WTO에서의 콘텐츠무역의 법적 쟁점: ‘중국-일부 출판물 및 시청각제품 사건’을 중심으로
Legal Issues on Trade in Contents: WTO Case Studies on China-Publications and Audiovisual Products
국제법평론 |
31 |
2010 |
국제/해양법
WTO에서의 콘텐츠무역의 법적 쟁점: ‘중국-일부 출판물 및 시청각제품 사건’을 중심으로
Legal Issues on Trade in Contents: WTO Case Studies on China-Publications and Audiovisual Products
국제법평론 |
|
31 |
2010 |
국제/해양법
충북지역 관광문화상품 활성화 방안 연구
A study on Activation plan for the Culture Tourism Product of chungcheongbuk-do Area
디지털융복합연구 |
10 |
5 |
2012 |
기타과학기술학
백제문화권 여행자 문화관광자원 만족도에 관한 연구 - 부여 · 공주를 중심으로 -
Traveller's satisfaction on cultural Tourist Attractions in Baekje cultural zone - Focusing on Gongju City․Buyeo County -
관광연구 |
25 |
4 |
2010 |
관광학일반
백제문화권 여행자 문화관광자원 만족도에 관한 연구 - 부여 · 공주를 중심으로 -
Traveller's satisfaction on cultural Tourist Attractions in Baekje cultural zone - Focusing on Gongju City․Buyeo County -
관광연구 |
25 |
4 |
2010 |
관광학일반
한국 조형적 특성이 문화상품에 미치는 영향 - 의복에 적용된 전통문양 중심으로 -
A study on the effects of Applied to modeling on KOREA - Focusing on traditional patterns applied to clothing -
상품문화디자인학연구 |
29 |
2011 |
디자인일반
문화상품화된 축제와 이야기의 활용
Festival as a Cultural Product and Using Narrative
국어문학 |
50 |
50 |
2011 |
한국어와문학
한국 전통공예정책에 대한 일고찰
The Problem in the Traditional Crafts Policy of Korea and its Development Plan
남도민속연구 |
20 |
2010 |
역사학
한국 전통공예정책에 대한 일고찰
The Problem in the Traditional Crafts Policy of Korea and its Development Plan
남도민속연구 |
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20 |
2010 |
역사학
일본인의 한국 대중문화 소비 특성에 관한 연구 -한국 드라마 소비를 중심으로
Research on Characteristics of the Japanese Consumption of Korean Pop Culture -Centering on their Consumption of Korean TV Soap Operas-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
일본인의 한국 대중문화 소비 특성에 관한 연구 -한국 드라마 소비를 중심으로
Research on Characteristics of the Japanese Consumption of Korean Pop Culture -Centering on their Consumption of Korean TV Soap Operas-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
소재와 문양분석을 통한 사이버쇼핑몰의 전통문화상품 디자인 특성 고찰
tudies on Characteristics of Cultural Product Design in Online Shopping malls by Analyzing its Materials and Patterns
한국디자인포럼 |
31 |
2011 |
디자인
디자인비즈니스 교수학습 모델을 통한 지역축제 홍보책자 편집디자인 방안
Planning Editorial Design for Brochures of Community Festivals through Teaching and Learning Model in Design Business
브랜드디자인학연구 |
10 |
3 |
2012 |
디자인
칠보기법을 응용한 문화상품 개발 연구
A Study on Applying the Cloisonne Technique Development of Cultural Products
정보디자인학연구 |
15 |
1 |
2012 |
정보디자인
Hallyu’s Effects on Exports of Korean Consumption Goods: A Comparative Study of Chinese and Vietnamese Consu
한류의 한국산 소비재 수출에 대한 영향: 중국과 베트남 비교연구
국제통상연구 |
17 |
3 |
2012 |
무역학
전통자수의 문화상품 개발 연구
A Study for Development of Traditional and Cultural Products
상품문화디자인학연구 |
30 |
2012 |
디자인일반
전주비빔밥 캐릭터를 활용한 문화상품 개발에 관한 연구
A Study on the Development of Cultural Products that Utilize the Jeonju Bibimbab Character
기초조형학연구 |
11 |
2 |
2010 |
예술일반
전주비빔밥 캐릭터를 활용한 문화상품 개발에 관한 연구
A Study on the Development of Cultural Products that Utilize the Jeonju Bibimbab Character
기초조형학연구 |
11 |
2 |
2010 |
예술일반
운문(雲紋)을 이용한 공예문화상품 개발에 관한 연구
A Study on the Development of Cultural Product Crafts in the Use of Cloud Pattern
조형디자인연구 |
13 |
2 |
2010 |
공예
운문(雲紋)을 이용한 공예문화상품 개발에 관한 연구
A Study on the Development of Cultural Product Crafts in the Use of Cloud Pattern
조형디자인연구 |
13 |
2 |
2010 |
공예
나전을 활용한 문화상품의 디자인 표현특성 분석
Analysis of Design Characteristics on Nacre Products
한국디자인포럼 |
28 |
2010 |
디자인
나전을 활용한 문화상품의 디자인 표현특성 분석
Analysis of Design Characteristics on Nacre Products
한국디자인포럼 |
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28 |
2010 |
디자인
고전문학의 문화상품 제작 사례 연구-공연예술 문화상품 사례를 중심으로-
A Case-study Culture-works to Product on the basis the Classical Literature-a Focus on Performance Arts Case
고전문학과 교육 |
22 |
2011 |
인문학
한국문화상품 디자인에서 의미전달이 가능한 한글 적용 방법 연구
How to apply Hangul characters for representing meanings in the Korean cultural goods
한국디자인포럼 |
28 |
2010 |
디자인
한국문화상품 디자인에서 의미전달이 가능한 한글 적용 방법 연구
How to apply Hangul characters for representing meanings in the Korean cultural goods
한국디자인포럼 |
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28 |
2010 |
디자인
자수를 이용한 문화상품 개발에 관한 연구
A Study for Development of Cultural Goods using Korean Traditional Embroidery
상품문화디자인학연구 |
28 |
2011 |
디자인일반
해양 목포시의 상징 모티브를 이용한 생활문화상품디자인개발
A Development of Living Cultural Products Design Using Symbol of a Maritime Mokpo City
한국의상디자인학회지 |
12 |
4 |
2010 |
의상
해양 목포시의 상징 모티브를 이용한 생활문화상품디자인개발
A Development of Living Cultural Products Design Using Symbol of a Maritime Mokpo City
한국의상디자인학회지 |
12 |
4 |
2010 |
의상
중국과의 문화상품 교역의 통상법적쟁점과 대응방안
Legal Issues on Trade in Cultural Products with China
국제경제법연구 |
9 |
1 |
2011 |
국제경제법