연구분야 :
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.62007
한자 :
영어 : customer relationship management
용어관계 |
관련용어 |
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S:동의 |
Use (우선어) |
약어 |
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자동차보험의 확률론적 통합보험리스크 실증분석
A Study on Measuring Aggregate Auto Insurance Risk with Stochastic Loss Model
보험금융연구 | 23 | 1 | 2012 | 경영학
고객센터에서 상담사의 감성지능이 고객지향성과 상담품질에 미치는 영향
The Effects of Customer Service Representatives' Emotional Intelligence on Customer Orientation and Service Quality in Customer Centers
대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학
고객센터에서 상담사의 감성지능이 고객지향성과 상담품질에 미치는 영향
The Effects of Customer Service Representatives' Emotional Intelligence on Customer Orientation and Service Quality in Customer Centers
대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학
고객센터에서 상담사의 직무탈진감이 고객지향성, 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
A Study on the Effects of the Job Burnout on the Customer Orientation, Job Satisfaction, and Turnover Intention of Customer Service Representatives at Customer Centers
경영학연구 | 39 | 3 | 2010 | 경영학
AJ렌터카의 서비스 혁신을 통한 고객 만족 경영
AJ Rent a Car’s Customer Satisfaction Management through Service Innovation
아시아마케팅저널 | 13 | 4 | 2012 | 경영학
인터넷 마케팅을 위한 외식업체 이용고객의 생활만족과 심리적 웰빙에 관한 연구
A Study on life satisfaction and psychological well-being of the customer in the food service industry for internet marketing
경영과 정보연구 | 31 | 3 | 2012 | 경영학
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
인터넷 마케팅을 위한 외식업체 이용고객의 생활만족과 심리적 웰빙에 관한 연구
A Study on life satisfaction and psychological well-being of the customer in the food service industry for internet marketing
경영과 정보연구 | 31 | 3 | 2012 | 경영학
보유기간 구조상의 동적 고객관리 모델
Dynamic Customer Management on Duration Time Structure
마케팅연구 | 25 | 1 | 2010 | 경영학
고객센터에서 상담사의 감성지능이 고객지향성과 상담품질에 미치는 영향
The Effects of Customer Service Representatives' Emotional Intelligence on Customer Orientation and Service Quality in Customer Centers
대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학
고객센터에서 상담사의 감성지능이 고객지향성과 상담품질에 미치는 영향
The Effects of Customer Service Representatives' Emotional Intelligence on Customer Orientation and Service Quality in Customer Centers
대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학
보유기간 구조상의 동적 고객관리 모델
Dynamic Customer Management on Duration Time Structure
마케팅연구 | 25 | 1 | 2010 | 경영학
통화품질에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구 -국내 택배산업의 콜센터 상담원을 중심으로-
An Empirical Study on Influence Factors of Communication Quality -Focused on the Domestic Courier Industrial Call Center's Caller-
물류학회지 | 20 | 1 | 2010 | 경영학
통화품질에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구 -국내 택배산업의 콜센터 상담원을 중심으로-
An Empirical Study on Influence Factors of Communication Quality -Focused on the Domestic Courier Industrial Call Center's Caller-
물류학회지 | 20 | 1 | 2010 | 경영학
대학의 CRM 프로세스 전략 및 고객자산가치 요소의 차별성 분석
Difference Test of CRM Processes and Customer Equity Drivers 7f Universities
고객만족경영연구 | 13 | 2 | 2011 | 경영학
창의적 체험 활동 교육과정 운영 실태 분석 - 연구학교의 운영 보고서를 중심으로 -
How Do Schools Interpret Creative Hands-On Activities Curriculum? - An Analysis of Creative Hands-On Activities Final Reports-
사회과교육 | 51 | 1 | 2012 | 교육학
중국관시 연구에 대한 국제경영이론 관점에서의 소고
A Study on Chinese Guanxi Research from the Perspective of International Business Theory
무역학회지 | 36 | 1 | 2011 | 무역학
창의적 체험 활동 교육과정 운영 실태 분석 - 연구학교의 운영 보고서를 중심으로 -
How Do Schools Interpret Creative Hands-On Activities Curriculum? - An Analysis of Creative Hands-On Activities Final Reports-
사회과교육 | 51 | 1 | 2012 | 교육학
기업의 사회공헌활동 유형에 따른 광고모델의 효과 연구
The Effects of Endorsers in the CSR Advertising
