LG카드의 성장과 몰락
The Rise and Fall of LG Card
Korea Business Review |
15 |
2 |
2011 |
경영교육
미디어렙의 구조와 경제적 효과
The Structures of Media Representatives and its Economic Effects
정보통신정책연구 |
18 |
4 |
2011 |
사회과학일반
스마트 미디어의 플랫폼 중립성 적용 가능성 검토: 안드로이드 OS 플랫폼의 구글 검색 애플리케이션 사전 탑재를 중심으로
A study on the applicability of platform neutrality for Smart Media : Focusing on the tying of Google search application with Android OS Platform
한국방송학보 |
25 |
4 |
2011 |
신문방송학
정보혁명과 자본주의
Information Revolution and Capitalism
마르크스주의 연구 |
7 |
2 |
2010 |
사회과학일반
정보혁명과 자본주의
Information Revolution and Capitalism
마르크스주의 연구 |
7 |
2 |
2010 |
사회과학일반
인터넷포털의 디지털콘텐츠 공정거래 및 산업활성화 법제방안
The Improvement of Legal System for Digital Contents Fair Trade and Industry Promotion in Internet Portal
한양법학 |
31 |
2010 |
법해석학
인터넷포털의 디지털콘텐츠 공정거래 및 산업활성화 법제방안
The Improvement of Legal System for Digital Contents Fair Trade and Industry Promotion in Internet Portal
한양법학 |
|
31 |
2010 |
법해석학
정보재 가치와 플랫폼: 양면시장을 고려한 정보재 가치논쟁의 검토
The Value of Information Goods and the Platform: An Examination of the Value Controversy on Information Goods by Consideration of Two Sided Markets
경제학연구 |
59 |
1 |
2011 |
경제학
티브로드 사건에 대한 고찰: 시장지배력 전이 이론을 중심으로
A Critical Review on Monopolistic Leveraging Theory in Tbroad v. Korean Fair Trade Commission Case
경쟁법연구 |
25 |
2012 |
기타법학
기업결합 시뮬레이션 모형 분석 : 쇼핑몰 기업결합의 경쟁제한성 평가를 중심으로
A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls
응용경제 |
12 |
1 |
2010 |
경제학
기업결합 시뮬레이션 모형 분석 : 쇼핑몰 기업결합의 경쟁제한성 평가를 중심으로
A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls
응용경제 |
12 |
1 |
2010 |
경제학
신용카드 가맹점 수수료 개선을 위한 정책 연구
A Study on the Policy of Credit Card Merchant Fee
Korea Business Review |
16 |
2 |
2012 |
경영교육
경쟁적 병목 시장의 획정 및 지배력 평가를 위한 기준: 티브로드 사건에 대한 적용
Guidelines for Market Definition and Assessment of Market Power of Competitive Bottleneck Markets with an Application to the Case of T-Broad
산업조직연구 |
19 |
1 |
2011 |
경제학
소프트웨어 플랫폼 시장의 특성과 독점규제소송에서의 주요 쟁점
A Study on the Characteristics of Software Platform Market and Issues on Antitrust Law
경영법률 |
20 |
2 |
2010 |
법학
소프트웨어 플랫폼 시장의 특성과 독점규제소송에서의 주요 쟁점
A Study on the Characteristics of Software Platform Market and Issues on Antitrust Law
경영법률 |
20 |
2 |
2010 |
법학
양면 시장으로서의 유료방송 시장의 경쟁 구조 및 정책 이슈
Analysis of Market Competition Structure and Its Policy Implications of Muti-channel Broadcasting Service Market as a Two-sided Market
미디어 경제와 문화 |
9 |
1 |
2011 |
기타신문방송학
홈쇼핑 송출수수료가 케이블 SO의 시장성과 개선에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Home Shopping Channel Commission on the Market Performance Improvement of the Cable SO
한국방송학보 |
26 |
3 |
2012 |
신문방송학
인터넷포털 서비스 이용약관의 공정성문제에 관한 소고
Study on the fairness of the terms and conditions for the Internet portal
소비자문제연구 |
39 |
2011 |
사회과학일반
양면시장의 정의 및 조건
The Definition of Two-sided Market and Its Conditions
정보통신정책연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회과학일반
양면시장의 정의 및 조건
The Definition of Two-sided Market and Its Conditions
정보통신정책연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회과학일반
양면시장에서의 수직통합 효과 분석
Vertical Integration in Two-Sided Market
經濟硏究 |
33 |
1 |
2012 |
사회과학
양면시장에서 제품차별화에 관한 연구
A Study on Product Differentiation in Two-sided Markets
산업조직연구 |
19 |
1 |
2011 |
경제학
신용카드시장에 대한 가격규제 필요성 : 양면시장 이론에 기초하여
Is Price Structure Socially Optimal in the Card Payment Industry?
산업조직연구 |
19 |
3 |
2011 |
경제학
양면시장으로서의 방송시장 경쟁 분석
Competition in the Two-sided Broadcasting Industry
법경제학연구 |
8 |
2 |
2011 |
법경제학
양면시장에서의 시장획정 및 시장지배력 평가
Market Definition and Dominance Analysis in Two-Sided Markets
안암법학 |
34 |
2011 |
법학일반