
호텔경영학연구 | 20 | 6 | 2011 | 관광학
항공사 가치자산, 브랜드자산, 유지자산에 따른 행동의도 및 고객자산의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship among the Behavioral Intentions and Customer Equity according to the Value Equity, Brand Equity, and Retention Equity of Airline
관광연구 | 26 | 2 | 2011 | 관광학일반
긍정적 구전과 부정적 구전 효과의 비교 - 온라인 관광정보를 중심으로 -
Differences of Positive WOM and Negative WOM Effects in On-line Tourism Information
관광학연구 | 36 | 2 | 2012 | 관광학
The Study of Service Quality Perception by Dance Genres on Dance Academy
무용장르에 따른 무용학원 서비스품질 지각에 관한 연구
무용역사기록학 | 25 | 2012 | 무용
지역축제 방문객의 지각된 가치, 만족도, 태도, 그리고 행동의도 간 영향관계 분석: 안동탈춤페스티벌 방문객 사례
Analysis for Effect Relationship among Perceived Value, Satisfaction, Attitude, and Behavioral Intention of Visitor in Local Festival: The Case of Andong Mask Dance Festival Visitors
호텔관광연구 | 13 | 4 | 2011 | 호텔/외식산업경영
방문경험에 따른 관광지 이미지, 여행서비스 품질, 만족도, 행동의도간의 구조적 관계에 관한 실증적 연구: 인천 강화도를 대상으로
Structural Relationship between Tourism Image, Travel Service Quality, Satisfaction and Behavioral Intention through the Visit Experiences: focused on Ganghwa-do in Incheon
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
방문경험에 따른 관광지 이미지, 여행서비스 품질, 만족도, 행동의도간의 구조적 관계에 관한 실증적 연구: 인천 강화도를 대상으로
Structural Relationship between Tourism Image, Travel Service Quality, Satisfaction and Behavioral Intention through the Visit Experiences: focused on Ganghwa-do in Incheon
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
특급관광호텔 고객이 지각하는 관계혜택, 관계품질, 행동의도의 관계분석
Relationships among Relational Benefits, Relationship Qualities, and Behavioral Intentions of Customers in Upscale Hotels
관광학연구 | 35 | 6 | 2011 | 관광학
시간압박하의 인지와 감정 반응이 소비자의 구매 후 행동의도에 미치는 영향
The Effect on Behavior Intention of Post Purchase to the Cognitive and Emotional Response Under Time Pressure
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
시간압박하의 인지와 감정 반응이 소비자의 구매 후 행동의도에 미치는 영향
The Effect on Behavior Intention of Post Purchase to the Cognitive and Emotional Response Under Time Pressure
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
항공레저·스포츠의 이벤트 특성, 관람객 만족 및 행동의도에 관한 연구 - 2009 국제레저항공전을 사례로 -
Visitors' Satisfaction and Behavioral Intention of Sky Leisure Sports Event - A Case Study of International Sky Leisure Expo in 2009 -
한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학
항공레저·스포츠의 이벤트 특성, 관람객 만족 및 행동의도에 관한 연구 - 2009 국제레저항공전을 사례로 -
Visitors' Satisfaction and Behavioral Intention of Sky Leisure Sports Event - A Case Study of International Sky Leisure Expo in 2009 -
한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학
선호도 유창성의 요인과 긍정적 행동의도에 관한 연구
The Influencing Factors of Preference Fluency and Purchasing Behaviors
경영학연구 | 40 | 1 | 2011 | 경영학
온천방문객의 온천관광지 선택속성 중요도가 행동의도에 미치는 영향
The Impact of the Importance of Spa Destination Attributes on Behavior Intention of Spa Visitors’ : Case of Yuseong Spa
국토지리학회지 | 45 | 4 | 2011 | 지리학
계획된 행동이론을 적용한 고등학생의 경로행동 예측
Application of Theory of Planned Behavior on Predicting High School Students' Behavior Towards the Elders
학교사회복지 | 20 | 2011 | 사회복지학
공정관광 인식과 태도 및 행동의도 간의 관계-부산지역 대학생을 중심으로-
The Effect of Fair Tourism Cognition between Fair Attitudes and Behavioral Intention : University Students as the Focus on Busan Region
동북아관광연구 | 8 | 1 | 2012 | 기타관광학
문화관광형 전통시장의 관광매력성, 만족 및 행동의도 관계 연구
The Relationships among Tourist Attractiveness, Satisfaction, and Behavioral Intention of Culture Tourism Oriented Traditional Markets
관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반
외식 구매의사결정 후 인지부조화 발생요인 및 인지부조화가 행동의도에 미치는 영향
Cognitive Dissonance in Post Decision Making and Behavioral Intention for Eating Out