광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학
산업별 고객관계관리의 고객-재무성과 관계
Industrial Differences in the Relationship between Customer and Financial Performances on Customer Relationship Management
회계와 정책연구 | 15 | 1 | 2010 | 회계학
산업별 고객관계관리의 고객-재무성과 관계
Industrial Differences in the Relationship between Customer and Financial Performances on Customer Relationship Management
회계와 정책연구 | 15 | 1 | 2010 | 회계학
고객관계관리를 위한 고객 분류 프레임워크 개발 : 온라인 자동차보험을 중심으로
Developing A Framework of Customer Classification for Customer Relationship Management : Focusing on Online Auto Insurance
디지털융복합연구 | 10 | 5 | 2012 | 기타과학기술학
근거리 무선 통신 기반 유비쿼터스 고객 관계 관리 시스템의 설계 및 분석
Design and Analysis of Ubiquitous Customer Relationship Management System Based on Near Field Communication
Information Systems Review | 14 | 1 | 2012 | 경영학
근거리 무선 통신 기반 유비쿼터스 고객 관계 관리 시스템의 설계 및 분석
Design and Analysis of Ubiquitous Customer Relationship Management System Based on Near Field Communication
Information Systems Review | 14 | 1 | 2012 | 경영학
중소기업의 ERP 도입의 문제점 및 극복방안에 관한 연구 - 중소기업의 사례 분석중심으로 -
A Study on the Problems and Handling Measure of ERP usage of Korea Small and Medium Companies - The Cases of Small and Medium Businesses -
물류학회지 | 21 | 3 | 2011 | 경영학
고객의 지식을 활용한 패밀리 레스토랑의 전략적 CRM을 위한 탐색적 연구
An Exploratory Study on Strategic CRM Using Knowledge of Customer for the Family Restaurant
동북아관광연구 | 6 | 2 | 2011 | 기타관광학
고객관계관리를 위한 고객 분류 프레임워크 개발 : 온라인 자동차보험을 중심으로
Developing A Framework of Customer Classification for Customer Relationship Management : Focusing on Online Auto Insurance
디지털융복합연구 | 10 | 5 | 2012 | 기타과학기술학
기업의 사회공헌활동 유형과 관여수준이 공중의 평가에 미치는 영향 연구
The Effects of Corporate Social Responsibility(CSR) Types and Level Involvement on Publics' Evaluations
사회과학연구 | 18 | 1 | 2011 | 기타사회과학일반
안전교육훈련의 중요도-만족도에 관한 연구 -Crew Resource Management 중심으로-
A Study on the Importance and Satisfaction of the Flight Safety Education Training -Focusing on CRM(Crew Resource Management)-
한국항공경영학회지 | 10 | 2 | 2012 | 경영학
Dynamic Customer Population Management Model at Aggregate Level
MSFE | 16 | 3 | 2010 | 경영학
Dynamic Customer Population Management Model at Aggregate Level
MSFE | 16 | 3 | 2010 | 경영학
중소기업의 ERP 도입의 문제점 및 극복방안에 관한 연구 - 중소기업의 사례 분석중심으로 -
A Study on the Problems and Handling Measure of ERP usage of Korea Small and Medium Companies - The Cases of Small and Medium Businesses -
물류학회지 | 21 | 3 | 2011 | 경영학
An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection
고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스
전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학
An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection
고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스
전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학
고객의 지식을 활용한 패밀리 레스토랑의 전략적 CRM을 위한 탐색적 연구
An Exploratory Study on Strategic CRM Using Knowledge of Customer for the Family Restaurant
동북아관광연구 | 6 | 2 | 2011 | 기타관광학
공익 마케팅에 어떻게 접근할 것인가 : ‘수익 지향성’과 ‘활동의 주체’를 중심으로
How to Approach Cause Marketing : Focused on 'Profit-Orientation' and 'Activity Player'
광고학연구 | 22 | 8 | 2011 | 신문방송학
서비스브랜드에 대한 고객과 담당 직원 간 상호지향성에 관한 연구 -기아자동차 Q서비스를 중심으로-
A Study on the Co-orientation of Customers and Employees of a Service Brand : Focused on the Kia Motor’s ‘Q-service’
소비문화연구 | 14 | 4 | 2011 | 기타사회과학일반
병원 경영성과 제고를 위한 MCRM 도입 효과 분석 연구
Experimental Study of Integrated MCRM to Enhance Business Performance in Healthcare Organizations
산업혁신연구 | 27 | 2 | 2011 | 경영전략/정책
기업 브랜드의 시각적 아이덴티티 반영 정도에 따른 고객 감성반응의 차이: 고객관계 증진을 위한 다이렉트 메일을 중심으로
The Difference of Emotional Response According to the "Visual Identity Level of Brand": Focusing on DM for Customer Relationship Management
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
