어둠이 곧 빛이다: 존 던의 「신성한 소네트」, 불교의 공(空)사상으로 읽기
Darkness is Light: Reading John Donne’s “The Holy Sonnets” in Terms of śūnyatā of Buddhism
중세르네상스영문학 |
18 |
1 |
2010 |
영어와문학
어둠이 곧 빛이다: 존 던의 「신성한 소네트」, 불교의 공(空)사상으로 읽기
Darkness is Light: Reading John Donne’s “The Holy Sonnets” in Terms of śūnyatā of Buddhism
중세르네상스영문학 |
18 |
1 |
2010 |
영어와문학
무한분할을 통해서 본 베르그송의 ‘지속’과 나가르주나의 ‘공’
Bergson’s ‘Duration’ and Nāgārjuna’s ‘Emptiness’ through the infinitesimal division
동아시아불교문화 |
8 |
2011 |
지역불교및불교사연구
The New Time Immediacy, the Encounter of Bergson and Nāgārjuna’s Thought
베르그송과 나가르주나의 사유가 만나는 새로운 시간, 卽時
동아시아불교문화 |
10 |
2012 |
지역불교및불교사연구
『중론』 「관거래품」으로 읽는 말라르메의 「이지뛰르」
Une lecture d'Igitur de Mallarmé dans la "critique de mouvement" de Madhyamaka-Śāstra
불어불문학연구 |
88 |
2011 |
프랑스어와문학
『중론』 「관거래품」으로 읽는 말라르메의 「주사위 던지기」
A study on Un Coup de Dés of Mallarmé in the "criticism on mouvement" of Madhyamaka-Śāstra
동아시아불교문화 |
8 |
2011 |
지역불교및불교사연구
플라톤의 자기 연관성(Selbstbezüglichkeit)에 대한 상호문화 철학적 이해
Das interkulturelle Verständnis des platonischen ‘Wissens des Wissens’
대동철학 |
53 |
2010 |
철학
플라톤의 자기 연관성(Selbstbezüglichkeit)에 대한 상호문화 철학적 이해
Das interkulturelle Verständnis des platonischen ‘Wissens des Wissens’
대동철학 |
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53 |
2010 |
철학
아니슈 카포(Anish Kapoor): 공과 색, 이름을 넘어서
Anish Kapoor: the emptiness and the objectness, beyond the name
현대미술학 논문집 |
14 |
2010 |
예술일반
아니슈 카포(Anish Kapoor): 공과 색, 이름을 넘어서
Anish Kapoor: the emptiness and the objectness, beyond the name
현대미술학 논문집 |
14 |
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2010 |
예술일반
플라톤의 덕(a)reth/)론과 용수의 공의 윤리학
Plato's discourse on virtues and Nāgārjuna's ethics from perspective of emptiness
동아시아불교문화 |
8 |
2011 |
지역불교및불교사연구
소크라테스와 용수의 귀류법에 대한 상호문화철학적 이해를 위하여 - 소크라테스의 논박(Elenchos)과 용수의 논힐(vitandā)을 중심으로 -
To Understand on Reductio ad absurdum(prāsṅga) used by Socrates and Nāgārjuna, Intercultural-Philosophically - Focusing on Socratic Elenchos and Nāgārjuna's vitandā -
동아시아불교문화 |
7 |
2011 |
지역불교및불교사연구
용수의 연기설 재검토 및 중도적 이해 ─『중송』 및 그에 대한 청목과 월칭의 주석을 중심으로
A Reconsideration of Nāgārjuna’s Theory of Dependent Origination and It’s Understanding through the Middle Way
불교학연구 |
32 |
2012 |
불교학
실유론자들의 불상부단설에 대한 용수의 비판
Nāgārjuna's Critique on the Theory of Non-permanence and Non-destruction of Dravya-sat vādin
인도철학 |
30 |
2010 |
철학
실유론자들의 불상부단설에 대한 용수의 비판
Nāgārjuna's Critique on the Theory of Non-permanence and Non-destruction of Dravya-sat vādin
인도철학 |
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30 |
2010 |
철학