호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학
관광객의 가치와 공정관광 결과지각에 관한 연구 - 윤리적 소비행동의 매개효과를 중심으로 -
A Study on Values of Tourist's and Perceived Consequence of Fair Tourism: The Mediation Effect of Ethical Consumption
관광학연구 | 36 | 1 | 2012 | 관광학
프랜차이즈 커피전문점 다인스케이프의 고객가치, 고객감정반응 및 행동의도 관계 연구
Study on relation of the DINESCAPE of a franchise cafe and their customer value, emotional reaction and behavioral intention
관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학
관광동반자 유형이 관광지 방문 기대치, 만족도 차이와 행동의도에 미치는 영향 분석: 남이섬을 대상으로
Exploring Effects of the Pattern of a Travel Companion on a Difference in Expectation and Satisfaction and Behavioral Intention to Tourism Destination: For Nami Island
호텔경영학연구 | 20 | 6 | 2011 | 관광학
室內골프鍊習帳 서비스品質의 重要度와 滿足度가 行動義徒에 미치는 影響: 原州市를 中心으로
The Effects of Importance and Satisfaction about Indoor Driving Range’s Service Quality on the Behavioral Intention: Focused on Wonju City
관광산업연구 | 5 | 2 | 2011 | 관광마케팅/상품
여행상품의 지각된 가치가 만족과 행동의도에 미치는 영향 - 제주 패키지 상품 이용객을 대상으로 -
An Effect of Perceived Value of Package Tour Product on Satisfaction and Behavioral Intention
관광학연구 | 35 | 7 | 2011 | 관광학
관광목적지 평가, 관광태도 및 행동의도의 영향관계
A Study on The Influence Relationship among Tourism Destination Assessment, Tourist Attitudes and Behavior Intention
관광레저연구 | 23 | 7 | 2011 | 관광학
문화관광해설의 구성요인 및 해설전달과정 분석
Constructs of Cultural Heritage Interpretation and Analysis of Interpretation Delivery Process
관광학연구 | 35 | 10 | 2011 | 관광학
지역 특1급 호텔의 다차원적 서비스편의성과 지각된 가치, 고객만족, 행동의도와의 관계에 대한 연구
The Effect of Multi-dimensional Service Convenience on Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
호텔경영학연구 | 19 | 1 | 2010 | 관광학
지역 특1급 호텔의 다차원적 서비스편의성과 지각된 가치, 고객만족, 행동의도와의 관계에 대한 연구
The Effect of Multi-dimensional Service Convenience on Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
호텔경영학연구 | 19 | 1 | 2010 | 관광학
Z-검증을 이용한 축제의 환경단서, 만족도, 행동의도 간 영향관계 - 춘천마임축제와 보령머드축제 간 비교를 중심으로 -
Effect Relationship among Environmental Cue, Satisfaction, and Behavioral Intention of Festival using Z-test - Focusing on the Comparison between Chuncheon International Mime Festival and Boryeong Mud Festival -
관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반
관광객의 감정적인 정서가 국가이미지, 관광객태도 및 행동의도에 미치는 영향 -프랑스를 중심으로-
The Effects of the Emotion on National Image, Tourist Attitude and Behavioral Intention. -Focus on French-
호텔경영학연구 | 19 | 2 | 2010 | 관광학
관광객의 감정적인 정서가 국가이미지, 관광객태도 및 행동의도에 미치는 영향 -프랑스를 중심으로-
The Effects of the Emotion on National Image, Tourist Attitude and Behavioral Intention. -Focus on French-
호텔경영학연구 | 19 | 2 | 2010 | 관광학
지역축제의 축제서비스품질과 만족도, 행동의도에 관한 연구: 영동포도축제를 중심으로
Service Quality, Satisfaction, and Behavioral Intentions toward Local Festival: Focus on Yeongdong Grape Festival
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
지역축제의 축제서비스품질과 만족도, 행동의도에 관한 연구: 영동포도축제를 중심으로
Service Quality, Satisfaction, and Behavioral Intentions toward Local Festival: Focus on Yeongdong Grape Festival
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
저가항공사의 혼잡성이 고객의 감정반응 및 행동의도에 미치는 영향
The Effects of Crowding on Customers' Emotional Responses and Behavioral Intentions: Focusing on Low Cost Airline
관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반
박람회 서비스 품질이 방문객의 도시이미지 및 행동의도에 미치는 영향*: 고양국제꽃박람회를 중심으로
The Relationship between Service Quality of Horticulture Festival and City Image, Behavioral Intention
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
박람회 서비스 품질이 방문객의 도시이미지 및 행동의도에 미치는 영향*: 고양국제꽃박람회를 중심으로
The Relationship between Service Quality of Horticulture Festival and City Image, Behavioral Intention
