옥외 광고

연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학

클래스 : 경제/산업활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.65827

STNet ID : 9009006

한자 : 屋外廣告
영어 : outdoor advertising

b01-03 경제/산업활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

광고 () [ 廣告 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

버스 외부 광고 [ --外部 廣告 ]

hasKind (종류)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

스크린 도어 광고 [ --廣告 ]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

a04-01 물품/제품/생산품 물품/제품/생산품

디지털 정보 디스플레이 [Digital Information Display]

isAppliedTo (적용 대상)

 

a04-07 건축물(시설물) 건축물(시설물)

광고탑 [ 廣告塔 ]

지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형

A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome

산업혁신연구 | 26 | 3 | 2010 | 경영전략/정책

지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형

A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome

산업혁신연구 | 26 | 3 | 2010 | 경영전략/정책

스마트폰 광고 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 옥외광고 활용 시 시사점을 중심으로

A Study on the Determinants of the Acceptance Intention of Smartphone Advertising : Focusing on the Implications for OOH Advertising

OOH광고학연구 | 8 | 3 | 2011 | 신문방송학

개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미

Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's

인천학연구 | 1 | 13 | 2010 | 기타인문학

개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미

Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's

인천학연구 | 1 | 13 | 2010 | 기타인문학

옥외매체에서의 QR코드의 활용실태에 관한 연구

How QR codes are used in outdoor advertising

OOH광고학연구 | 8 | 2 | 2011 | 신문방송학

관광목적지의 광고 커뮤니케이션 효과 연구 - 옥외광고와 TV광고 비교 -

Marketing Communication Effects of a Tourism Destination - A Comparison of Outdoor Advertisement and TV Advertisement -

관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반

간판개선사업에 대한 담당공무원의 인식에 관한 연구

A Study on the perceptions of Outdoor Advertising Officers towards Signboard Improvement Projects

OOH광고학연구 | 8 | 4 | 2011 | 신문방송학

디지털 사이니지와 QR코드활용에 관한 연구

The Study on Application of QR code to Digital Signage

광고학연구 | 23 | 5 | 2012 | 신문방송학

The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구

A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media

OOH광고학연구 | 7 | 1 | 2010 | 신문방송학

옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구

A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media

OOH광고학연구 | 7 | 1 | 2010 | 신문방송학

편의점 디스플레이를 통한 콘텐츠 및 광고태도에 관한 연구 : 매체태도를 중심으로

The Study on the attitude toward contents and attitude toward the advertising through convenient store display

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

옥외매체를 활용한 공익광고 캠페인에 관한 연구

A Study on PSA Campain used Outdoor

OOH광고학연구 | 8 | 2 | 2011 | 신문방송학

isual Pun 표현기법을 적용한 옥외광고디자인에 관한 연구 - 해외옥외광고 사례를 중심으로 -

A study on Outdoor Advertising Design Based on Expression Techniques of Visual Pun - Outdoor Advertising Case Study overseas -

커뮤니케이션디자인학연구 | 36 | 2011 | 정보디자인

간판개선사업의 발전방향에 관한 연구

The Study on Directions for development of Signboard Improvement Projects

OOH광고학연구 | 7 | 2 | 2010 | 신문방송학

간판개선사업의 발전방향에 관한 연구

The Study on Directions for development of Signboard Improvement Projects

OOH광고학연구 | 7 | 2 | 2010 | 신문방송학

옥외광고 표현연구 - ‘광화문글판’의 주제 및 수사적 표현 분석 -

A Study on the Expression of Outdoor Advertising - Analysis of ‘Kwanghwamoon Gulpan’ Topics and Rhetoric Expression -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

옥외광고 표현연구 - ‘광화문글판’의 주제 및 수사적 표현 분석 -

A Study on the Expression of Outdoor Advertising - Analysis of ‘Kwanghwamoon Gulpan’ Topics and Rhetoric Expression -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

옥외광고정책 이슈의 동향과 특성에 관한 연구 - 옥외광고 관련기사를 중심으로 -

A Study on the Trends and Features of the Outdoor Advertising Policy - Focused on the Analysis of News Articles in a Professional Trade Magazine -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

옥외광고정책 이슈의 동향과 특성에 관한 연구 - 옥외광고 관련기사를 중심으로 -

A Study on the Trends and Features of the Outdoor Advertising Policy - Focused on the Analysis of News Articles in a Professional Trade Magazine -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

