과학과 국가수준 학업성취도 평가 틀 개발
Development of Science Assessment Framework for National Assessment of Educational Achievement
교육과정평가연구 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
국가수준 학업성취도 평가를 위한 사회과 평가 틀 개발 연구
A Study on Developing Assessment Framework of Social Studies for National Assessment of Educational Achievement
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
국가수준 학업성취도 평가를 위한 사회과 평가 틀 개발 연구
A Study on Developing Assessment Framework of Social Studies for National Assessment of Educational Achievement
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
모의 수능 영어시험의 지시문, 질문, 선택지 언어 차이가 수험생들의 시험 결과에 미치는 영향
The influence of the language of directions, questions, and choices in pratice CSAT on learners’ test results
응용언어학 |
28 |
1 |
2012 |
언어학
성취수준과 성취기준에 따른 중학교 3학년 과학과 자극과 반응 단원 지필평가 문항 분석
Analysis of written test items on science, stimulus-response, in middle school 9th grade according achievement standards and levels
교육연구 |
54 |
2012 |
교과교육학
우리나라 초중고 학생들의 사회과 학업성취도의 성별 차이 : 2009년 국가수준 학업성취도 평가 결과를 중심으로
Gender Difference of Social Studies’ Academic Achievement of Korea School Students : On the Result of 2009 NAEA
한국지리환경교육학회지 |
19 |
1 |
2011 |
지리학
성인 지적장애인의 자립생활능력 평가척도 영향 변인 및 규준 연구
A Study on the Variables and Standard of Independent Living Scale for Adults with Intellectual Disabilities
사회과학연구 |
23 |
1 |
2012 |
사회과학일반
국가수준 학업성취도 평가에서 나타난 초ㆍ중ㆍ고등학생의 수학에 대한 태도의 성차 분석
Gender Differences in mathematics-related attitudes in National Assessment of Educational Achievement
한국학교수학회논문집 |
14 |
1 |
2011 |
교육학
문법 평가의 현황과 과제 - 국가 수준 학업 성취도 평가를 중심으로 -
The State and Tasks of Grammar Evaluation Today - With a Focus on National Level Achievement Tests -
문법 교육 |
15 |
2011 |
국어교육
역사과 성취기준·성취수준 개발의 원리 - 2009 개정 교육과정에 따른 성취기준·성취수준 개발 연구를 중심으로 -
Research and Development of Achievement Standards and Achievement Levels in History Based on 2009 Revised National Curriculum
역사교육 |
123 |
2012 |
역사학
사회·문화 내용에 대한 중학교 학생의 성취수준 : 2004-2008년 학업성취도 평가 대표 문항 분석을 중심으로
Achievement Level in Relation to Socio-Cultural Content of Middle School Students
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
사회·문화 내용에 대한 중학교 학생의 성취수준 : 2004-2008년 학업성취도 평가 대표 문항 분석을 중심으로
Achievement Level in Relation to Socio-Cultural Content of Middle School Students
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
유아 기본학습기능 진단검사의 성취수준 설정
Setting Performance Standards of Basic Learning Skills Test for Young Children
교육연구논총 |
32 |
1 |
2011 |
교육사회학
문제 만들기 활동에서 학생들의 수학적 창의성 분석
An Analysis on the Students’ Mathematical Creativity in Problem Posing Activities
한국학교수학회논문집 |
15 |
3 |
2012 |
교육학
2009 改定 敎育課程에 따른 中學校 漢文科 敎育課程의 成就水準 開發을 위한 一考
A Consideration for the achievement level of the revised 2009 Chinese Classics Curriculum in the middle school
漢文敎育硏究 |
38 |
2012 |
한국어와문학
2004년~2008년 국가수준 사회과 학업성취도 평가 성취수준별 대표문항 분석 연구
An Analysis on Representative Items of Achievement Level in National Assessment of Educational Achievement for Social Studies in 2004~2008
시민교육연구 |
42 |
2 |
2010 |
교육학
2004년~2008년 국가수준 사회과 학업성취도 평가 성취수준별 대표문항 분석 연구
An Analysis on Representative Items of Achievement Level in National Assessment of Educational Achievement for Social Studies in 2004~2008
시민교육연구 |
42 |
2 |
2010 |
교육학