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향
From Tourism Event The Perceived Risk Affects in Attitudes and Visit Intentions
Crisisonomy | 6 | 3 | 2010 | 정책학일반
관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향
From Tourism Event The Perceived Risk Affects in Attitudes and Visit Intentions
Crisisonomy | 6 | 3 | 2010 | 정책학일반
대학생들의 보훈에 대한 태도와 행동에 관한 연구
A Study on the Attitudes and Behaviors of University Students on Patriots and Veterans Affairs
한국지방행정학보 | 9 | 1 | 2012 | 행정학
이벤트에서의 체험요소가 체험즐거움, 체험만족 및 행동의도에 미치는 영향 - Pine & Gilmore의 체험이론을 중심으로 -
The Effects of Experiential Factors on Enjoyment, Satisfaction and Behavioral Intention in an Event: An Application of Pine & Gilmore’s Experience Theory
관광학연구 | 34 | 9 | 2010 | 관광학
이벤트에서의 체험요소가 체험즐거움, 체험만족 및 행동의도에 미치는 영향 - Pine & Gilmore의 체험이론을 중심으로 -
The Effects of Experiential Factors on Enjoyment, Satisfaction and Behavioral Intention in an Event: An Application of Pine & Gilmore’s Experience Theory
관광학연구 | 34 | 9 | 2010 | 관광학
무도도장 관계마케팅 전략이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
The Influence of Relationship Marketing Strategy on Relationship Quality and Behavior Purpose in Martial Arts Training Centers
대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학
무도도장 관계마케팅 전략이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
The Influence of Relationship Marketing Strategy on Relationship Quality and Behavior Purpose in Martial Arts Training Centers
대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학
레스토랑 혼잡성, 점포 내 감정 및 행동의도 간 관계
The Relationship among Crowding, Emotion and Behavior Intention in the Family Restaurant Segment
관광학연구 | 36 | 3 | 2012 | 관광학
외식 프랜차이즈 가맹점 이용고객이 느끼는 정(情)이 심리적 주인의식과 행동의도에 미치는 영향 연구
Study on how a client's emotional experience in a food-service franchised restaurant affects psychological sense of ownership and behavioral intention
관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학
Analysis of Relationships among Factors Constructing Service Quality, Perceived Service Value, Satisfaction, and Event Guests’ Revisit Intention
서비스품질, 지각된 서비스가치, 만족 및 이벤트 참가자의 재방문의도 사이의 관련성 연구
관광레저연구 | 23 | 6 | 2011 | 관광학
한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
The Impact of Physical Environment of Korean-Style Dessert Cafe on the Customer Satisfaction and Behavior Intention Through Emotional Reaction
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
The Impact of Physical Environment of Korean-Style Dessert Cafe on the Customer Satisfaction and Behavior Intention Through Emotional Reaction
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
브랜드이미지가 브랜드태도와 행동의도에 미치는 영향 - 저비용 항공사 중심으로 -
A Study on the Brand Image Influencing Brand Attitude and Behavioral Intentions - Focused on Low Cost Carriers -
Tourism Research | 35 | 2012 | 관광학
서비스품질이 청소년 행동의도에 미치는 영향 연구 - 기관만족도의 매개효과를 중심으로
The Effects of Service Quality on Adolescent Intention of Behavior - Focused on the Mediating Effect of Agency Satisfaction
청소년학연구 | 17 | 6 | 2010 | 기타사회과학
서비스품질이 청소년 행동의도에 미치는 영향 연구 - 기관만족도의 매개효과를 중심으로
The Effects of Service Quality on Adolescent Intention of Behavior - Focused on the Mediating Effect of Agency Satisfaction
청소년학연구 | 17 | 6 | 2010 | 기타사회과학
해외여행의 매력성이 지각된 편익, 태도 및 행동의도에 미치는 영향
The Influence of attractiveness attributes of outbound tour on Perceived Benefits, Attitudes and Behavioral Intentions
관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학
항공사의 에어스케이프, 지각된 가치 및 행동의도의 구조적 관계
The Influence of Airscape on Perceived Value and Behavior Intention in the Airline Company.
