태블릿PC 신제품광고의 소구유형에 따른 광고반응변인들의 영향력 차이 연구
A Study on the difference between Advertisement Response variables upon the Type of Advertising Appeal tablet PC new product advertisement.
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
대학교 컴퓨터그래픽 수업에서 인지갈등이 학생들의 창작과정에 미치는 영향
How does Cognitive Conflict Affect Students’ Creating Process in the Computer Graphic Class?
미술교육논총 |
24 |
2 |
2010 |
미술
대학교 컴퓨터그래픽 수업에서 인지갈등이 학생들의 창작과정에 미치는 영향
How does Cognitive Conflict Affect Students’ Creating Process in the Computer Graphic Class?
미술교육논총 |
24 |
2 |
2010 |
미술
하이테크놀로지 신제품광고의 소구유형과 사전지식이 광고반응에 미치는 영향력 차이
The Difference between Impacts of Appeal Types and Prior Knowledge upon Advertising Response of Hi-technology New Product Advertisement
Journal of Integrated Design Research |
10 |
3 |
2011 |
기타디자인
의료관광객의 위험지각이 여행에 미치는 영향 - 사전지식과 지각된 통제력의 조절효과를 중심으로 -
Effects of Perceived Risk on Medical Tourists' Hesitation: Moderating Effects of Prior Knowledge and Perceived Control
한국사진지리학회지 |
20 |
1 |
2010 |
기타지리학
의료관광객의 위험지각이 여행에 미치는 영향 - 사전지식과 지각된 통제력의 조절효과를 중심으로 -
Effects of Perceived Risk on Medical Tourists' Hesitation: Moderating Effects of Prior Knowledge and Perceived Control
한국사진지리학회지 |
20 |
1 |
2010 |
기타지리학
분할가격이 회상가격, 가격공정성의 지각 및 구매의도에 미치는 연구: 관여도와 사전지식에 따른 가격공정성의 조절 효과
A Study on Impact of a Partitioned Price for a Recall Price, Price Fairness Perception and Purchase Intention: The Moderating Effect of Involvement and Prior Knowledge for the Price Fairness Perception
기업경영연구 |
19 |
4 |
2012 |
경영학
점포속성과 점포개성이 점포선택에 미치는 영향에 관한 연구 - 쇼핑가치와 사전지식의 조절효과를 중심으로-
A Study on the Influence of Store Attribute and Store Personality on Store Selection : Focusing on the Moderating Effect of Shopping Value and Prior Knowledge
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
점포속성과 점포개성이 점포선택에 미치는 영향에 관한 연구 - 쇼핑가치와 사전지식의 조절효과를 중심으로-
A Study on the Influence of Store Attribute and Store Personality on Store Selection : Focusing on the Moderating Effect of Shopping Value and Prior Knowledge
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
학령전기 아동의 지식 형성의 근거
A Foundation of Knowledge Formation of Preschoolers
교육심리연구 |
24 |
3 |
2010 |
교육학
학령전기 아동의 지식 형성의 근거
A Foundation of Knowledge Formation of Preschoolers
교육심리연구 |
24 |
3 |
2010 |
교육학
입력과 출력중심 형태초점 의사소통 활동 및 학습자의 사전지식 수준이 목표문법항목에의 주목과 학습에 미치는 영향
The effects of input- and output-based focus-on-form instruction and learners’ prior knowledge on the noticing and learning of a target feature
응용언어학 |
28 |
2 |
2012 |
언어학
브랜드 경험을 위한 정보원으로서의 커뮤니케이션 접점 - 사전 지식과 제품 유형에 따른 적합성 검증
Contact Points for Communication as Information Sources of Brand Experience - An Investigation of Appropriateness with Prior Knowledge and Product Types
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
뉴스를 통한 학습의 선행요인 연구: 공공사안 뉴스와 오락적 뉴스 비교
Predictors of Learning from the News: Comparisons of Public Affairs and Entertainment News
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
뉴스를 통한 학습의 선행요인 연구: 공공사안 뉴스와 오락적 뉴스 비교
Predictors of Learning from the News: Comparisons of Public Affairs and Entertainment News
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
브랜드 관련정보에 대한 사전지식이 광고메시지 타당성 평가에 미치는 영향
The study of the brand's prior knowledge influence on the evaluation of advertising message
광고PR실학연구 |
5 |
2 |
2012 |
광고/홍보산업
초등사회과 서책형교과서와 디지털교과서 활용 수업의 효과 비교
Comparison of Learning Effect between Digital Textbook and Paper Textbook on Elementary Social Studies
교육공학연구 |
27 |
1 |
2011 |
교육학
초등 과학수업에서 WISE(Web-based Inquiry Science Environment)활용여부에 따른 수업효과 비교
Investigating the WISE(Web-based Inquiry Science Environment) Effects in Elementary Science Classes using Multi-Group Structural Analysis
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
The Effect of Anxiety, Prior Knowledge, and Self-development Motivation on Tourists’ Preference for Tour-guiding Service
패키지 여행객의 불안감, 사전지식 및 자아발전 동기가 투어가이드 선호에 미치는 영향
관광연구저널 |
26 |
2 |
2012 |
관광학
선호 강도가 선호 불일치정보에 대한 소비자 반응에 미치는 영향 : 사전지식과 메시지 강도의 조절효과
The Effect of Preference Strength on Consumer Response to Preference-Inconsistent Information: The Moderating Role of Prior Knowledge and Argument Strength
경영연구 |
25 |
2 |
2010 |
경영학
선호 강도가 선호 불일치정보에 대한 소비자 반응에 미치는 영향 : 사전지식과 메시지 강도의 조절효과
The Effect of Preference Strength on Consumer Response to Preference-Inconsistent Information: The Moderating Role of Prior Knowledge and Argument Strength
경영연구 |
25 |
2 |
2010 |
경영학
관광지 인터넷 사이트 정보탐색에서 사전지식의 역할과 탐색행동에 영향을 미치는 요인
The Role of Prior Knowledge in Information Search and Factors to Influence Search Behavior through the Internet Website of Tourism Destination
