초등학생의 과외학습 스트레스가 학습태도 및 학습습관에 미치는 영향
The Effects of Stress Experienced from Joining Extracurricular Activities after School on Academic Attitudes and Study Habits in Elementary School Students
인문학논총 |
15 |
1 |
2010 |
기타인문학
초등학생의 과외학습 스트레스가 학습태도 및 학습습관에 미치는 영향
The Effects of Stress Experienced from Joining Extracurricular Activities after School on Academic Attitudes and Study Habits in Elementary School Students
인문학논총 |
15 |
1 |
2010 |
기타인문학
학습 컨설팅 프로그램이 전문대학 학생의 자기조절 학습과 학업성취에 미치는 효과
The Effect of Learning Consultation Program on Junior College Students' Self-Regulated Learning and Academic Achievement
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
학습 컨설팅 프로그램이 전문대학 학생의 자기조절 학습과 학업성취에 미치는 효과
The Effect of Learning Consultation Program on Junior College Students' Self-Regulated Learning and Academic Achievement
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
학습기술 향상 프로그램과 특별보충과정이 학습부진아의 학습습관과 자기주도적 학습능력 향상에 미치는 효과
The Effects of Study Skill Training Program and Special Supplementary Learning Program on Improvement of Underachievers' study habit and self-directed learning ability
한국심리학회지:학교 |
7 |
2 |
2010 |
학교/교육심리
학습기술 향상 프로그램과 특별보충과정이 학습부진아의 학습습관과 자기주도적 학습능력 향상에 미치는 효과
The Effects of Study Skill Training Program and Special Supplementary Learning Program on Improvement of Underachievers' study habit and self-directed learning ability
한국심리학회지:학교 |
7 |
2 |
2010 |
학교/교육심리
자아개념과 태도 및 학습습관이 수학 학업성적에 미치는 영향 -초등학교 5학년을 대상으로-
A Study on the Effects of Self-concept, Attitude and Learning habit on Academic Achievement - Focused on 5th grade of elementary school students-
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
초등학교 고학년 학생의 과외학습 스트레스와 정서행동요인이 학습태도와 학습습관에 미치는 구조적 관계 분석
The Structural Relationship Analysis of Elementary School Children’s Extracurricular Stress, Affective and Behavioral Attributes Affecting on Their Learning Attitudes and Habits
교육종합연구 |
10 |
2 |
2012 |
교육학
중학교 영재학생과 일반 학생의 학습습관 및 시험불안 비교: 사이버교육센터의 수ㆍ과학영재와 일반학생을 대상으로
A Comparison of Study Habits and Test Anxiety Between Gifted and Non-gifted in Middle-School Children: Mathematically and Scientifically Gifted at Cyber Education Center and Non-gifted As Subjects
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
중학교 영재학생과 일반 학생의 학습습관 및 시험불안 비교: 사이버교육센터의 수ㆍ과학영재와 일반학생을 대상으로
A Comparison of Study Habits and Test Anxiety Between Gifted and Non-gifted in Middle-School Children: Mathematically and Scientifically Gifted at Cyber Education Center and Non-gifted As Subjects
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학