학교 상담

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학
B121000 사회과학 > 교육학 > 교육상담

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74496

STNet ID : 1002422

한자 : 學校相談
영어 : school counseling

b01-02 교육활동

행위자

교사 (敎師)

행위대상(자)

학생 (學生)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

상담 [ 相談 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

학업 상담 [ 學業相談 ]

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

학교중심집단상담 [ 學校中心集團相談 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

심리 치료 [ 心理治療 ]

학년 초기 초등학생의 자아탄력성과 학교적응의 관계에서 교사신뢰의 매개효과

The Mediation Effect of Teacher Trust on the Relationship between Ego-Resiliency and School Adjustment

상담학연구 | 12 | 5 | 2011 | 교육학

교사들의 교육대학원 상담교육과 관련된 긍정적 경험에 관한 질적 분석

School Teachers’ Positive Experiences of Counseling Education Program: A Qualitative Study

한국심리학회지:학교 | 8 | 3 | 2011 | 학교/교육심리

다문화가정 학생지도를 위한 학교상담의 방향과 과제

Directions and Tasks of School Counseling for Multicultural family students

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

다문화가정 학생지도를 위한 학교상담의 방향과 과제

Directions and Tasks of School Counseling for Multicultural family students

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

초등학교 상담에서 나타난 정서행동문제유형과 상담자 역할에 대한 분석 -지역사회정신건강 전문기관과 연계된 초등학교 사례를 중심으로-

The emotional-behavioral problem analysis in elementary school and the need analysis of teachers about school counselor roles : the case of school-Linked connections with mental health service.

청소년학연구 | 18 | 9 | 2011 | 기타사회과학

초등학교 담임교사가 지각한 학교상담의 어려움에 대한 연구

Perceived Counseling Difficulties of Elementary School Teachers

상담학연구 | 12 | 5 | 2011 | 교육학

학교상담에서 고3 수험생을 위한 언어적 상담기술 연구 : 문자언어를 사용한 상담자 피드백을 중심으로

A study into verbal helping skills in school counselling for 3rd-year high school students : Focusing on the written language feedback from counselors

한국청소년연구 | 23 | 3 | 2012 | 기타사회과학

전문상담교사와 일반상담교사 배치 학교 학생들의 학교상담에 대한 인식

Students' awareness of school counseling in schools with a professional counselor and a regular counselor

상담학연구 | 12 | 6 | 2011 | 교육학

학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교

Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-

한국심리학회지:학교 | 7 | 2 | 2010 | 학교/교육심리

학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교

Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-

한국심리학회지:학교 | 7 | 2 | 2010 | 학교/교육심리

학교상담법제화에 대한 요구 분석

Need Analysis for the Legalization of School Counseling

교육행정학연구 | 29 | 1 | 2011 | 교육학

학교상담 발전방안 연구

A Study on Developmental Plan of School Counseling

교육종합연구 | 10 | 3 | 2012 | 교육학

장애학생 상담교과 이수를 통한 예비상담교사들의 장애학생 상담에 대한 역할 수행역량 변화분석

Analysis of Changes in Competence in Providing School Counseling for Students with Disabilities Among Preservice School Counselors Through Counseling Course for Students with Disabilities

한국교원교육연구 | 28 | 2 | 2011 | 교육학

학교상담자 윤리강령에 대한 고찰: 학교상담학회 윤리강령 개정에 대한 제언을 중심으로

A Study on a Ethical Code for School Counselors: Focused on Suggestions for the New Ethical Code of the Korean School Counseling Association

상담학연구 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

Elementary Teachers Perceptions of School Consultations: Needs and Priorities Analysis

학교상담 컨설테이션에 대한 초등교사의 인식 연구: 요구 및 우선순위

상담학연구 | 12 | 6 | 2011 | 교육학