지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
스마트폰 광고 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 옥외광고 활용 시 시사점을 중심으로
A Study on the Determinants of the Acceptance Intention of Smartphone Advertising : Focusing on the Implications for OOH Advertising
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미
Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's
인천학연구 |
1 |
13 |
2010 |
기타인문학
개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미
Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's
인천학연구 |
1 |
13 |
2010 |
기타인문학
옥외매체에서의 QR코드의 활용실태에 관한 연구
How QR codes are used in outdoor advertising
OOH광고학연구 |
8 |
2 |
2011 |
신문방송학
관광목적지의 광고 커뮤니케이션 효과 연구 - 옥외광고와 TV광고 비교 -
Marketing Communication Effects of a Tourism Destination - A Comparison of Outdoor Advertisement and TV Advertisement -
관광연구 |
26 |
6 |
2012 |
관광학일반
간판개선사업에 대한 담당공무원의 인식에 관한 연구
A Study on the perceptions of Outdoor Advertising Officers towards Signboard Improvement Projects
OOH광고학연구 |
8 |
4 |
2011 |
신문방송학
디지털 사이니지와 QR코드활용에 관한 연구
The Study on Application of QR code to Digital Signage
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학
The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구
A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학
옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구
A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학
편의점 디스플레이를 통한 콘텐츠 및 광고태도에 관한 연구 : 매체태도를 중심으로
The Study on the attitude toward contents and attitude toward the advertising through convenient store display
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
옥외매체를 활용한 공익광고 캠페인에 관한 연구
A Study on PSA Campain used Outdoor
OOH광고학연구 |
8 |
2 |
2011 |
신문방송학
isual Pun 표현기법을 적용한 옥외광고디자인에 관한 연구 - 해외옥외광고 사례를 중심으로 -
A study on Outdoor Advertising Design Based on Expression Techniques of Visual Pun - Outdoor Advertising Case Study overseas -
커뮤니케이션디자인학연구 |
36 |
2011 |
정보디자인
간판개선사업의 발전방향에 관한 연구
The Study on Directions for development of Signboard Improvement Projects
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
간판개선사업의 발전방향에 관한 연구
The Study on Directions for development of Signboard Improvement Projects
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 표현연구 - ‘광화문글판’의 주제 및 수사적 표현 분석 -
A Study on the Expression of Outdoor Advertising - Analysis of ‘Kwanghwamoon Gulpan’ Topics and Rhetoric Expression -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 표현연구 - ‘광화문글판’의 주제 및 수사적 표현 분석 -
A Study on the Expression of Outdoor Advertising - Analysis of ‘Kwanghwamoon Gulpan’ Topics and Rhetoric Expression -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
옥외광고정책 이슈의 동향과 특성에 관한 연구 - 옥외광고 관련기사를 중심으로 -
A Study on the Trends and Features of the Outdoor Advertising Policy - Focused on the Analysis of News Articles in a Professional Trade Magazine -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
옥외광고정책 이슈의 동향과 특성에 관한 연구 - 옥외광고 관련기사를 중심으로 -
A Study on the Trends and Features of the Outdoor Advertising Policy - Focused on the Analysis of News Articles in a Professional Trade Magazine -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
옥외광고물 관련법의 표시규정에 대한 내용분석
A Content Anaylysis on the Clauses of Outdoor Advertisements Related Laws
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
옥외광고물 관련법의 표시규정에 대한 내용분석
A Content Anaylysis on the Clauses of Outdoor Advertisements Related Laws
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
국제적 도시 브랜드 정립 차원에서 바라 본 유럽문화수도 프로그램 연구 - 2009년도 유럽문화수도 프로그램 사례연구를 중심으로 -
The European Capital of Culture Program from a International City Brand Establishment Perspective - Case Study of the 2009 ECOC Program -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
국제적 도시 브랜드 정립 차원에서 바라 본 유럽문화수도 프로그램 연구 - 2009년도 유럽문화수도 프로그램 사례연구를 중심으로 -
The European Capital of Culture Program from a International City Brand Establishment Perspective - Case Study of the 2009 ECOC Program -
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구
Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구
Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
옥외 광고에 대한 언론 보도 프레임 분석 - 경향신문, 동아일보, 한국일보의 보도를 중심으로
A Study on A Study on News Frame of Outdoor Advertising
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
간판과 도시미관 간의 관련성 및 책임소재 인식에 관한 연구
The Study on the Relevancy between Outdoor Signboards and Landscape, and the Recognition of the Responsibility
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
옥외광고물 표출면적 총량제에 관한 연구
Total Quantity Approach to the Exposure Area of Outdoor Advertisements
OOH광고학연구 |
8 |
4 |
2011 |
신문방송학
옥외광고의 노출도, 정독도, 신뢰도 및 친숙도 간의 관계 연구 - 버스벽면광고를 중심으로 -
A Study of releationship between disclosure, intensive reading, familiarity and credibility of outdoor advertising -Focusing on bus surface Advertising
OOH광고학연구 |
8 |
4 |
2011 |
신문방송학
아이트래커를 활용한 옥외광고 가이드라인 적용의 효과 검증연구
Verification of the effect of Outdoor ads in Guideline : Using Eye-Tracker
광고학연구 |
23 |
2 |
2012 |
신문방송학
옥외광고 산업의 활성화를 위한 연구 - 광고주, 대행사의 인식조사를 중심으로
Research for the Activation of Outdoor Advertising Industry - Advertisers, Agencies Focused on Perceptions
한국광고홍보학보 |
14 |
3 |
2012 |
신문방송학
옥외광고 입체사인의 소비자 선호도 분석에 관한 연구
A Study on the Analysis of the Consumer's Preference for the Cubic Design in Outdoor Advertisement
조형미디어학 |
15 |
2 |
2012 |
기타미술
옥외광고의 시각적 자극요소가 수용자 반응에 미치는 효과 - 간판을 중심으로 -
Effects Visual Factors of Outdoor Advertisement has on Consumers' Perception - Focused on a signboard -
한국디자인포럼 |
34 |
2012 |
디자인
옥외광고 매체 활성화를 위한 체험형 광고표현 연구
The Expression of Experiential Outdoor Advertising for Revitalization of Outdoor Media
디자인학연구 |
25 |
1 |
2012 |
디자인
옥외 광고가 도시 환경에 미치는 영향에 관한 연구 - 국내외 빌보드광고 사례 중심으로 -
A Study on the Effects of the Roof-top Billboard on Townscape - Focused on Domestic Roof-top Billboards -
커뮤니케이션디자인학연구 |
33 |
2010 |
정보디자인
옥외 광고가 도시 환경에 미치는 영향에 관한 연구 - 국내외 빌보드광고 사례 중심으로 -
A Study on the Effects of the Roof-top Billboard on Townscape - Focused on Domestic Roof-top Billboards -
커뮤니케이션디자인학연구 |
33 |
|
2010 |
정보디자인
옥외광고 효과측정을 위한 대안 모델 개발과 실증연구 - 서울지역 옥상광고를 중심으로 -
A Study of Measuring the Effects of Outdoor Advertising - Focused on Rooftop Billboards in Seoul Area -
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 효과측정을 위한 대안 모델 개발과 실증연구 - 서울지역 옥상광고를 중심으로 -
A Study of Measuring the Effects of Outdoor Advertising - Focused on Rooftop Billboards in Seoul Area -
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학