관광레저연구 | 24 | 5 | 2012 | 관광학
감각적 체험이 고객의 감정과 브랜드 태도 그리고 행동의도에 미치는 영향- 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
The Effect of Sensory Experience on Emotion, Brand Attitude and Behavioral Intention
관광레저연구 | 24 | 5 | 2012 | 관광학
골프장 서비스품질이 고객의 감정적 반응, 태도, 행동의도에 미치는 영향
The Impact of Golf Course Service Quality on Customer's Emotional Response, Attitude, and Behavior Intention
관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학
지체장애인의 관광활동이 삶의 질에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on Relation among Satisfaction of Tourism Activities, Quality of Life and Behavioral Intention of the Physically Disabled Persons
관광연구 | 27 | 2 | 2012 | 관광학일반
축제참가 후의 감정과 미래 행동의도 간 관계에서 자기 결정성 (SDT)의 조절효과 검증
Verifying the Moderating Effects of Self-Determination (SDT) on the Relationship between Emotional States and Behavioral Intentions after Festivals
호텔경영학연구 | 21 | 3 | 2012 | 관광학
축제 참가동기, 만족도 및 행동의도 구조관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship between Visitor Motivation, Satisfaction and Behavioral Intentions among Local Festival Participants
관광학연구 | 34 | 8 | 2010 | 관광학
축제 참가동기, 만족도 및 행동의도 구조관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship between Visitor Motivation, Satisfaction and Behavioral Intentions among Local Festival Participants
관광학연구 | 34 | 8 | 2010 | 관광학
복싱클럽의 마케팅믹스 요인이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
Influence of Marketing-Mix Factor in Boxing Club upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention
대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학
복싱클럽의 마케팅믹스 요인이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
Influence of Marketing-Mix Factor in Boxing Club upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention
대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학
외식동기에 따른 한식당 선택속성 및 행동의도에 대한 차이 연구: 대전지역을 중심으로
A Study on the Difference in Selection attributes and Behavioral Intention for Korean Restaurant by Motivation for Eat Out: Centered around Korean restaurants in Daejeon Area
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
전통숙박시설 선택속성, 만족도 및 행동의도 차이분석: 경주 수오재 방문객을 중심으로
Variance Analysis on Selection Attributes of Traditional Lodging, Satisfaction and Behavioral Intentions : Focused on GyeongJu Suojae Visitors
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
해외여행의 위험지각과 주관적 규범이 태도 및 행동의도에 미치는 영향: 합리적 행동이론의 적용
The Influence of Perceived Risk, Subjective Norm of Overseas Travel on Attitudes and Behavioral Intentions: Application of Theory of Reasoned Action
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
지역문화 축제의 선택속성의 중요도에 대한 지각차이 및 만족도가 행동의도에 미치는 영향 : 부여 서동연꽃 축제 방문객을 대상으로
An Effect of Differences in Perception and Satisfaction about the Weight of Importance in the Selection Attributes of a Local Cultural Festival upon Behavioral Intension: with Reference to Visitors of Buyeo Seodong Lotus Festival
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
지역문화 축제의 선택속성의 중요도에 대한 지각차이 및 만족도가 행동의도에 미치는 영향 : 부여 서동연꽃 축제 방문객을 대상으로
An Effect of Differences in Perception and Satisfaction about the Weight of Importance in the Selection Attributes of a Local Cultural Festival upon Behavioral Intension: with Reference to Visitors of Buyeo Seodong Lotus Festival
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
파티이벤트 서비스품질이 만족과 행동의도에 미치는 영향: 관여도 조절효과를 중심으로
