여행사의 브랜드 연상이 지각된 품질과 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Brand Image on Perceived Quality and Loyalty of on the Travel Agency
동북아관광연구 |
7 |
3 |
2011 |
기타관광학
항공예약시스템 이용자의 기술수용에 관한 연구 - 항공사와 여행사 CRS실무자의 관계차이를 중심으로 -
According to the CRS technology expand capacity Focusing on the relationship between airlines and travel
e-비즈니스연구 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
여행사 직원이 인식하는 상사특성과 상사통제가 상사신뢰에 미치는 영향분석
Relationships among Manager’s Traits and Controls, and Employees' Trust in Manager in Travel Agency
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
여행사 직원이 인식하는 상사특성과 상사통제가 상사신뢰에 미치는 영향분석
Relationships among Manager’s Traits and Controls, and Employees' Trust in Manager in Travel Agency
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
The Benefit of Internal Marketing and the Mediating Role of Organization Identification between Internal Marketing and Customer Orientation
내부 마케팅의 이점과 내부마케팅과 고객지향성 관계에 있어서 조직 동일시의 매개역할
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
유럽 배낭여행자들의 여행사 선택속성이 만족 및 충성도에 미치는 영향
An Investigation on The Satisfaction and Loyalty Korean Backpackers to Europe have towards A Travel Agency
관광레저연구 |
23 |
2 |
2011 |
관광학
団塊世代の観光行動の特性に關する研究: 観光商品を提供する側の観点から
단카이 세대의 관광행동 특성에 관한 연구: 관광상품 제공자의 관점을 중심으로
관광레저연구 |
23 |
2 |
2011 |
관광학
알펜시아 복합리조트 개발에 따른 지역주민의인식에 관한 분석
An Analysis on Residents` Perceptions toward the Development of Alpensia Complex Resort
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
여행사와 연예매니지먼트사의 가치사슬 공유를 통한 포스트한류 관광상품의 OSMU전략: 한류스타 배용준의 「한아여」 성공사례를 중심으로
Travel Agency and Entertainment Management Company's OSMU Strategy of Post Hallyu Tourism Product by Sharing Value Chain: Focusing on Bae, Yong-Jun, the Hallyu Star's "Han-A-Yeo" Case
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학
여행사와 연예매니지먼트사의 가치사슬 공유를 통한 포스트한류 관광상품의 OSMU전략: 한류스타 배용준의 「한아여」 성공사례를 중심으로
Travel Agency and Entertainment Management Company's OSMU Strategy of Post Hallyu Tourism Product by Sharing Value Chain: Focusing on Bae, Yong-Jun, the Hallyu Star's "Han-A-Yeo" Case
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학
여행업체 수 내국인 항공수요 결정의 새로운 요인에 대한 : 그랜저 인과관계 검정을 통한 분석
The Number of Travel Agency: A Newly Introduced Factor On the Airline Outbound Tourism Demand Through the Granger Causality Test
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
여행업체 수 내국인 항공수요 결정의 새로운 요인에 대한 : 그랜저 인과관계 검정을 통한 분석
The Number of Travel Agency: A Newly Introduced Factor On the Airline Outbound Tourism Demand Through the Granger Causality Test
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
여행사 고객지각가치(CPV) 형성요인에 관한 연구
A Study on formation factor of travel agency's customer perceived value
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
여행사의 사회적 책임 활동에 대한 고객 인식과 브랜드 경험
Study on Brand Experience and Customer Perception of Corporate Social Responsibility in Travel Agency
대한경영학회지 |
24 |
1 |
2011 |
경영학
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 |
12 |
1 |
2010 |
호텔/외식산업경영
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 |
12 |
1 |
2010 |
호텔/외식산업경영
여행사와 호텔간 관계속성에 따른 관계성과에 관한 연구
A Study of The Relationship Features between Travel Agents and Hotels on The Relational Performance
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행사와 호텔간 관계속성에 따른 관계성과에 관한 연구
A Study of The Relationship Features between Travel Agents and Hotels on The Relational Performance
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행사 내부마케팅이 창의성에 미치는 영향
The Influence of Internal Marketing on Employees' Creativity in a Travel Agency
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
An Exploratory Study for Assessing Personnel Management Effectiveness in Travel Agencies
여행사의 인사관리 효율성 평가를 위한 탐색적 연구
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
여행사의 매출수익 인식과 개선방안에 관한 연구
A Study on Sales Recognition and its Betterment in Travel Agencies
관광연구 |
26 |
3 |
2011 |
관광학일반
충성고객구축을 위한 여행사의 서비스 차원
Developing Customer Loyalty Through Service Dimensions of Travel Agency
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
여행사의 정보화가 경영성과에 미치는 영향분석
A Study on the Relationships among Information System related Factors and Performance in Travel Agencies
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
여행사의 정보화가 경영성과에 미치는 영향분석
A Study on the Relationships among Information System related Factors and Performance in Travel Agencies
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
여행사 기업과 직원 자신의 통제가 경영성과에 미치는 영향분석
The Relationships among Corporate Control, Employee Self-Control and Divisional Performance in Travel Agencies
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
여행사 기업과 직원 자신의 통제가 경영성과에 미치는 영향분석
The Relationships among Corporate Control, Employee Self-Control and Divisional Performance in Travel Agencies
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학