소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이
Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이
Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
배드민턴 라켓 구매 소비자 특성에 따른 소비행동이 구매행동과 브랜드 반복 구매행동에 미치는 영향
The Influence of Badminton Racket-Related Consumption Characteristics on Purchasing Behavior and Repurchasing Behavior
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
백제전통문양을 활용한 풀오버 패션문화상품 개발을 위한 대학생의 니트웨어 선호도와 구매행동 연구
Analysis of Knitwear Preferences and Purchase Behavior of University Students for Pullover Design Development Based upon Baekje Traditional Patterns as Culture Oriented Clothing Products
한국의상디자인학회지 |
13 |
2 |
2011 |
의상
성별, 쇼핑동기, 플로우 경험이 쇼핑행동에 미치는 영향
Effects of gender, shopping motivation, flow experience on shopping behavior
디지털융복합연구 |
10 |
5 |
2012 |
기타과학기술학
국내 소비자들의 쾌락적 쇼핑동기에 관한 연구
Hedonic Shopping Motivations of Korea Consumers
지역산업연구 |
34 |
1 |
2011 |
지역학
중년여성의 자의식 수준이 화장행동에 미치는 영향 -경남지역 중년여성을 중심으로-
Effects of Self-Consciousness Levels of Middle-aged Women on Make-up Behavior -Focusing on middle-aged women in the Kyungnam area-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
3 |
2010 |
미용
중년여성의 자의식 수준이 화장행동에 미치는 영향 -경남지역 중년여성을 중심으로-
Effects of Self-Consciousness Levels of Middle-aged Women on Make-up Behavior -Focusing on middle-aged women in the Kyungnam area-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
3 |
2010 |
미용
실버스포츠이벤트 후원 기업에 대한 브랜드태도가 기업이미지 및 구매행동에 미치는 영향
Study on Effects of Brand attitude of Companies Sponsoring Silver Sports on the Improvement of the Company Image and the Purchase Behavior
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
실버스포츠이벤트 후원 기업에 대한 브랜드태도가 기업이미지 및 구매행동에 미치는 영향
Study on Effects of Brand attitude of Companies Sponsoring Silver Sports on the Improvement of the Company Image and the Purchase Behavior
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
30, 40대 어머니의 자녀 가치관 및 수입유명브랜드 가치관이 수입유명브랜드 육아용품 구매행동에 미치는 영향
A Study on the Effects of Mothers’ Value of Children and Imported Famous Brands on Mothers’ Purchasing Behavior of Imported Famous Care Products: Focusing on Thirties and Forties Mothers
소비자정책교육연구 |
8 |
3 |
2012 |
소비자/소비경제
건강관심도와 친환경농산물 구매행위와의 관련성에 관한 연구
A Study on the Relationship between Health Concern and Purchase Behavior of the Environmental Friendly Agricultural Products
한국자치행정학보 |
25 |
1 |
2011 |
도시/지방행정
중.노년 여성의 생활방식에 따른 한방 화장품 구매행동과 태도
A Study on the Oriental Cosmetics Purchasing Behavior and Attitudes According to Middle, Elderly Women's lifestyle
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
중.노년 여성의 생활방식에 따른 한방 화장품 구매행동과 태도
A Study on the Oriental Cosmetics Purchasing Behavior and Attitudes According to Middle, Elderly Women's lifestyle
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
남자 대학생의 의복추구혜택에 따른 니트웨어 선호이미지와 구매행동 연구
A Study on Knitwear Image Preference and Purchasing Behaviors by Benefit Sought in Clothing of Male University Students
한국의상디자인학회지 |
13 |
4 |
2011 |
의상
충주호사랑 호수축제 참가자의 추구편익과 지각된 가치, 구매행동의 관계
The Relationship among Benefit Sought, Perceived Value and Purchase Behavior of Chungju-ho Lake Event Participants
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
충주호사랑 호수축제 참가자의 추구편익과 지각된 가치, 구매행동의 관계
The Relationship among Benefit Sought, Perceived Value and Purchase Behavior of Chungju-ho Lake Event Participants
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
패션지향성, 목적지향적/체험적 쇼핑동기, 플로우 경험과 패션제품 구매행동