The Effect of Party Event Service Quality on the Satisfaction and Behavior Intention: Focusing on the involvement
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
약선메뉴품질과 지각된 가치, 고객만족 및 행동의도의 구조적 관계에 대한 연구
Structural relationships among the Herbal Menu Quality, Perceived Value, customer satisfaction and the Behavioral intention
관광연구 | 27 | 1 | 2012 | 관광학일반
외국인 전용 카지노의 서비스 품질이만족도 및 행동의도에 미치는 영향
The Effect of Casino Service Quality on Customer Satisfaction and Behavior Intention: A Focus on Foreigner Exclusive Casino in Korea
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
외국인 전용 카지노의 서비스 품질이만족도 및 행동의도에 미치는 영향
The Effect of Casino Service Quality on Customer Satisfaction and Behavior Intention: A Focus on Foreigner Exclusive Casino in Korea
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
지역축제 스토리텔링이 방문객의 장소애착과 행동의도에 미치는 영향
The storytelling effectiveness on visitors' place attachment and behavioral intention on local festivals
관광학연구 | 35 | 5 | 2011 | 관광학
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
해양관광축제 방문객 참가동기가 관광객 만족도와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Impact of Marine Tourism Festival Visitors' Participative Motivation on Tourist Satisfaction & Behavior Intention
해양비즈니스 | 21 | 2012 | 수산해운해양경영
국내 의료관광 목적지 선택속성과 만족 및 행동의도에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Destination Choice Attributes, Satisfaction, and Behavioral Intention of Medical Tourism in Korea
대한경영학회지 | 25 | 1 | 2012 | 경영학
이용행태에 따른 뷔페레스토랑 선택속성 지각 차이 및 혼잡도가 행동의도에 미치는 영향: 대전지역 뷔페레스토랑 중심으로
Impact of The Perception Difference of Choice Attributes of Customers and Congestion in Restaurant on Behavior Intentions : Focused on Buffet Restaurant in Daejeon rea
관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학
관광지의 특성, 관광객의 지각된 가치, 만족, 행동의도간의 관계연구
A Study on the Structural of Characteristics in Tourism Site, Tourists' Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
관광연구 | 25 | 3 | 2010 | 관광학일반
관광지의 특성, 관광객의 지각된 가치, 만족, 행동의도간의 관계연구
A Study on the Structural of Characteristics in Tourism Site, Tourists' Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
관광연구 | 25 | 3 | 2010 | 관광학일반
기내 수행 서비스 품질, 지각된 가치, 만족,행동 의도간 인과관계에 관한 연구 - 경쟁모델 비교연구 -
The Relationship between In-flight Service Quality, Perceived Value, Satisfaction, and Behavioral Intention:A Comparison of Competing Models
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
기내 수행 서비스 품질, 지각된 가치, 만족,행동 의도간 인과관계에 관한 연구 - 경쟁모델 비교연구 -
The Relationship between In-flight Service Quality, Perceived Value, Satisfaction, and Behavioral Intention:A Comparison of Competing Models
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
축제의 전략적체험모듈(SEMs)에 의한 러브마크(Lovemarks)형성이 행동의도에 미치는 영향 연구
The Influence of Festival Strategic Experiential Modules on Consumer-Brand Lovemakrs to Behavioral Intention
동북아관광연구 | 8 | 3 | 2012 | 기타관광학
스토리텔링 태권도 시범 서비스품질과 관람만족 및 행동의도의 관계
The Relationship among Storytelling Taekwondo Demonstration Service Quality, Viewing Satisfaction and Behavior Intention
대한무도학회지 | 13 | 3 | 2011 | 무도학
레스토랑의 종업원이 점포 이미지 및 소비자 행동의도에 미치는 영향 - 비디오 시나리오 기법 활용 -
A Study on the Impacts of Restaurant Employees to Store Image and Behavioral Intentions
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
레스토랑의 종업원이 점포 이미지 및 소비자 행동의도에 미치는 영향 - 비디오 시나리오 기법 활용 -
A Study on the Impacts of Restaurant Employees to Store Image and Behavioral Intentions
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