옥외광고물 관련법의 표시규정에 대한 내용분석

A Content Anaylysis on the Clauses of Outdoor Advertisements Related Laws

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

옥외광고물 관련법의 표시규정에 대한 내용분석

A Content Anaylysis on the Clauses of Outdoor Advertisements Related Laws

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

국제적 도시 브랜드 정립 차원에서 바라 본 유럽문화수도 프로그램 연구 - 2009년도 유럽문화수도 프로그램 사례연구를 중심으로 -

The European Capital of Culture Program from a International City Brand Establishment Perspective - Case Study of the 2009 ECOC Program -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

국제적 도시 브랜드 정립 차원에서 바라 본 유럽문화수도 프로그램 연구 - 2009년도 유럽문화수도 프로그램 사례연구를 중심으로 -

The European Capital of Culture Program from a International City Brand Establishment Perspective - Case Study of the 2009 ECOC Program -

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구

Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구

Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality

OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학

옥외 광고에 대한 언론 보도 프레임 분석 - 경향신문, 동아일보, 한국일보의 보도를 중심으로

A Study on A Study on News Frame of Outdoor Advertising

OOH광고학연구 | 8 | 3 | 2011 | 신문방송학

간판과 도시미관 간의 관련성 및 책임소재 인식에 관한 연구

The Study on the Relevancy between Outdoor Signboards and Landscape, and the Recognition of the Responsibility

OOH광고학연구 | 8 | 3 | 2011 | 신문방송학

옥외광고물 표출면적 총량제에 관한 연구

Total Quantity Approach to the Exposure Area of Outdoor Advertisements

OOH광고학연구 | 8 | 4 | 2011 | 신문방송학

옥외광고의 노출도, 정독도, 신뢰도 및 친숙도 간의 관계 연구 - 버스벽면광고를 중심으로 -

A Study of releationship between disclosure, intensive reading, familiarity and credibility of outdoor advertising -Focusing on bus surface Advertising

OOH광고학연구 | 8 | 4 | 2011 | 신문방송학

아이트래커를 활용한 옥외광고 가이드라인 적용의 효과 검증연구

Verification of the effect of Outdoor ads in Guideline : Using Eye-Tracker

광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학

옥외광고 산업의 활성화를 위한 연구 - 광고주, 대행사의 인식조사를 중심으로

Research for the Activation of Outdoor Advertising Industry - Advertisers, Agencies Focused on Perceptions

한국광고홍보학보 | 14 | 3 | 2012 | 신문방송학

옥외광고 입체사인의 소비자 선호도 분석에 관한 연구

A Study on the Analysis of the Consumer's Preference for the Cubic Design in Outdoor Advertisement

조형미디어학 | 15 | 2 | 2012 | 기타미술

옥외광고의 시각적 자극요소가 수용자 반응에 미치는 효과 - 간판을 중심으로 -

Effects Visual Factors of Outdoor Advertisement has on Consumers' Perception - Focused on a signboard -

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인

옥외광고 매체 활성화를 위한 체험형 광고표현 연구

The Expression of Experiential Outdoor Advertising for Revitalization of Outdoor Media

디자인학연구 | 25 | 1 | 2012 | 디자인

옥외 광고가 도시 환경에 미치는 영향에 관한 연구 - 국내외 빌보드광고 사례 중심으로 -

A Study on the Effects of the Roof-top Billboard on Townscape - Focused on Domestic Roof-top Billboards -

커뮤니케이션디자인학연구 | 33 | 2010 | 정보디자인

옥외 광고가 도시 환경에 미치는 영향에 관한 연구 - 국내외 빌보드광고 사례 중심으로 -

A Study on the Effects of the Roof-top Billboard on Townscape - Focused on Domestic Roof-top Billboards -

커뮤니케이션디자인학연구 | 33 | | 2010 | 정보디자인

옥외광고 효과측정을 위한 대안 모델 개발과 실증연구 - 서울지역 옥상광고를 중심으로 -

A Study of Measuring the Effects of Outdoor Advertising - Focused on Rooftop Billboards in Seoul Area -

OOH광고학연구 | 7 | 1 | 2010 | 신문방송학

옥외광고 효과측정을 위한 대안 모델 개발과 실증연구 - 서울지역 옥상광고를 중심으로 -

A Study of Measuring the Effects of Outdoor Advertising - Focused on Rooftop Billboards in Seoul Area -

OOH광고학연구 | 7 | 1 | 2010 | 신문방송학