광고와 가격촉진 사용량에 대한 소비자 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-
The Effect of Perceived Advertising Spending and Price Promotion on Brand Equity -Moderating Effects of Product Category-
지역과 커뮤니케이션 |
16 |
2 |
2012 |
인터넷신문/방송
A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension
은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension
은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
멀티채널 소비자의 정보탐색 및 구매 채널선택에 관한 연구
A Study on Multichannel Consumer’s Choice of the Information Search and Shopping Channel
소비문화연구 |
15 |
3 |
2012 |
기타사회과학일반
크로스오버 현상에 따른 인쇄광고 효과에 관한 연구
A Study on Effect of Print Advertising of Accordance with Crossover Phenomena
기초조형학연구 |
11 |
3 |
2010 |
예술일반
크로스오버 현상에 따른 인쇄광고 효과에 관한 연구
A Study on Effect of Print Advertising of Accordance with Crossover Phenomena
기초조형학연구 |
11 |
3 |
2010 |
예술일반
탐색재의 두 단계 품질검사 전략
Strategy for Two Stage Inspection of Quality of a Search Good
사회과학연구 |
19 |
1 |
2012 |
기타사회과학일반