원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
『페르시아인의 편지』의 오리엔탈리즘 연루(連累)에 대해
On the implication of Persian Letters in Orientalism
코기토 |
67 |
2010 |
기타인문학
『페르시아인의 편지』의 오리엔탈리즘 연루(連累)에 대해
On the implication of Persian Letters in Orientalism
코기토 |
67 |
|
2010 |
기타인문학
다문화교육을 위한 타자이해의 사회사적 고찰
A Socio-historical Approach to the Understanding of Others for Multicultural Education
역사교육논집 |
49 |
2012 |
역사학
한국 텔레비전의 글로벌 로컬리티 재현 : <러브 인 아시아>와 <지구촌 네트워크 한국인>을 중심으로
Representation of Global locality on Korean television: analysis of and
언론과학연구 |
12 |
2 |
2012 |
신문방송학
글로벌 브랜드 포지셔닝 전략이 브랜드 인식과 구매의도에 미치는 영향 -브랜드 본국 소비자를 중심으로
Strategic Effects of Global Brand Positioning on Brand Perceptions and Purchase Intentions - A Focus on Consumers of the Brand Origin Country
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
국내기업과 외국계기업의 사회적 책임 활동에 대한 소비자 집단의 인식 비교분석: 국내 대기업 경영자들에 대한 시사점
Evaluating the Perception of Consumers on CSR Activities of Domestic and Foreign Corporations: Implications for Korean Large-sized Company Managers
전문경영인연구 |
15 |
1 |
2012 |
경영교육
기업국적과 자민족 중심주의, 유형에 따른 사회공헌활동 효과연구
Effects of Corporate Nationality, Public’s Ethnocentrism, and Types of CSR on Corporate Social Responsibility Activities
한국광고홍보학보 |
13 |
2 |
2011 |
신문방송학
외국산 휴대폰 구매의도에 관한 연구 :자민족중심주의, 자기조절, 제품군 지식 및 상호작용
The Study on the Purchase Intention of Foreign Made Cellular Phones: Ethnocentrism, Self-Regulation, Product Knowledge and Interaction Effects
대한경영학회지 |
24 |
3 |
2011 |
경영학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학
초등학생의 다문화 아동에 대한 인식과 태도
Elementary School Students' Attitudes toward Multicultural Children
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
초등학생의 다문화 아동에 대한 인식과 태도
Elementary School Students' Attitudes toward Multicultural Children
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
대학생의 소비자 자민족중심주의 성향과 원산지효과에 대한 연구
A Study on Consumer Ethnocentrism and Country-of-Origin Effect: Focused on College Students in Korea
청소년학연구 |
18 |
7 |
2011 |
기타사회과학
自民族 中心主義가 外國製品 評價 및 購買意圖에 미치는 影響에 관한 韓․日 比較硏究
A Comparative Study of the Influence of Ethnocentrism on Foreign Product Evaluation and Purchase Intention between Korea and Japan
일본근대학연구 |
37 |
2012 |
일본문화학