18世紀 中國 江南地域의 貨幣使用慣行
十八世紀中國江南地區的貨幣使用慣行
명청사연구 |
36 |
2011 |
역사학
淸末民初 金融機關과 신용결제의 발달—山西票號와 寧波錢莊의 발전과정을 중심으로—
清末民初金融机关的形成和信用结算的发展 —以山西票号和宁波钱庄的比较为中心—
史叢(사총) |
75 |
2012 |
기타역사일반
시스템 위기와 거시건전성 규제
Systemic Crisis and Macroprudential Regulations
금융안정연구 |
12 |
2 |
2011 |
경제학
경제적 상상과 상상의 경제: 사우스 시 버블(The South Sea Bubble)과 영국 근대 금융의 한 단면
From the Economic Imagination to the Economics of the Imagination: The Case of the South Sea Bubble
유럽연구 |
30 |
2 |
2012 |
지역학
중국과 일본에서 한국 영상제품과 음악제품의 브랜드 진실성에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Brand Credibility of Korean Film and Music Products in China and Japan
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
중국과 일본에서 한국 영상제품과 음악제품의 브랜드 진실성에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Brand Credibility of Korean Film and Music Products in China and Japan
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
관시, 신용, 충성도 간의 상호 인과관계: 대안적 모형 검증
Causal Relationships among the Guanxi, Xinyong, and Loyalty in China: An Alternative Models Test
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
관시, 신용, 충성도 간의 상호 인과관계: 대안적 모형 검증
Causal Relationships among the Guanxi, Xinyong, and Loyalty in China: An Alternative Models Test
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
판매원 신뢰 차원이 기업 충성도에 미치는 영향 : 업종과 개인주의의 조절효과
The Relationship between Salesperson Trust and Company Loyalty : The Moderating Roles of Industry and Individualism
유통연구 |
16 |
3 |
2011 |
경영학
해방공간 ‘신용’을 의심받는 사람들 : 인민의 ‘경험-지’ 상승과 문학자의 위상변화
Free Space 'Credit' for People Suspected, the Literary Shape
인문학연구 |
43 |
2012 |
기타인문학