무용공연 이벤트가 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
The Effect of Events on Satisfaction and Behavioral Intention of Dance Performance
무용역사기록학 | 21 | 0 | 2011 | 무용
미용서비스 특성이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
The Effect of Beauty Art Service Characteristics On Relationship Quality and Behavioral Intentions
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
미용서비스 특성이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
The Effect of Beauty Art Service Characteristics On Relationship Quality and Behavioral Intentions
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
한식의 로하스이미지가 지각된 품질, 만족도와 행동의도에 미치는 영향 - 방한 중국 관광객을 대상으로 -
The Impact of LOHAS Image of Korean Food on Quality, Satisfaction, and Behavior Intention: A Case Study of Chinese Tourists Visiting Korea
관광학연구 | 35 | 3 | 2011 | 관광학
정보원의 공신력과 이성적․감성적 메시지 유형이 사회적 지지, 태도, 건강행동의도에 미치는 영향: 건강 관련 검색 서비스의 답변을 중심으로
A Study on the Effects of the Credibility of Message Source and Rational/Emotional Message Types on Social Support, Attitudes, and the Intention of Health-related Behavior: Focused on the Answers of Doctors and General Public in the Internet Health Search Engine
한국언론학보 | 55 | 5 | 2011 | 신문방송학
슬로시티 매력과 방문객 만족, 행동의도와의 관계 - 청산도를 중심으로 -
The Relationship between Destination Attractiveness, VisitorSatisfaction and Behavioral Intention:A focus on Slow City, Cheongsan Island
관광학연구 | 34 | 4 | 2010 | 관광학
슬로시티 매력과 방문객 만족, 행동의도와의 관계 - 청산도를 중심으로 -
The Relationship between Destination Attractiveness, VisitorSatisfaction and Behavioral Intention:A focus on Slow City, Cheongsan Island
관광학연구 | 34 | 4 | 2010 | 관광학
고택 숙박시설의 선택속성이 방문객의 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
The Impacts of Selection Attributes of the Korean Traditional House on Visitor's Satisfaction and Behavioral Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
고택 숙박시설의 선택속성이 방문객의 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
The Impacts of Selection Attributes of the Korean Traditional House on Visitor's Satisfaction and Behavioral Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
지역축제 평가요인이 축제만족 및 행동의도에 미치는 영향: 2010 태백산 철쭉제를 중심으로
The Effect of Local Festival Evaluation Factors on Satisfaction and Behavior Intention : Focused on Taebaeksan Royal Azalea Festival in 2010
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
지역축제 평가요인이 축제만족 및 행동의도에 미치는 영향: 2010 태백산 철쭉제를 중심으로
The Effect of Local Festival Evaluation Factors on Satisfaction and Behavior Intention : Focused on Taebaeksan Royal Azalea Festival in 2010
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
중국 5성급 호텔의 고객만족과 행동의도에 대한 서비스 품질의 영향: 백두산 지역을 중심으로
Effects of Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intentions of 5 Star-Hotel in China: Centered on Mt. Baekdu Area
호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학
골프연습장 고객이 지각한 서비스 품질과 행동의도간의 관계에서 고객만족의 매개효과 검증
Service Quality, Satisfaction, and Behavioral Intention among Indoor Golf Training Center Consumers
한국체육교육학회지 | 15 | 4 | 2011 | 체육교육학
평생교육기관의 관계마케팅과 학습자의 행동의도관계에서 기관몰입의 매개효과
The Mediated Effect of the Organization's Immersion between the Relative Marketing of the Lifelong Education Institution and the Learner's Act-intention
평생교육 · HRD연구 | 7 | 2 | 2011 | 교육학
관광지 선택속성과 경험적 가치가 행동의도에 미치는 영향: 백제역사유적지구를 대상으로
Effect of Tourist Attractions Choice Attributes and Experiential Value on Behavioral Intention: Focus on Baekje Historical Relics District