관광연구 |
26 |
4 |
2011 |
관광학일반
확장된 계획행동이론(ETPB)을 적용한 모험적 여가활동에 대한 행동 분석: 사전지식과 애착도의 역할을 중심으로
Analysis on Behavior about Adventurous Leisure Activity by Using Extended Theory of Planned Behavior(ETPB): Focused on the Role of Prior Knowledge and Attachment
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
한국의 국가 이미지가 한국 제품에 대한 태도에 미치는 영향 : 중국의 화장품 시장을 중심으로
A Study on the Effects of National Image of Korea in the Chinese Market
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
한국의 국가 이미지가 한국 제품에 대한 태도에 미치는 영향 : 중국의 화장품 시장을 중심으로
A Study on the Effects of National Image of Korea in the Chinese Market
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
하위범주 유형이 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구 -소비자의 자기조절 초점의 조절효과를 중심으로-
The Effect of Sub-category Types on Product Evaluation-Focusing on the moderating effect of consumers' self-regulatory focus-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
13 |
2 |
2012 |
심리과학
먹거리 地域祝祭에서의 飮食購買行動에 대한 계획된 行動理論적용: 사전지식의 역할
Application of Theory of Planned Behavior to Food Purchasing Behavior in Local Food Festivals: Role of Prior Knowledge
관광산업연구 |
5 |
2 |
2011 |
관광마케팅/상품
역사탐구를 위한 실행의 전제
Preconditions for Performance of Historical Inquiry
역사교육논집 |
45 |
2010 |
역사학
역사탐구를 위한 실행의 전제
Preconditions for Performance of Historical Inquiry
역사교육논집 |
|
45 |
2010 |
역사학
계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로
A Study for the Effect Relationship about Overseas Trip Intention of Local by Using Theory of Planned Behavior(TPB): Focusing on the Additional Role of Prior Knowledge and Perceived Risk
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로
A Study for the Effect Relationship about Overseas Trip Intention of Local by Using Theory of Planned Behavior(TPB): Focusing on the Additional Role of Prior Knowledge and Perceived Risk
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
제품광고에서 장애인 모델에 대한 장애인 소비자 태도 - 사전지식을 중심으로
Disabled Consumer Attitudes of Disabled Model from Product Advertisement - Focused on Prior Knowledge
한국영상학회논문집 |
9 |
3 |
2011 |
예술일반
소비자 혁신 저항, 사전지식 및 광고유형이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Innovation Resistance, Prior Knowledge and Advertising Appeal on Attitude toward Advertising and Purchase Intention
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
명품 이미지가 브랜드 선호도 및 구매의도에 미치는 영향 -소비자 사전지식 및 지각된 위험 정도의 구매상황을 중심으로-
The Effect of Luxury Image on Brand Preference and Purchase Intention -Focus on Purchase Situation according to Consumers' Prior Knowledge and Perceived Risk-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
13 |
3 |
2012 |
심리과학
가설 생성 과정에서 의문 상황과 관련된 개념의 인지가 사전 지식의 인지에 미치는 효과
The effects of the Recognition of Scientific concepts in Question Situation on the Recognition of a Prior Knowledge in a Hypothesis Generation Process
중등교육연구 |
59 |
1 |
2011 |
교육학
탐구과제에 대한 사전지식이 초등과학 영재의 관찰방법과 의문에 미치는 영향
Effect that prior knowledge about research subject gets primary grade science brilliant intellect's observation method and question
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
탐구과제에 대한 사전지식이 초등과학 영재의 관찰방법과 의문에 미치는 영향
Effect that prior knowledge about research subject gets primary grade science brilliant intellect's observation method and question
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
소비자사전지식과 유인대안의 위치가 유인효과에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Attraction Effect Influenced by the Consumer's Prior Knowledge and Various Positions of a Decoy Alternative
마케팅연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
소비자사전지식과 유인대안의 위치가 유인효과에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Attraction Effect Influenced by the Consumer's Prior Knowledge and Various Positions of a Decoy Alternative
마케팅연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑에서 소비자의 사전지식, 사용 후기 측면성 및 준거가격 수준이 구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Prior Knowledge on Purchase Intention in the Framing of Message Sideness and Reference Price Range in the Internet Shopping
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
인터넷 쇼핑에서 소비자의 사전지식, 사용 후기 측면성 및 준거가격 수준이 구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Prior Knowledge on Purchase Intention in the Framing of Message Sideness and Reference Price Range in the Internet Shopping
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
지식조작이 사람 도식 형성에 미치는 영향
The Effects of Knowledge Manipulation on Schemas Formation
한국심리학회지:학교 |
7 |
1 |
2010 |
학교/교육심리
지식조작이 사람 도식 형성에 미치는 영향
The Effects of Knowledge Manipulation on Schemas Formation
한국심리학회지:학교 |
7 |
1 |
2010 |
학교/교육심리