충동 구매

연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동

클래스 : 경제/산업활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107034

STNet ID : 1004390

한자 : 衝動購買
영어 : impulsive buying

b01-03 경제/산업활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

 

계획 구매

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

구매 행동 [ 購買 行動 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

c03-04 경제/경영/무역 경제/경영/무역
c03-04 경제/경영/무역 / x03-05-03 효과/영향 효과/영향

밴드웨곤 효과 () [ 樂隊車效果 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

쇼핑 관광 [ -- 觀光 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

자기합리화 () [ 合理化 ]

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Blood Type and Consumer Behavior: Fact or Fiction?

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Study of Relationship among Recognized Service Property, Impulse Purchase and Customer Satisfaction in Youth Sport Goods Purchase via Offline Shopping Mall and Online Shopping Mall

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An exploratory research regarding shopping tourism experiences of inbound Chinese tourists: Is shopping in Korea tour planned or impulsive?

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Structural Relationships between Purchase Situation Variables, Impulses to Buy, Impulse Buying and Loyalty

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계획, 비계획 상황에서의 정보적 자극 인지가 충동구매 의도에 미치는 영향 -자기합리화의 매개역할을 중심으로-

The Effect of recognition of informational stimulation to impulse buying intentions in planed, unplaned shopping -The Mediating Role of self-justification-

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구매 전 정보탐색활동이 충동구매와 구매 후 정서반응에 미치는 영향에 관한 연구: 아웃바운드 쇼핑관광객을 대상으로

The Influence of the Information Search Activities before the Purchase on the Impulsive Purchase and the Emotional Reaction after the Purchase: Focused on Outbound Shopping Tourists

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