기업 브랜드의 시각적 아이덴티티 반영 정도에 따른 고객 감성반응의 차이: 고객관계 증진을 위한 다이렉트 메일을 중심으로
The Difference of Emotional Response According to the "Visual Identity Level of Brand": Focusing on DM for Customer Relationship Management
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
공공기관 서비스 전달체계의 전환과정 분석 : 산업재해보상업무를 중심으로
An Analysis of Client-Oriented and Transmitting Service Processes in a Public Organization : focusing on workers compensation
인문사회과학연구 | 32 | 2011 | 학제간연구
콜 센터 내부서비스 품질에 영향을 주는 요인에 관한 델파이 연구
The Antecedents of Internal Service Quality in Call Center
e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학
공익 마케팅에 어떻게 접근할 것인가 : ‘수익 지향성’과 ‘활동의 주체’를 중심으로
How to Approach Cause Marketing : Focused on 'Profit-Orientation' and 'Activity Player'
광고학연구 | 22 | 8 | 2011 | 신문방송학
콜 센터 내부서비스 품질에 영향을 주는 요인에 관한 델파이 연구
The Antecedents of Internal Service Quality in Call Center
e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학
Service System of Social Network with CRM Application
CRM 어플리케이션에서의 소셜 네트웍의서비스 시스템
Information Systems Review | 12 | 1 | 2010 | 경영학
Service System of Social Network with CRM Application
CRM 어플리케이션에서의 소셜 네트웍의서비스 시스템
Information Systems Review | 12 | 1 | 2010 | 경영학
An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection
고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스
전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학
An integrated MODM process to optimize distribution network in CRM and supplier selection
고객관계관리와 공급자 선정에 있어 최적의 배송 네트웍을 위한 통합 다목적 의사결정 프로세스
전자상거래학회지 | 11 | 3 | 2010 | 경영학
비계약업종의 이탈관리전략을 위한 상대적 이탈정의 모형 개발
Developing a customer defection model based on relative defection criteria for non-contractual businesses
마케팅연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
Service System of Social Network with CRM Application
CRM 어플리케이션에서의 소셜 네트웍의서비스 시스템
Information Systems Review | 12 | 1 | 2010 | 경영학
Service System of Social Network with CRM Application
CRM 어플리케이션에서의 소셜 네트웍의서비스 시스템
Information Systems Review | 12 | 1 | 2010 | 경영학
항공사의 공익연계 마케팅의 효과에 관한 연구-혜택의 유형과 속성형태의 조절효과를 중심으로-
A Study on Effect of Cause-Related Marketing of Aviation Company -Focusing on Moderating Effects of Type of Benefit and Attribute-
한국항공경영학회지 | 9 | 3 | 2011 | 경영학
The Effectiveness of CRM Approach in Improving the Profitability of Korea Professional Baseball Industry Measured by Entropy of ID3 Decision Tree Algorithm
Journal of Information Technology Applications & Management | 18 | 3 | 2011 | 경영학
기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
고객 접점에서의 CRM 활동이 관계혜택을 매개로 행동의도에 미치는 영향:화장품산업을 중심으로
Impact of CRM Activities on Behavioral Intention Through the Relational Benefits:A Focus on the Cosmetic Industry
한국IT서비스학회지 | 10 | 2 | 2011 | 경영학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
기업 평가에 있어서 고객 활동 차원과 기업 역량의상호작용 효과
The Effect of the Scope of Firm's Activities toward Customers on the Firm Evaluation: The Interaction Effect of Corporate Ability
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
자동차보험의 확률론적 통합보험리스크 실증분석
A Study on Measuring Aggregate Auto Insurance Risk with Stochastic Loss Model
보험금융연구 | 23 | 1 | 2012 | 경영학
스포츠팀을 통한 공익연계마케팅: 기부지역에 따른 공익연계마케팅의 효과
A Cause-related Marketing through Sport: Effects of Team Identification, Altruism and Donation Area on Consumers' Attitude
한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 4 | 2011 | 체육
기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
A study on the effects of cause-related advertising on consumers’ attitude toward the ad and sponsoring company: Focusing on the inter-relationship between the company, cause, and consumer
