기업명성, 제품판단 및 소비자적개심과 외국산 제품의 구매의도간의 구조적 관계: 국가친숙성과 소비자자민족중심주의 성향의 조절효과
A Study on the Structural Relationship among Corporate Reputation, Product Judgment, Consumer Animosity and Purchase of Foreign Products: Moderate Effects of Country Familiarity and Consumer Ethnocentrism
경영연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
소비자적개심이 일본산제품구매의도에 미치는 영향 : 전반적국가이미지, 소비자자민족중심주의 및 제품판단의 매개적 역할
The Effect of Consumer Animosity on Purchase Intention of Japanese Products : The Mediating Role of Overall Country Image, Ethnocentrism and Product Judgment
소비문화연구 |
15 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
애국심이 제품평가에 미치는 영향: 소비자 자민족중심주의의 매개효과를 중심으로
Effects of Patriotism on Product Evaluation: Focused on the Mediating Effects of Consumer Ethnocentrism
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
The Moderation of Consumer Ethnocentrism in the Country-of-origin Phenomenon
원산지 효과에서의 자민족 중심성향의 조절역할에 관하여
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
The Moderation of Consumer Ethnocentrism in the Country-of-origin Phenomenon
원산지 효과에서의 자민족 중심성향의 조절역할에 관하여
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
중국 소비자의 자민족중심주의와 그 효과에 관한 연구: 라이프스타일에 따른 차이와 국가이미지의 조절효과
The Effect of Consumer Ethnocentrism in China: Differences by Consumer Lifestyles and Moderating Effect of Country Images
국제경영연구 |
23 |
3 |
2012 |
경영학