국토지리학회지 | 46 | 2 | 2012 | 지리학
관광지 선택속성과 동기요인이 방문객 행동의도에 미치는 영향 : 태안지역 방문객을 중심으로
The Effects of Destination Attributes and Casual Factors of Tourists' Behavioral Intention : Focused on tourists in Taean region
지방정부연구 | 16 | 1 | 2012 | 행정학
먹거리 地域祝祭에서의 飮食購買行動에 대한 계획된 行動理論적용: 사전지식의 역할
Application of Theory of Planned Behavior to Food Purchasing Behavior in Local Food Festivals: Role of Prior Knowledge
관광산업연구 | 5 | 2 | 2011 | 관광마케팅/상품
방한일본인 관광객의 의료관광 서비스품질이 만족과 행동의도에 미치는 영향
Effects of Medical Tourism Service Quality on Satiafaction and Behavioral Intention among Japanese Medical Tourists
관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반
관광자의 지각된 가치가 관광만족 및 행동의도에 미치는 영향 -제주 관광객을 대상으로-
The Affects of Tourist's Perceived Value on Satisfaction and Behavioral Intentions in Jeju Tourists
관광학연구 | 36 | 4 | 2012 | 관광학
온천관광지 선택속성이 방문객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 - 덕산온천관광지를 사례로 -
The Impact of Spa Destination Attributes on Visitors' Satisfaction and Behavior Intention: The Case of Duksan Spa Destination
한국지역개발학회지 | 22 | 2 | 2010 | 국제/지역개발
온천관광지 선택속성이 방문객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 - 덕산온천관광지를 사례로 -
The Impact of Spa Destination Attributes on Visitors' Satisfaction and Behavior Intention: The Case of Duksan Spa Destination
한국지역개발학회지 | 22 | 2 | 2010 | 국제/지역개발
리조트 선택속성이 고객만족도와 행동의도에 미치는 영향 연구: 해외리조트 이용고객을 중심으로
A Study on The Effect of Selected Attributes of Resorts on Customer Satisfaction and Behavioral Intentions: Focused on Overseas Resorts Customer
관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학
관광객의 관광동기가 관광만족 및 행동의도에 미치는 영향: 관여도의 조절효과를 중심으로
The Effect of Tourists' Tourism Motivation on Tourism Satisfaction and Behavior Intention:Focused on the moderating effects of involvement of tourists visiting Mt. Seorak and Gyengpo areas in Kwangwon Province
관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학
대학생 관광활동의 제약요인, 촉진활동, 행동의도간의 관계
A Study on the Under Graduate Student’s Travel Constraints, Facilitator of Tourism & Behaviors
관광연구 | 26 | 5 | 2011 | 관광학일반
오토캠핑체험. 만족. 행동의도 간의 관계 연구: 4Es 이론을 중심으로
A Study on The Relationship Between Auto-camping Experiences, Satisfaction and Behavioral Intentions: Focused on The 4Es Theory
관광레저연구 | 24 | 7 | 2012 | 관광학
하이난의 관광이미지가 방문객의 만족과 행동의도에 미치는 영향
A Study on the Tourism Image Affecting Visitor’s Satisfaction and Visit Intention in Hainan, China
호텔관광연구 | 13 | 4 | 2011 | 호텔/외식산업경영
축제 방문자의 만족과 행동의도 관계에서 인근 관광지 방문의도의 매개효과
Post Experience Behavior and Determinants of Festival Visitor : The Case of Meditating Effects of Festival Visitors' Intention to Visit a Destination
동북아관광연구 | 8 | 1 | 2012 | 기타관광학
계획행동이론을 적용한 일본인관광객의 한국문화 친숙도와 행동의도간 구조관계 분석
he structural analysis between Korean culture familiarity and behavior intention for Japanese tourists -Using the theory of planned behavior-
일본근대학연구 | 37 | 2012 | 일본문화학
확장된 계획행동이론을 적용한 레저항공축제 참가자의 행동의도에 관한 연구
A Study on The Behavior of the Leisure Aviation Festival Visitors Using the Extended Theory of Planned Behavior
관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학
ホテルレストランの物理的な環境による肯定行動意図の国際比較研究: 韓・日間比較を中心に
International Comparison about Positive Behavioral Intention of Physical Environment of Hotel Restaurants: Focusing on Comparison between Korea and Japan
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영