한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 4 | 2011 | 심리과학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 | 21 | 3 | 2010 | 신문방송학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 | 21 | 3 | 2010 | 신문방송학
사회적 책임 관여도에 따른 호텔 공익연계마케팅과 호텔 이미지 및 고객행동의도간의 관계 연구
A Study on Hotel's Cause-Related Marketing and Hotel Image and Customer Behavior Intention According to Social Responsibility Involvement
관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학
공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type
소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학
호텔의 공익연계마케팅이 호텔이미지와 고객행동의도에 미치는 영향
Effect of Hotel's Cause-Related Marketing on Hotel Image and Customer Behavior Intention
관광학연구 | 35 | 8 | 2011 | 관광학
공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type
소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학
고객지식을 활용한 병원 CRM활동이 고객관계상태 및 향후 행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Hospitals’ CRM Activities on Customers’ Relationship States and Customers’ Behavior Intention
지식경영연구 | 12 | 3 | 2011 | 경영학
자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating effects of Ad Appeals and regularly focus
한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 1 | 2011 | 심리과학
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
Customer Relationship Management in a Duopoly
복점시장에서의 CRM 전략
연세경영연구 | 48 | 2 | 2011 | 기타경영학
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
병원CRM 도입이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effect of Introduction of Hospital CRM Business Performance
경영연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
대중골프장 CRM활동과 지각된 관계적편익, 관계몰입 및 행동의도의 구조적관계
The structural relationship between public golf course CRM activities and customers' perceived relational benefit, relationship commitment and behavioral intention
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육
CRM이 고객만족, 전환비용 및 고객충성도에 미치는 영향 -미용서비스업을 중심으로-
The Effects of CRM on Customer Satisfaction, Switching Cost and Customer Loyalty : Focused on the Beauty Service Industry
아시안뷰티화장품학술지 | 9 | 3 | 2011 | 미용
병원CRM 도입이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effect of Introduction of Hospital CRM Business Performance
경영연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
The Effect of Human Interest Framing in Cause Related Marketing (CRM) on a Consumer’s Purchase Intention Mediated by Negative Emotions and Empathy
대의마케팅에서 휴먼관심프레이밍이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : 부정적 감정과 감정이입 효과를 중심으로
한국광고홍보학보 | 13 | 2 | 2011 | 신문방송학
유통 경로내의 고객관계관리(CRM) 제 관점의 검토
A Review of divergent perspectives on the customer relationship management in Distribution Channel
유통경영학회지 | 15 | 1 | 2012 | 무역학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
고객관계관리(CRM) 시스템이 경영성과에 미치는 영향 -균형성과표(BSC)를 활용한 성과측정-
The Impact on the Business Performance of CRM System -Using the Balanced Scorecard-
경영과 정보연구 | 29 | 3 | 2010 | 경영학
레저산업의 고객관계관리 문제에서 기상예보의 정보가치를 최대화시키는 의사결정전략 분석
A Decision-making Strategy to Maximize the Information Value of Weather Forecasts in a Customer Relationship Management (CRM) Problem of the Leisure Industry
경영과학 | 27 | 1 | 2010 | 경영학
레저산업의 고객관계관리 문제에서 기상예보의 정보가치를 최대화시키는 의사결정전략 분석
A Decision-making Strategy to Maximize the Information Value of Weather Forecasts in a Customer Relationship Management (CRM) Problem of the Leisure Industry
경영과학 | 27 | 1 | 2010 | 경영학
자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating effects of Ad Appeals and regularly focus
한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 1 | 2011 | 심리과학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 | 21 | 3 | 2010 | 신문방송학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 | 21 | 3 | 2010 | 신문방송학