한국 소상공인의 조직화와 체인 인식도에 관한 정책 지원 모델 연구
A Study on Policy Support Model for Korean Small Businessman’s Systematization and Chain Recognition
중소기업연구 |
32 |
3 |
2010 |
경영학
영세 소상공인 조직화에 대한 직능업종별 차이분석과 경영성과
An Analysis of the Differences in Management Performance by BusinessCategories from the Perspective of Small Business Systematization
유통과학연구 |
9 |
2 |
2011 |
산업/서비스경제
브랜드네이밍 확장의 방향설정과 관리구축에 관한 연구
A study on Direction of Brand Naming Extension and Brand Management
일러스트레이션 포럼 |
13 |
32 |
2012 |
디자인
전북지역 수산물의 브랜드화와 가치향상에 관한 연구
A Study on the Branding and Value Improvement of Fisheries Products in Jeonbuk Area
한국도서연구 |
22 |
1 |
2010 |
지역학
전북지역 수산물의 브랜드화와 가치향상에 관한 연구
A Study on the Branding and Value Improvement of Fisheries Products in Jeonbuk Area
한국도서연구 |
22 |
1 |
2010 |
지역학
공동 브랜딩의 유형과 브랜드자산에 관한 연구
Study on the types of Co-Branding and Brand Equity
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
공동 브랜딩의 유형과 브랜드자산에 관한 연구
Study on the types of Co-Branding and Brand Equity
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
고전적 조건화 모델을 통해 본 공동브랜드의 이미지 형성과 효과 - 지리적표시 단체표장을 중심으로-
The Image Formation and its Effect of Co-Brand through the Classical Conditioning Model - Focusing on The Collective Marks for Geographical Indications -
한국디자인포럼 |
35 |
2012 |
디자인
공동브랜드 사업역량과 마케팅역량이 사업성과에 미치는 영향
The Impact of Business and Marketing Capabilities of Joint Brands on Performance
경상논총 |
29 |
1 |
2011 |
경제학
서비스디자인 프로세스를 통한 지역공동브랜드 활성화 방안 -통영시 ‘Craft 12’ 사례를 중심으로-
A Service Design Process for the Vitalization of Local Co-brand - Focused on the 'Craft 12' by Tongyeong-si -
기초조형학연구 |
13 |
1 |
2012 |
예술일반
중소유통업의 공동브랜드 마케팅믹스전략이 고객만족 및 충성도에 미치는 영향
The Effects of Cooperative Brand Marketing Mix Strategies on the Customer Satisfactions and Loyalties
유통경영학회지 |
14 |
2 |
2011 |
무역학
A Study on the Cooperative Brand Participation - In the Case of Korean Fashion·Textile Industry -
공동브랜드 참여성과에 관한 연구 - 한국 패션·텍스타일 산업을 중심으로 -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
A Study on the Cooperative Brand Participation - In the Case of Korean Fashion·Textile Industry -
공동브랜드 참여성과에 관한 연구 - 한국 패션·텍스타일 산업을 중심으로 -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
서천군 공동브랜드 상징표현과 디자인 활용 연구
A Study of Symbolic Expressions and Design Application of Seocheon-gun Co-brand
조형미디어학 |
14 |
4 |
2011 |
기타미술