성취 목표

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 기준/규칙

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.73945

한자 : 成就目標
영어 : performance objective

e02-03 기준/규칙

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

수행 목표 [ 遂行目標 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

규범적 목표 이론 [ 規範的目標理論 ]

RT (관련어)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

다중적 목표 이론 [ 多重的目標理論 ]

RT (관련어)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

숙달 목표 [ 熟達目標 ]

지각된 동기분위기와 상황적 동기와의 관계에서 학생의 운동능력 믿음과 유능감, 목표성향의 다중매개효과

Multiple Mediating Effects of Students' Athletic Ability Beliefs, Competence, and Goal Orientation in the Relationship between Perceived Motivational Climate and Situational Motivation

한국스포츠심리학회지 | 23 | 1 | 2012 | 체육

지각된 모의 양육행동이 실패내성에 미치는 영향: 성취목표의 매개역할

The Effects of Conditional Positive Regard, Conditional Negative Regard, and Autonomy Support on the Failure-Tolerance: Achievement Goals as a Mediator.

청소년학연구 | 18 | 9 | 2011 | 기타사회과학

체육수업에서 학생들의 암묵적 믿음과 지연행동과의 관계: 접근-회피 동기의 매개역할

The Relationships between Students' Implicit Beliefs and Procrastination in Physical Education Classes: The Mediated Roles of Approach-Avoidance Motivation

한국스포츠심리학회지 | 22 | 2 | 2011 | 체육

통제-가치 이론을 이용한 학생의 성취정서 이해: 체육수업에서 동기적 믿음의 역할

Understanding Students' Achievement Emotions using the Control-Value Theory: The Roles of Motivational Beliefs in Physical Education Classes

한국스포츠심리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 체육

체육수업에서 과제가치, 성취목표, 정서 및 과제 지속성과의 인과적 관계: 다중매개모형 검증

Causal Relationships among Task Values, Achievement Goals, Affects, and Task Persistence in Physical Education Classes: Examining Multiple Mediation Model

한국스포츠심리학회지 | 21 | 4 | 2010 | 체육

체육수업에서 과제가치, 성취목표, 정서 및 과제 지속성과의 인과적 관계: 다중매개모형 검증

Causal Relationships among Task Values, Achievement Goals, Affects, and Task Persistence in Physical Education Classes: Examining Multiple Mediation Model

한국스포츠심리학회지 | 21 | 4 | 2010 | 체육

무용수업에서 수행실패 걱정과 2×2 성취목표 및 자기핸디캡 전략의 구조적 관계

Structural Relationship between Fear of Performance Failure, 2×2 Achievement Goals, and Self­handicapping Strategy in Dance Classes

예술교육연구 | 8 | 2 | 2010 | 예술교육학

무용수업에서 수행실패 걱정과 2×2 성취목표 및 자기핸디캡 전략의 구조적 관계

Structural Relationship between Fear of Performance Failure, 2×2 Achievement Goals, and Self­handicapping Strategy in Dance Classes

예술교육연구 | 8 | 2 | 2010 | 예술교육학

영어자아효능감과 성취목표지향성의 인과성 검증: 자기회귀교차지연 모형분석

The estimation of causality between English self-efficacy and achievement goal orientation: The analysis of autoregressive cross-lagged model

응용언어학 | 28 | 1 | 2012 | 언어학

영재 미성취에 영향을 미치는 정의 및 사회적 특성 탐색

Affective and Social Variables Influencing on Gifted Underachievers

영재와 영재교육 | 10 | 3 | 2011 | 영재교육

대학 이러닝 수업에서 학습몰입과 학업지연을 예측하는 요인 분석

Identifying Predicting Variables of the learning flow and the procrastination in University e-Learning

평생학습사회 | 8 | 1 | 2012 | 교육학

학생들의 자기효능감과 성취목표 형성에 영향을 미치는 교사의 말과 행동

Teachers’ Comments and Behaviors that Influence Students’ Self-Efficacy and Achievement Goal Formation

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

학생들의 자기효능감과 성취목표 형성에 영향을 미치는 교사의 말과 행동

Teachers’ Comments and Behaviors that Influence Students’ Self-Efficacy and Achievement Goal Formation

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

지각된 부모의 양육태도가 자녀의 성취목표지향성에 미치는 영향:강인성의 매개역할

The Effects of Perceived Parental Rearing Attitude on Achievement Goals: The Role of Hardiness as Mediator

