21세기 새로운 현실에서 Relationship Marketing의 진화: 디지털 뉴미디어 환경의 보편화와 고객 참여의 고도화를 중심으로
Evolution of Relationship Marketing in the New Reality: Focused on the Pervasiveness of Digital New Media and the Enlargement of Customer Participation
아시아마케팅저널 |
13 |
4 |
2012 |
경영학
스마트 시대, 대학 글쓰기 교육의 변화 : ‘소셜네트워크서비스(SNS) 쓰기 교육’을 중심으로
Smart age, the change of the college writing education -Focused on ‘the social network service(SNS) writing education’-
교양교육연구 |
6 |
3 |
2012 |
학제간연구
블루오션전략을 이용한 스마트워크산업의 비즈니스모델 모색
A Study of Blue-Ocean Business model for Smart work Service
디지털융복합연구 |
10 |
2 |
2012 |
기타과학기술학
스마트시민정당 사례분석에 관한 연구
The Case Study on Smart Citizens Party
디지털융복합연구 |
9 |
1 |
2011 |
기타과학기술학
스마트 TV 기업의 플랫폼 경쟁전략
Platform Competitive Strategy of Smart TV Company
정보사회와 미디어 |
22 |
2012 |
정보/과학기술사회학
스마트폰의 특성이 지속구매의도에 미치는 영향: 유희성의 조절효과를 고려하여
Influence of Smartphone Characteristics on Repurchase Intention: Considering Moderating Effect of Playfulness
대한경영학회지 |
25 |
4 |
2012 |
경영학
지아장커의 영화에 나타나는 다큐멘터리와 픽션영화의 경계 허물기
In Between Documentary and Fiction :A Study of Jia Zhang Ke’s Films
영상예술연구 |
17 |
2010 |
기타예술체육
지아장커의 영화에 나타나는 다큐멘터리와 픽션영화의 경계 허물기
In Between Documentary and Fiction :A Study of Jia Zhang Ke’s Films
영상예술연구 |
|
17 |
2010 |
기타예술체육
모바일 플랫폼에서의 e-Book 콘텐츠 활성화 연구
A Research on the Invigoration of e-Book Contents in Mobile Platform Circumstance
인문콘텐츠 |
21 |
2011 |
기타인문학
N스크린 시대에 TV 비즈니스의 전망과 대응 전략 :콘텐츠 유통과 소비 패러다임의 변화를 중심으로
Responsive Strategy and Prospects of TV Business in N-Screen Age: Focused on Paradigm Shift in Distribution and Consumption of Content
방송문화연구 |
22 |
2 |
2010 |
신문방송학
N스크린 시대에 TV 비즈니스의 전망과 대응 전략 :콘텐츠 유통과 소비 패러다임의 변화를 중심으로
Responsive Strategy and Prospects of TV Business in N-Screen Age: Focused on Paradigm Shift in Distribution and Consumption of Content
방송문화연구 |
22 |
2 |
2010 |
신문방송학
양면시장에서의 시장획정 및 시장지배력 평가
Market Definition and Dominance Analysis in Two-Sided Markets
안암법학 |
34 |
2011 |
법학일반
양면시장의 정의 및 조건
The Definition of Two-sided Market and Its Conditions
정보통신정책연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회과학일반
양면시장의 정의 및 조건
The Definition of Two-sided Market and Its Conditions
정보통신정책연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회과학일반
정보재 가치와 플랫폼: 양면시장을 고려한 정보재 가치논쟁의 검토
The Value of Information Goods and the Platform: An Examination of the Value Controversy on Information Goods by Consideration of Two Sided Markets
경제학연구 |
59 |
1 |
2011 |
경제학
IPTV의 오픈형 플랫폼 전략에 대한 연구 : 플랫폼 유형화 이론을 기반으로
A Study on Open Platform Strategy of IPTV : Based on Platform Structure Model
방송문화연구 |
22 |
1 |
2010 |
신문방송학
IPTV의 오픈형 플랫폼 전략에 대한 연구 : 플랫폼 유형화 이론을 기반으로
A Study on Open Platform Strategy of IPTV : Based on Platform Structure Model
방송문화연구 |
22 |
1 |
2010 |
신문방송학
플랫폼의 일반적 정의가 기업의 경제적, 전략적 의사결정에 미치는 효과에 대한 연구
A Study of the Effect of the General Definition of Platforms on the Firm's Economic and Strategy Decision-Making
상업교육연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
전문인 선교전략
Professional Mission Strategy and Method
선교신학 |
25 |
25 |
2010 |
기독교신학
전문인 선교전략
Professional Mission Strategy and Method
선교신학 |
25 |
25 |
2010 |
기독교신학