외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향
A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향
A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
외식종사원의 조직시민행동이 고객지향성과 직무만족에 미치는 영향 - 고객접촉시간의 조절효과를 중심으로 -
The Effects of the Organizational Citizenship Behavior on Customer Orientation and Job Satisfaction of the Food Service Employees
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
외식종사원의 조직시민행동이 고객지향성과 직무만족에 미치는 영향 - 고객접촉시간의 조절효과를 중심으로 -
The Effects of the Organizational Citizenship Behavior on Customer Orientation and Job Satisfaction of the Food Service Employees
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
한․일 외식소비자행동 특성 비교연구 -외식서비스품질 중요도, 불만족, 재방문의도를 중심으로-
A comparative study of the importance of service quality, dissatisfaction and repurchase intention in Foodservices of Korean and Japanese
일본근대학연구 |
33 |
2011 |
일본문화학
외식산업의 온라인 구전 커뮤니케이션이 서비스 충성도 및 구전의도에 미치는 영향 -서비스기대 일치도의 조절효과를 중심으로-
The Effect of On-Line Word-of-Mouth Communication on Service Royalty and Word-of-Mouth Intention in the Foodservice Industry -Focused on the Moderating Effect of Service Expectation Confirmation-
경영교육연구 |
26 |
5 |
2011 |
경영학
베트남의 음식 문화와 한국 속의 베트남 음식
Vietnamese Food Culture and Vietnamese Food in Korea
동남아시아연구 |
21 |
1 |
2011 |
지역학
外食企業 메뉴品質에 대한 顧客 價値知覺이 顧客行動에 미치는 影響에 관한 硏究
A Study on the Effect of Value Recognition of Customer on the Menu Quality of Food Service Business on Customer Behavior
관광산업연구 |
5 |
2 |
2011 |
관광마케팅/상품
외식산업 내 디저트 브랜드 마케팅 성공 전략에 관한 연구
Building the Successful Marketing Strategy of Dessert Brands in the Food Service Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
외식산업 내 디저트 브랜드 마케팅 성공 전략에 관한 연구
Building the Successful Marketing Strategy of Dessert Brands in the Food Service Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
외식산업의 브랜드이미지 연구들에 관한 내용분석
A Review of Research for Brand Image in the Restaurant Industry
관광연구 |
26 |
2 |
2011 |
관광학일반
패밀리 레스토랑의 가치혁신을 위한 ERRC 프레임워크 실행에 관한 연구 - 한식당과의 비교분석을 중심으로 -
A Study on using ERRC-Frame Work Tools for Value Innovation of Family Restaurant - focusing on the comparison analysis on Korean restaurants -
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
외식창업자의 기업가지향성이 경영성과에 미치는 영향: 조직학습 및 시장지향성의 매개효과를 중심으로
The Effects of Entrepreneurial Orientation on The Business Performance in The Food Service Industry: Focusing on The Mediating Role of Organizational Learning and Market Orientation
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학
퍼스의 기호학적 분석에 따른 프랜차이즈 브랜드 아이덴티티 전략안 연구 - 프랜차이즈‘미꾸라지 먹은 메기매운탕’ BI 개발 사례를 중심으로 -
A Study on Brand Identity Strategy for Introduction of New Franchise - Focusing on BI Development Case of a Promising Franchise ‘Catfish Spicy Soup Eating Loach’-
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
외식산업의 기업가정신과 환경요인 및 성과간의 관련성에 관한 연구
Study on The Relation among Entrepreneurship, Environmental Factors and Performance in The Foodservice Industry
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학