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

지각된 부모의 양육태도가 자녀의 성취목표지향성에 미치는 영향:강인성의 매개역할

The Effects of Perceived Parental Rearing Attitude on Achievement Goals: The Role of Hardiness as Mediator

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

과도한 학업요구와 학업소진의 관계에서 성취목표의 매개효과

The Mediating Effects of Achievement Goal on the Relationship between Academic Demand and Academic burnout

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

과도한 학업요구와 학업소진의 관계에서 성취목표의 매개효과

The Mediating Effects of Achievement Goal on the Relationship between Academic Demand and Academic burnout

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

자기효능감과 성취목표의 인과적 선행성에 관한 종단연구

Longitudinal Investigation on Causal Predominance Between Self-Efficacy and Achievement Goal

교육방법연구 | 23 | 1 | 2011 | 교육학

초등학교 태권도 수련생들의 성취목표 동기유형이 내적동기와 신체활동 의도에 미치는 영향

The Effects of 2×2 Achievement Goal Orientation on Intrinsic Motivation and Physical Activity Intention in Elementary School Students for Taekwondo Participants

한국스포츠심리학회지 | 21 | 3 | 2010 | 체육

초등학교 태권도 수련생들의 성취목표 동기유형이 내적동기와 신체활동 의도에 미치는 영향

The Effects of 2×2 Achievement Goal Orientation on Intrinsic Motivation and Physical Activity Intention in Elementary School Students for Taekwondo Participants

한국스포츠심리학회지 | 21 | 3 | 2010 | 체육

완벽주의와 학업소진 및 학업열의와의 관계에 있어서 성취목표의 매개효과

The Mediating Effects of Achievement Goals on the Relationship among Perfectionism, Academic Burnout and Academic Engagement

청소년학연구 | 17 | 12 | 2010 | 기타사회과학

완벽주의와 학업소진 및 학업열의와의 관계에 있어서 성취목표의 매개효과

The Mediating Effects of Achievement Goals on the Relationship among Perfectionism, Academic Burnout and Academic Engagement

청소년학연구 | 17 | 12 | 2010 | 기타사회과학

초등학생이 지각하는 부모의 학습관여가 자기조절학습에 미치는 영향: 성취목표의 매개효과

The Effect of Elementary Students' Perceived Parent Academic Involvement on Self-Regulated Learning: Achievement Goals as a Mediator

청소년학연구 | 18 | 4 | 2011 | 기타사회과학

성취목표와 학업성취의 상관관계에 대한 메타분석

A Meta Analysis of Achievement Goal-Academic Achievement Relationships

교육심리연구 | 26 | 1 | 2012 | 교육학

중학생들의 성취목표 프로파일 유형과 학습전략의 관계

A Typology of Achievement Goal Orientation Profiles among Middle-School Students and Its Relation to Learning Strategies

청소년학연구 | 18 | 5 | 2011 | 기타사회과학

학생-운동선수의 스포츠 능력믿음과 성취목표 및 행동조절의 구조적 관계: 3가지 동기이론의 관점

Structural Relationships between Sport Ability Belief, Achievement Goal, and Behavioral Regulations among Student-Athletes: Perspective of Three Different Theories of Motivation

한국스포츠심리학회지 | 21 | 2 | 2010 | 체육

학생-운동선수의 스포츠 능력믿음과 성취목표 및 행동조절의 구조적 관계: 3가지 동기이론의 관점

Structural Relationships between Sport Ability Belief, Achievement Goal, and Behavioral Regulations among Student-Athletes: Perspective of Three Different Theories of Motivation

한국스포츠심리학회지 | 21 | 2 | 2010 | 체육

청소년 운동선수들의 성취목표성향, 기본 심리적 욕구와스포츠퍼슨십 간의 관계

The Relationship of Achievement Goals on Basic Psychological Needs and Sportspersonship for Youth Athletes'

코칭능력개발지 | 13 | 4 | 2011 | 기타체육

2×2 성취목표에 따른 동기분위기 지각과 내적동기 및 수업만족

Motivation Atmosphere Awareness, Internal Motivation and Satisfaction of Class According To 2*2 Achievement Goal

한국체육교육학회지 | 15 | 3 | 2010 | 체육교육학

2×2 성취목표에 따른 동기분위기 지각과 내적동기 및 수업만족

Motivation Atmosphere Awareness, Internal Motivation and Satisfaction of Class According To 2*2 Achievement Goal

한국체육교육학회지 | 15 | 3 | 2010 | 체육교육학