만주국의 ‘국가교사론’ 체제
The ‘national teacher’ system in Manchukuo
한국교육사학 |
33 |
1 |
2011 |
교육학
지체장애학교 교사의 학생지도실태 및 교사재교육 심화교육과정에 대한 인식 연구
A Study on the Physical Disabled School Teachers' Teaching Status and Recognition toward In-Service Program
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
2 |
2010 |
교육학
지체장애학교 교사의 학생지도실태 및 교사재교육 심화교육과정에 대한 인식 연구
A Study on the Physical Disabled School Teachers' Teaching Status and Recognition toward In-Service Program
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
2 |
2010 |
교육학
정서장애학교 교사의 지도실태 및 교사재교육 심화교육과정 운영에 대한 인식 연구
The Study on Emotional Disorder School Teachers' Teaching Status and Recognition toward in Service Program
발달장애연구 |
15 |
3 |
2011 |
특수교육
특수학급 교사재교육 심화교육과정 운영을 위한 지원 모형 연구
The Study on Model with Intensive Curriculum of In-service Education for Special Class Teachers
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학
특수학급 교사재교육 심화교육과정 운영을 위한 지원 모형 연구
The Study on Model with Intensive Curriculum of In-service Education for Special Class Teachers
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학
시각장애학교 교사의 지도실태 및 교사 재교육 심화교육과정 운영에 대한 인식 연구
A Study on the Teaching Status and Recognition of Blind School Teacher toward in Service Education
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 교사의 지도실태 및 교사 재교육 심화교육과정 운영에 대한 인식 연구
A Study on the Teaching Status and Recognition of Blind School Teacher toward in Service Education
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
미국에서의 역사 교사 재교육 프로그램 현황과 그 시사점 - 캘리포니아 헤네스빌 카운티 사례를 중심으로 -
Professional Development for History Teachers in the US and its Implications for Korea: A Case Study on a Teaching American History Grant Program
사회과교육 |
51 |
3 |
2012 |
교육학
교사재교육 참여를 통한 교사교육자들 간 협력 경험의 의미
The Meaning of Cooperation among Teacher Educators in Teacher Re-education
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
교사재교육 참여를 통한 교사교육자들 간 협력 경험의 의미
The Meaning of Cooperation among Teacher Educators in Teacher Re-education
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학