역사교육용 시뮬레이션 게임에 있어서의 사실성과 재미요소 -태합입지전V를 사례로-
The Realism and Entertainment of Simulation Game for History Education -Focus on TAIKO-RISSHIDEN V-
Journal of Integrated Design Research |
11 |
1 |
2012 |
기타디자인
유치환 시에 나타난 죽음과 윤리의 문제 - 에듀테인먼트와 시의 연계성 제안을 겸하여
Matters of death and ethic in Yu Chi-Hwan's poem -included to propose connectivity between a edutainment and poem
한국언어문학 |
74 |
2010 |
한국어와문학
유치환 시에 나타난 죽음과 윤리의 문제 - 에듀테인먼트와 시의 연계성 제안을 겸하여
Matters of death and ethic in Yu Chi-Hwan's poem -included to propose connectivity between a edutainment and poem
한국언어문학 |
|
74 |
2010 |
한국어와문학
스마트폰 기반 애니메이션 콘텐츠의 활성화에 관한 연구- 인터랙티브 에듀테인먼트 애니메이션을 중심으로
A Study on Activation of Smartphone-based Animation Contents-Centering on Interactive Edutainment Animation
애니메이션연구 |
7 |
2 |
2011 |
영화
영·유아를 위한 영어 에듀테인먼트 애니메이션 고찰
Study of English Edutainment Animation for Preschoolers
만화애니메이션연구 |
24 |
2011 |
예술일반
유아 프로그램 ‘텔레토비’의 문화산업적 가치에 관한 연구
A Study on the Value of Cultural Industry in the Children Program ‘Teletubbies’
영상문화 |
15 |
2010 |
학제간연구
유아 프로그램 ‘텔레토비’의 문화산업적 가치에 관한 연구
A Study on the Value of Cultural Industry in the Children Program ‘Teletubbies’
영상문화 |
|
15 |
2010 |
학제간연구
『마법천자문』 과 어린이 한자교육
Children Chinese Character Education with 『Magic Thousand-Character Classic』
漢文敎育硏究 |
36 |
2011 |
한국어와문학
저탄소녹색관광 모델로서 경주자전거투어의 평가와 활용 방안 - 에듀테인먼트 관광상품 활용 방안을 중심으로 -
Application Programs and Evaluation of Bicycle Tour in Gyeongju as Low Carbon Green Tour Model - in focus on Application Programs for Edutainment Tour Products-
한국도시지리학회지 |
14 |
1 |
2011 |
지리학
문학논술 교육과 에듀테인먼트 전략 - 제7차 개정 국어 교과서를 중심으로 -
Literary essays education and Edutainment Strategies- Focusing on the 7th revision Korean textbook -
교육연구 |
48 |
2010 |
교과교육학
문학논술 교육과 에듀테인먼트 전략 - 제7차 개정 국어 교과서를 중심으로 -
Literary essays education and Edutainment Strategies- Focusing on the 7th revision Korean textbook -
교육연구 |
48 |
|
2010 |
교과교육학
초등교사를 위한 에듀테인먼트 기반의 디자인교육지도안 개발
Development of Design Education Program based on Edutainment for Elementary School Teachers
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
초등교사를 위한 에듀테인먼트 기반의 디자인교육지도안 개발
Development of Design Education Program based on Edutainment for Elementary School Teachers
한국디자인포럼 |
|
27 |
2010 |
디자인
e-Learning 콘텐츠의 캐릭터 Type에 관한 연구 - 성인대상 e-Learning 콘텐츠 중심으로 -
The Study of Character Types of E-Learning Contents -Specialized in Adult-oriented e-Learning-
Journal of Integrated Design Research |
10 |
2 |
2011 |
기타디자인
에듀테인먼트로 창의력을 계발하는 다중지능 교육프로그램
Multiple Intelligence Educational Program to Develop Creativity that Utilize Edutainment
기초조형학연구 |
11 |
3 |
2010 |
예술일반
에듀테인먼트로 창의력을 계발하는 다중지능 교육프로그램
Multiple Intelligence Educational Program to Develop Creativity that Utilize Edutainment
기초조형학연구 |
11 |
3 |
2010 |
예술일반
픽사의 장편애니메이션 <라따뚜이>의 에듀테인먼트적 요소 분석
An Analysis of Edutainment Elements-Ratatouille as a Pixar’s Animation
애니메이션연구 |
8 |
3 |
2012 |
영화
언플러그드 에듀테인먼트 교육프로그램의 개발
Development of Edutainment Program using Computer Science Unplugged
정보교육학회논문지 |
15 |
2 |
2011 |
컴퓨터교육학
Effects of Teaching and Learning Using Edutainment on Children’s Learning English
현대영어교육 |
11 |
1 |
2010 |
영어교육
Effects of Teaching and Learning Using Edutainment on Children’s Learning English
현대영어교육 |
11 |
1 |
2010 |
영어교육