외식업

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.54518

한자 : 外食産業

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S:동의

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d02-03 경제경영제도 경제경영제도

외식 산업 [ 外食産業 ]

외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향

A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry

호텔경영학연구 | 19 | 2 | 2010 | 관광학

외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향

A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry

호텔경영학연구 | 19 | 2 | 2010 | 관광학

외식 프랜차이즈관계에서 지배구조, 갈등, 성과와의 관계

The Relationships of Governance Structures, Conflicts and Performance in Foodservice Franchising Systems

관광학연구 | 35 | 8 | 2011 | 관광학

외식종사원의 조직시민행동이 고객지향성과 직무만족에 미치는 영향 - 고객접촉시간의 조절효과를 중심으로 -

The Effects of the Organizational Citizenship Behavior on Customer Orientation and Job Satisfaction of the Food Service Employees

관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반

외식종사원의 조직시민행동이 고객지향성과 직무만족에 미치는 영향 - 고객접촉시간의 조절효과를 중심으로 -

The Effects of the Organizational Citizenship Behavior on Customer Orientation and Job Satisfaction of the Food Service Employees

관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반

한․일 외식소비자행동 특성 비교연구 -외식서비스품질 중요도, 불만족, 재방문의도를 중심으로-

A comparative study of the importance of service quality, dissatisfaction and repurchase intention in Foodservices of Korean and Japanese

일본근대학연구 | 33 | 2011 | 일본문화학

외식산업의 온라인 구전 커뮤니케이션이 서비스 충성도 및 구전의도에 미치는 영향 -서비스기대 일치도의 조절효과를 중심으로-

The Effect of On-Line Word-of-Mouth Communication on Service Royalty and Word-of-Mouth Intention in the Foodservice Industry -Focused on the Moderating Effect of Service Expectation Confirmation-

경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학

베트남의 음식 문화와 한국 속의 베트남 음식

Vietnamese Food Culture and Vietnamese Food in Korea

동남아시아연구 | 21 | 1 | 2011 | 지역학

소상공인 외식서비스업체의 경영성과 요인에 관한 연구

벤처창업연구 | 6 | 2 | 2011 | 창업/벤처기업

제휴카드 할인프로그램이 외식업의 수익성에 미치는 영향

A Study on Profitability of the Allianced Discount Program with Credit Cards and Loyalty Cards in Food & Beverage Industry

아시아마케팅저널 | 12 | 4 | 2011 | 경영학

外食企業 메뉴品質에 대한 顧客 價値知覺이 顧客行動에 미치는 影響에 관한 硏究

A Study on the Effect of Value Recognition of Customer on the Menu Quality of Food Service Business on Customer Behavior

관광산업연구 | 5 | 2 | 2011 | 관광마케팅/상품

외식산업 내 디저트 브랜드 마케팅 성공 전략에 관한 연구

Building the Successful Marketing Strategy of Dessert Brands in the Food Service Industry

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

외식산업 내 디저트 브랜드 마케팅 성공 전략에 관한 연구

Building the Successful Marketing Strategy of Dessert Brands in the Food Service Industry

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

외식창업자특성이 창업성과에 미치는 영향

The Eating out Founder Quality Affects in Establishment Result

글로벌경영학회지 | 7 | 3 | 2010 | 경영교육

외식창업자특성이 창업성과에 미치는 영향

The Eating out Founder Quality Affects in Establishment Result

글로벌경영학회지 | 7 | 3 | 2010 | 경영교육

패밀리 레스토랑의 가치혁신을 위한 ERRC 프레임워크 실행에 관한 연구 - 한식당과의 비교분석을 중심으로 -

A Study on using ERRC-Frame Work Tools for Value Innovation of Family Restaurant - focusing on the comparison analysis on Korean restaurants -

관광연구 | 27 | 1 | 2012 | 관광학일반

외식업체 문화마케팅이 브랜드 신뢰 및 충성도에 미치는 영향

he Effect of Foodservice Companies' Cultural Marketing on Reliability and Loyalty

관광연구 | 25 | 6 | 2011 | 관광학일반

외식업체 종사자의 내부마케팅이 직무만족에 미치는 효과

The Effects of Internal Marketing on Job Satisfaction in Food Service Industry

벤처창업연구 | 7 | 3 | 2012 | 창업/벤처기업

퍼스의 기호학적 분석에 따른 프랜차이즈 브랜드 아이덴티티 전략안 연구 - 프랜차이즈‘미꾸라지 먹은 메기매운탕’ BI 개발 사례를 중심으로 -

A Study on Brand Identity Strategy for Introduction of New Franchise - Focusing on BI Development Case of a Promising Franchise ‘Catfish Spicy Soup Eating Loach’-

정보디자인학연구 | 14 | 2 | 2011 | 정보디자인

외식창업자의 기업가지향성이 경영성과에 미치는 영향: 조직학습 및 시장지향성의 매개효과를 중심으로

The Effects of Entrepreneurial Orientation on The Business Performance in The Food Service Industry: Focusing on The Mediating Role of Organizational Learning and Market Orientation

관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학

외식산업의 브랜드이미지 연구들에 관한 내용분석

A Review of Research for Brand Image in the Restaurant Industry

관광연구 | 26 | 2 | 2011 | 관광학일반

외식산업의 기업가정신과 환경요인 및 성과간의 관련성에 관한 연구

Study on The Relation among Entrepreneurship, Environmental Factors and Performance in The Foodservice Industry

관광레저연구 | 23 | 1 | 2011 | 관광학