Fashion Orientation, Goal-directed or Experiential Motivations, Shopping Flow Experience and Purchasing Behavior of Fashion Products
한국의상디자인학회지 |
13 |
2 |
2011 |
의상
유기농식품에 대한 소비자의 구매의도 영향요인 분석 계획적 행동이론을 중심으로
A Study of the Factors Influencing Behavioral Intention for Organic Food: Using the Theory of Planned Behavior
유통과학연구 |
10 |
2 |
2012 |
산업/서비스경제
와인의 스토리텔링이 브랜드인지와 구매행동에 미치는 영향
The Influence of Wine Storytelling on Brand Recognition and Purchasing Behavior
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
기능성 소재 신발의 구매행동 연구 - 웰빙건강의식을 중심으로-
A Study on Consumer Buying Behavior of Functional Shoe - Focused on Well-being Health Consciousness-
한국과학예술융합학회 |
10 |
2012 |
학제간연구
여행기업의 사회적 책임활동이 고객의 구매행동에 미치는 영향
Corporate Social Responsibility activities of Travel Agencies that Impact on Customer Purchasing Behavior
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
여행기업의 사회적 책임활동이 고객의 구매행동에 미치는 영향
Corporate Social Responsibility activities of Travel Agencies that Impact on Customer Purchasing Behavior
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
청소년의 헤어제품 구매 행동에 관한 연구
Adolescents' Purchasing Behavior for Hair-care Products
한국가정과교육학회지 |
23 |
2 |
2011 |
교육학
천연염색 상품의 구매 선호도와 소비자 특성에 관한 연구
A study on Natural-Dyed Products' Purchase Preference & Consumer Characteristics
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
천연염색 상품의 구매 선호도와 소비자 특성에 관한 연구
A study on Natural-Dyed Products' Purchase Preference & Consumer Characteristics
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
대학생의 성별에 따른 니트웨어 선호도 및 구매행동 비교
Comparison of Knitwear Preferences and Purchase Behavior of University Students by Sex
한국의상디자인학회지 |
14 |
1 |
2012 |
의상
베이비붐 세대 여성의 재킷 선호도에 관한 연구
A Study on the Jacket Design Preference of Korean Baby-Boom Generation Women
한국의상디자인학회지 |
14 |
3 |
2012 |
의상
네일 서비스 이용고객 특성별 소비자 유형에 따른 구매행동 차이 연구
Study of the Purchasing Activity Differences by the Characteristics of Subgroup Types of Each Nail Service Customer
한국인체미용예술학회지 |
11 |
4 |
2010 |
미용
네일 서비스 이용고객 특성별 소비자 유형에 따른 구매행동 차이 연구
Study of the Purchasing Activity Differences by the Characteristics of Subgroup Types of Each Nail Service Customer
한국인체미용예술학회지 |
11 |
4 |
2010 |
미용
The Influence of Elementary School Parents’ Satisfaction with aTaekwondo Studio on their Purchasing Behavior
초등학생 학부모의 태권도 도장에 대한 만족도가 구매행동에 미치는 영향
한국스포츠학회 |
9 |
3 |
2011 |
기타체육
남자 대학생들의 니트웨어에 대한 인식과 구매행동
Male College Students' Knowledge and Buying Behavior of Knitwear
한국의상디자인학회지 |
12 |
1 |
2010 |
의상
남자 대학생들의 니트웨어에 대한 인식과 구매행동
Male College Students' Knowledge and Buying Behavior of Knitwear
한국의상디자인학회지 |
12 |
1 |
2010 |
의상
유도의 관여도와 이미지 분석을 통한 마케팅 전략
Marketing Strategy based on Involvement and Image Analysis of Judo
대한무도학회지 |
13 |
2 |
2011 |
무도학
기능성 섬유 소재에 대한 베이비붐 세대의 구매 행동에 관한 분석 -스포츠웨어를 중심으로-
Analysis of Behavior of Consumers in Babyboom Generation for Purchasing Functional Textile -Focused on Sportswear-
한국과학예술융합학회 |
8 |
2011 |
학제간연구
성별에 따른 명품브랜드 구매행동의 차이 - 과시소비성향과 준거집단의 영향력을 중심으로
Differences of Purchasing Luxury Brand between Female and Male - Focusing on Conspicuous Consumption and Influence of Reference Group
광고연구 |
94 |
2012 |
광고/홍보학
여행사 인터넷 마케팅이 고객만족과 구매행동에 미치는 영향 연구 - 대전 지역을 중심으로 -
Impact of Purchase Behavior and Customer Satisfaction on Travel Agency Internet marketing - focusing on Daejun area -
관광연구 |
27 |
2 |
2012 |
관광학일반
사회적 네트워크상에서 선호유사성이 구매에 미치는 영향
The Influence of Preference Similarity on Purchase Behavior in Social Network
소비자학연구 |
23 |
2 |
2012 |
경제학